ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت

آمده ایم به صحنه انتخابات

تا اوضاع از این بدتر نشود!

 
 
 
 
 

مجمع سالانه‌ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران نیز امسال انتخاباتی شد. از تاسیس این انجمن 75 سال می گذرد. در مراسمی که به این مناسبت روز گذشته برگزار شد، که در آن محسن میردامادی دبیرکل و الهه کولائی از رهبران جبهه مشارکت سخنرانی کردند. بخش هائی از سخنرانی این دو را که در ارتباط است با انتخابات مجلس هشتم می خوانید:

 

میردامادی:

اگر بخواهیم میزان جمهوریت یك كشور را بسنجیم پارلمان آن كشور معیار سنجش است؛ چنان كه در كشورهایی كه سابقه‌ی طولانی در جمهوری دارند، نظام پارلمانی قوی است.

امام نظامی‌ها را از فعالیت سیاسی و حضور در دسته‌بندی‌های سیاسی نهی كردند و اگر از فرماندهان نظامی كسی وارد شد مجلس باید با او برخورد كند؛ یعنی مجلس آن‌قدر اقتدار داشته باشد كه نیروی مسلح را به مسیر درست خودش برگرداند.

مجلسی كه رئیس‌جمهور و دولت باید از آن حساب ببرند و به دولت اشراف داشته باشد با مجلسی كه عكس این عمل می‌كند، تفاوتی دارد .

ما نظامی میخواهیم كه بنام جمهوری، افراد دیگری تصمیم نگیرند و تنها مزین به رای مردم باشد.

اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات کنونی شركت می‌كنند به خاطر این است كه اوضاع بدتر نشود. اوضاع حساس‌ است و انفعال در جامعه‌ ما سم است. شرایط امروز شرایط سختی است كه امیدوارم با تدبیر پشت سر بگذاریم.

الهه كولایی نیز در این مراسم گفت: ما حق خسته شدن و خروج از میدان و عرصه‌ عمل را نداریم؛ چرا كه واقعیت نشان می‌دهد گزینه‌های ما گزینه‌های محدودی است.  از تاثیرگذاری در روند آینده‌ كشورمان با رای، دریغ نمی‌كنیم.