ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سنا و شورا

شورای نگهبان مجلس را

به دو بخش تقسیم کرده است

 
 
 
 

سپاه 15 در صدی اصولگرایان با توپخانه صدا و سیما، نیروهی مسلح و حمایت دولت از تخلفات تبلیغات انتخاباتی آنها، برای فتح بخش غیر انتخابی و "سنا"ئی مجلس به میدان آمده اند. روح سعیدامامی نیز در کالبد "روح الله حسینیان" معروف به "خسرو خوشگله" که دوران طلبگی اش در قم بعنوان طلبه ای خوش بر و رو داستان ها دارد در میان اصولگرایان پناه گرفته تا برود به همین بخش "سنا"ی مجلس شورا! 160 صندلی مجلس را شورای نگهبان برای آنها ذخیره کرده و پیش فروش شده است! مانده 130 صندلی از بخش انتخابی مجلس که اصلاح طلب ها امیدوارند بتوانند به کمک و با رای مردم آن را دراختیار بگیرند و صدای مردم شوند در پارلمان! تلویزیون صدای امریکا که پربیننده ترین تلویزیون خارج کشور در داخل کشور است، با قدرت گذاشته پشت تبلیغ "تحریم". سیمای جمهوری اسلامی هم سایه به سایه آن تلویزیون امریکائی، با حمله به هنرمندان و هرکس و گروهی که از بخش انتخابی مجلس بخواهد دفاع کند قصد زمین گیر کردن مردمی که می خواهند آگاهانه رای بدهند، تبدیل به بانگ امریکا در داخل شده است. این آشی شوری است که "رهبر" بنام مقابله با نظر جورج بوش که گفته بود از "اصلاحات" در منطقه حمایت می کند، بار گذاشته است! آشی که برای ملت پخته، اما آینده نشان خواهد داد که خودش مجبور خواهد شد آن را نه قاشق قاشق، بلکه ملاقه ملاقه بخورد!

مصطفی تاج زاده رئیس ستاد انتخابات جبهه مشاركت در این کنفرانس، طی سخنانی کوتاه، درباره دلیل شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم گفت:

همچنان كه بارها تأكید كرده‌ایم، انتخابات مجلس هشتم را انتخاباتی غیر عادلانه و غیر رقابتی می‌دانیم. در حقیقت تكلیف 160 كرسی از 290 كرسی مجلس قبلا مشخص شده است و شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی را به دو بخش سنا و مجلس شورای ملی تقسیم كرده است. فقط 130 كرسی برای رقابت به طور نسبی برای ما وجود دارد. این انتخابات غیر عادلانه نیز هست چون امكانات صدا و سیما، نیروهای مسلح و... به نفع یك جریان به كار گرفته شده و این روش در حقیقت بر خلاف قانون و توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجربیات بشری است.

تمام مجریان و ناظران انتخابات از یك گرایش انتخاب شده‌اند، برای همین به هیچ وجه به تخلفات آشكاری كه از سوی نامزهای اصولگرا صورت می‌گیرد توجه نمی‌شود. به طور مثال خود اصولگرایان تصویب كردند كه نامزدها حق انتشار و چسباندن پوستر ندارند و تنها جریانی كه پوستر منتشر كرد، فهرست حامیان رئیس دولت نهم است.

ما علیرغم ناعادلانه بودن رقابت، در انتخابات شركت كردیم تا آخرین روزنه‌ها بسته نشود و خانه ملت به طور كامل در دست اقلیت 15 در صدی قرار نگیرد زیرا از مشروطه تا كنون هرگاه مجلس یك صدا شده سكوت گورستانی جامعه را فرا گرفته است.

ما شركت كردیم تا به تعبیر رسای آقای خاتمی، بازی طراحان را برهم زنیم. ما در این انتخابات شاهد اعمال روش‌هایی هستیم كه در دوره اصلاحات افشا شده بودند و بنا نبود دوباره به آنها رجوع شود. اكنون در 160 حوزه حتی یك نامزد نداریم.

