ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

انتخابات مجلس هشتم

در دو شهر شیراز و اصفهان

رقیبی نیست که رقابتی باشد!

 
 
 
 

رقابت مصنوعی که احمد جنتی دبیرشورای نگهبان در مصاحبه خود، درحاشیه راهپیمائی 22 بهمن داده بود و با تقسیم اصولگرایان به چند گروه قصد داشت بازار را گرم کند، در عمل ناممکن شده است. سیاست ائتلاف اصلاح طلبان برای اعلام حضور تنها در حوزه هائی که کاندیدای آنها حضور دارد و امکان رقابت هست، عملا شورای نگهبان و ترتیب دهندگان انتخابات مجلس هشتم را در تنگنای جدی قرار داد.

اصلاح طلبان اعلام کرده اند بطور جد در انتخابات شرکت خواهند کرد، اما در آن حوزه هائی که امکان رقابت هست. در همین زمینه، علاوه بر مصاحبه موسوی لاری دومین وزیر کشور دوران خاتمی و هدایت کننده ائتلاف اصلاح طلبان که دراین شماره پیک نت می خوانید، اخبار زیر نیز تائید کننده پافشاری اصلاح طلبان بر سیاست حضور مشروط است.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در استان فارس اعلام داشت با ردصلاحیت های موجود امكان ارائه لیست در اكثر مناطق این استان وجود ندارد، زیرا در 11 کرسی اصلاح طلبان هیچ نامزدی برای رقابت ندارند. از جمله درحوزه های انتخابیه شیراز، مرودشت، ارسنجان پاسارگاد، کازرون، لارستان، سپیدان، سروستان کربال کوار، نی ریز استهبان وممسنی.

 

در اصفهان نیز وضعی مشابه اعلام شده است. ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان اعلام داشت در کل استان 98 نفر به دعوت ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اقدام به ثبت نام در این انتخابات کردند اما 79 نفر از آنها رد صلاحیت شدند و در شهر اصفهان هم با رد صلاحیت اکثریت قریب به اتفاق تمامی کاندیداهای اصلاح طلب اصفهان عملا امکان رقابت از ما سلب شد.

ما انتظار داشتیم سید محمود حسینی و عبدالرحمن تاج الدین در نهایت تائید صلاحیت شوند اما چنین نشد و "کیان ارثی" نیز پس از هماهنگی با ستاد ائتلاف اصلاح طلبان قرار شد از حوزه انتخابیه تهران بزرگ کاندیدا شود. بنابراین ما در اصفهان کاندیدائی نداریم که رقابتی بکنیم.

در آن گروه شهرهای استان اصفهان، از جمله کاشان، خمینی شهر، نطنز و نجف آباد که کاندیداهای مورد نظر اصلاح طلبان تائید صلاحیت شده اند با قاطعیت حضور خواهیم یافت.