ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بازدید از زندان رجائی شهر

چند می گیری در شماره 5

قرآن بخوانی، گریه کنی؟

 
 
 
 

در آستانه بازدید آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه و درحاشیه بازدید "یساقی" رئیس سازمان زندانها از زندان رجایی شهر:

حتما فیلم "چند میگیری گریه کنی" با بازی مرحوم منوچهر نوذری را دیده اید که در آن تعدادی افراد جویای کار در موسسه خدمات مجلس ترحیم در ازای گریه و برگزاری مراسم ختم آبرومندانه پول می گرفتند.

در بازدید آقای یساقی از زندان رجائی شهر این سناریو برای زندانیان اندرزگاه 5 بصورت دیگری به نمایش در آمد و لحظاتی لبخند را بر چهره زندانیان آشکار کرد .

مسئولین زندان برای اینکه همچون همیشه بگویند تمام سیاست ها و برنامه هایشان اصلاحی بوده و تاثیر مثبت داشته همواره در هر بند قسمتی را به نام دارالقران - ولو صوری ولو محل مصرف مواد مخدر باشد- به پا می کنند که بند 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بند که اکثر زندانیان اعدامی و زیر حکم اعدام هستند کسی برای به نمایش گذاشتن دارالقران حاضر به همکاری نشد و به همین سبب متولیان زندان از بند 2 دارالقران، زندانیان را به صورت آریه ای در قبال اعطای 5 دقیقه مکالمه تلفنی به اندرزگاه 5 منتقل کردند و در چند صف منظم کنارهم نشاندند و البته آنقدر کار نقل و انتقال با عجله و بدو بدو انجام شده بود که اکثر آنها قرآن هایشان را فراموش کرده بودند بیاورند. البته همراه این زندانیان عاریه ای تعدادی گلدان و فرش کناره ای تزئینی هم حمل می شد که در کمتر از چند دقیقه در کنار آقایان بر روی زمین فرش قرمز استقبال پهن و مستقر شد. ولی متاسفانه چون آقای یساقی به بند نیامد، در عرض 10 دقیقه فرش و گلدان قاریان قرآن را جمع کرده و به بند یک انتقال دادند . در این بین تعدادی از زندانیان همصدا با هم و با خنده می گفتند:  " حالا چند میدی بریم اندرزگاه یک !؟ "(فعالان حقوق بشر)