ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش کابینه خاتمی برای معلمان

حتی برای داشتن یک نماینده آگاه

درانتخابات مجلس هشتم باید شرکت کرد

 
 
 
 
 

محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو رهبری کارگزاران و همچنین عضو شورای شهر تهران در «همایش فرهنگیان اصلاح طلب»، ضمن اشاره به ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان در هشتمین دوره انتخابات مجلس گفت:

نحوه بررسی صلاحیت ها و نتایج حاصل شده، موجب افسوس همه ما شد و دل نگرانی و دغدغه بسیاری را در سطح وسیعی از جامعه، به وجود آورده است.گرچه شرایط رقابت عادلانه وجود ندارد اما نباید ناامید شویم.

اصلاح طلبان تنها در 110تا 130 کرسی امکان رقابت دارند، اما این به معنای ناامید شدن از مبارزه و تلاش برای به دست آوردن همین تعداد کرسی ها نیست.

وقتی افرادی مانند آقای حاجی(وزیر آموزش و پرورش کابینه خاتمی) با سابقه ارزنده قبل و بعد از انقلاب، ردصلاحیت می شوند، بیش از آن که حق این افراد ضایع شده باشد، حق ما که تمایل داشتیم آنان را به عنوان نماینده خود انتخاب کنیم ضایع شده است. اما باز هم محدود کردن حق انتخاب نباید منجر به صرف نظر از حق شود. تعدادی در تهران و شهرستان ها به عنوان کاندیداهای اصلاح طلب، تایید صلاحیت شده اند و ما از حق خودمان برای حداقل رقابت سازنده، استفاده می کنیم. ما در این انتخابات تلاش می کنیم تا در همین 130 کرسی هم، بهترین ها و اصلح ترین ها را به مجلس بفرستیم چرا که حتی حضور یک نماینده آگاه و شجاع نیز در مجلس تاثیرگذار است.

وی خطاب به فرهنگیان حاضر در جلسه گفت: من اعلام می کنم که آمادگی کار در هر بخش را دارم و علی رغم فضای ناامید کننده ای که جریان سیاسی خاصی به کشور تحمیل کرده، رقابت سازنده و مثبتی خواهیم داشت و امیدوارم تعدادی از کاندیداهای مورد حمایت ما به مجلس راه پیدا کنند.