ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مهدی کروبی

سخنرانی انتخاباتی

رهبر خونین ترین حج پس از انقلاب

 
 
 
 
 

شیخ مهدی کروبی رئیس مجلس ششم و دبیر كل کنونی حزب اعتماد ملی که در هفته های اخیر چند مانورغافلگیر کننده با رویکرد انتقاد از اصلاح طلبان را به کارنامه سیاسی خود افزود، در آخرین روزهای قبل از برگزاری انتخابات مجلس هشتم تن به برگزاری یک مراسم داد. مراسم سالگرد صدور حکم آیت الله خمینی و انتصاب کروبی به ریاست بنیاد شهید. البته به نظر خیلی از چهره های حکومتی این هنوز مهم ترین حکم آیت الله خمینی برای مهدی کروبی نیست. این عده معتقدند حکم مهم کروبی، مربوط به آن سال حج خونینی که طی آن حداقل 400 زائر ایرانی از میان انبوه زائرانی ایرانی که آنسان به عربستان برده شده بود کشته شدند. در آن حج بزرگترین تظاهرات ضد امریکائی – ضد اسرائیلی و حتی ضد عربستان سعودی را کروبی رهبری کرد و پلیس عربستان برای مقابله با حجاج ایرانی که دست به تظاهرات زده بودند دست به اسلحه برد و شد آنچه که از حوادث مهم سالهای اول تاسیس جمهوری اسلامی است.

بهرحال، کروبی که هنوز میان سیاست بازی و سیاستمداری در نوسان است، اما قطعا دیگر آن کروبی حج خونین نیست، در مراسمی که برایش برپا کرده بودند و بی شک با توجه به کارزار تبلیغات انتخاباتی نیز چنین کرده بودند، طی سخنانی گفت:

امروز در شرایطی هستیم كه تنها راه مهار برخی خودمحوری‌ها تشكیل یك مجلس نیرومند و قوی است.  حضور در پای صندوق‌های رای مانور قدرت برای اعتلای تفكر امام و اصلاحات است.

تمام مبارزات و مقاومت ما و شهدای این مرز و بوم در طول سال‌های پس از انقلاب برای حفظ استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بود و همه این رنج‌ها و صدمه‌ها به این خاطر تحمل می‌شد كه یكی از مظاهر قدرت و بزرگترین میراث حضرت امام (ره) كه اصل نظام جمهوری اسلامی است، حفظ شود.

جمهوریت نظام همواره باید قرص و محكم و پابرجا باشد. متاسفانه امروز اندیشه‌ای در كشور وجود دارد كه به جمهوریت مد نظر حضرت امام (ره) اهمیت نمی‌دهد و دیدگاه و تفكرش در این زمینه با ایشان متفاوت است؛ لذا همه ما باید تلاش كنیم تا جمهوریت نظام به قوت خود باقی بماند.

امروز در شرایط هستیم كه تنها راه مهار برخی خودسری‌ها و خودمحوری ها تشكیل یك مجلس نیرومند و قوی است؛ لذا ما امیدواریم مجلسی قوی تشكیل شود و به مسوولیت‌هایش به خوبی عمل كند.