ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی مرتضی حاجی

نقش مهم معلمان و فرهنگیان

در سرنوشت انتخابات مجلس هشتم

 
 
 
 
 

نشست فرهنگیان حامی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در موسسه امیرالمومنین تهران برگزار شد. از جمله سخنرانان این نشست مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی بود که خطاب به فرهنگیان گفت: مردم می توانند میان دو گزینه مشخص یکی را انتخاب کنند.

یك لیست از افرادی كه ابزارهای قدرت را در اختیار دارد و برخی از آن‌ها یا متوسل به ماوراءالطبیعه می‌شوند و یا به مقدسات. اگر به آن‌چه اتفاق افتاده خوشنود هستید به این گروه رای دهید.‌ لیست دیگر، لیست گروهی است كه هشت سال محصول كار آن‌ها مشخص است.

نمی‌گوئیم ضعفی نداشته‌اند اما تحویل گرفتن دولتی با تورم 24 درصد و تحویل دادن دولت با تورم 11 درصد در برابر دولت بعد از آن قابل مقایسه نیست و از شما به عنوان جامعه فرهیخته كشور و خوشبختانه به عنوان گروهی كه اولین حركت جمعی را آغاز كرده‌اید توقع به‌جایی است كه فضای انتخابات را پرشور كنید تا آن‌هایی كه بنا به تشخیص می‌خواهند در انتخابات شركت كنند بتوانند افراد اصلح خود را برگزینند تا بتوانیم در مسیر شكل‌گیری جامعه‌یی توسعه یافته گام برداریم.

دوستان فرهنگی ما در تهران، 25 نفر از معلمان را به ستاد اصلاح‌طلبان به عنوان كاندیدا معرفی كردند اما به لطف عوامل اجرایی و نظارت، هر 25 نفر در دو مرحله اول كتمان صلاحیت شدند. البته در مرحله‌ سوم با نظر شورای نگهبان این كتمان صلاحیت چهار نفر از همكاران فرهنگی برداشته شد. به علاوه این‌كه جمع دیگری از عزیزانی كه با واسطه یا بی‌واسطه در مجمع آموزش و پرورش فعالیت می‌كردند به ما اضافه شدند.

ما امروز در شرایطی قرار داریم كه باید تصمیم بگیریم چه كسانی به عنوان نمایندگان ما در مجلس باید حضور پیدا كنند. ممكن است آزردگی خاطر پیش آید از این‌كه كتمان صلاحیت بسیاری از عزیزان اتفاق افتاده و این باعث شود كه عده‌ای تصمیم بگیرند در انتخابات شركت نكنند. اما این تصمیم هیچ حاصل و نتیجه‌ مثبت برای طرفداران استقرار مردم‌سالاری دینی نخواهد داشت. بنابراین باید بكوشیم به هر نحو بازار انتخابات را پررنگ كنیم و بخواهیم كه مردم نیز نسبت به سرنوشت‌خودشان جدی‌تر بیاندیشند. چراكه برخی حاضر نیستند دست از قدرت بردارند و حتی چیز‌های زیادی را بر سر راه خود قربانی ‌كنند، اما مردم نباید از حق خود بگذرند. كاندیداها باید به تعلیم و تربیت و فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند، آن هم در زمانی كه عده‌ای خوشحال می‌شوند كه شعار بازگشت به 50 سال قبل را بدهند و در دانشگاه‌ها تفكیك جنسیتی ایجاد كنند و یا بگویند كتاب‌های هر جنس در مدارس باید با جنس دیگر متفاوت باشد. امیدوارم در مجلس هشتم شاهد شكل‌گیری فراكسیونی جدی، فعال و تاثیرگذار باشیم تا بتوانیم آموزش و پرورش مناسب با نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.