دوباره روش‌های سعید امامی احیا شده‌اند، جلسات شنود می‌شوند و ما وقع آنها به صورت تحریف شده‌ای در اختیار برخی رسانه‌های خاص قرار می‌گیرد. آنها نیز با افتخار این گزارش‌های تحریف شده را منتشر می‌كنند. همچنین ادبیات خشونت آمیز بار دیگر احیا شده است و اكنون حتی زنده ماندن اصلاح طلبان به عنوان رأفت اصولگرایان خوانده می‌شود. همچنین می‌بینیم همكاران سعید امامی نامزد شده‌اند تا به خانه ملت راه یابند و از آن‌جا روشهای خود را به قانون تبدیل كنند.

آخرین نمونه از این روشهای غیر قانونی و غیر اخلاقی تلاش مدیریت صدا و سیما برای منفعل كردن هنرمندان است تا اجازه ندهد آنها از فهرست اصلاح‌طلبان و یاران خاتمی حمایت كنند.
عجیب است كه همه معتقدند فضای انتخاباتی سرد است. در این فضا تلاش قدرت های خارجی به خصوص بخش فارسی صدای آمریكا این است كه ایرانیان در انتخابات شركت نكنند. در چنین شرایطی به جای تقدیر و تشكر از این هنرمندانی كه وظیفه شهروندی خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و مردم را به شركت در انتخابات تشویق كرده‌اند، مدیریت صدا و سیما به روشهای غیر اخلاقی دست می‌زند. ظرف 48 ساعت گذشته حراست صدا و سیما با بسیاری از این هنرمندان تماس گرفته و آن‌‌ها به خصوص هنرمندانی را كه عمده فعالیتشان در صدا و سیما است، به لغو قراردادهایشان با صدا و سیما تهدید كرده‌اند و همچنین انواع فشارها را وارد می‌كنند تا هنرمندان حمایت خود را از این فهرست پس بگیرند. با این وجود اكثریت قاطع این عزیزان از اقدام خود عقب‌نشینی نكرده‌اند بلكه تعداد بیشتری از هنرمندان به حمایت كنندگان پیوسته‌اند.

برخی نیز كه صدا و سیما از قول آن‌ها اعلام كرده حمایتشان را تكذیب كرده‌اند، در نامه‌ای خبر صدا و سیما را تكذیب كردند و جالب اینكه صدا و سیما تكذیبیه آن‌ها را منعكس نمی‌كند. این روش را جز ماكیاولیسم در زیر نام اسلام نمی‌توان نامید، یعنی اسلامی كردن روش‌های ماكیاولی، روشی كه به جای اخلاقی كردن سیاست كه یكی از وعده‌های جمهوری اسلامی بود اعمال می‌شود.

امروز كیهان مطالبی را به نقل از دبیر كل سابق جبهه مشاركت منتشر كرده است. این اقدام ظاهرا برای جبران خبر انتشار ملاقات ده سال پیش آقای جواد لاریجانی با نیك‌براون است، ملاقاتی كه باعث سرافكندگی جناح اصولگرا بوده است. او در این ملاقات خواستار حمایت دولت انگلستان از نامزد جریان اصولگرا شده بود، ملاقاتی كه مشروح آن به دلیل اختلاف در در وزارت خارجه منتشر و باعث سرشكستگی جناح راست شد.

بنده به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه مشاركت اعلام می‌كنم برای اینكه معلوم شود كدام جریان موجب شرمندگی ملت ایران در سطح بین‌المللی می‌شود، برای اینكه مشخص شود كدام جریان بنیه دفاعی و امنیت ملی ایران را تهدید و بیشترین خدمت را به خارجی‌ها می‌كند تا علیه میهن و ملت ایران فشارهای زیادی اعمال كنند، رسما از آقای حسین شریعتمداری سرپرست موسسه كیهان دعوت می‌كنم تا در یك مناظره رادیویی تلویزیونی با اینجانب شركت كند تا حقایق روشن شود. اگر صدا و سیما امكانات لازم را برای این مناظره فراهم نكند، بازهم حاضرم در هر مكان و هرزمانی كه آقای شریعتمداری مشخص كند برای مناظره با ایشان حاظر شوم. عدم حضور آقای شریعتمداری در این مناظره به معنای این خواهد بود كه اصولگرایان و كیهان می‌دانند كه نه تنها سخنی برای گفتن به ملت ایران ندارند بلكه نگران مسائلی هستند كه در آن مناظره مطرح خواهد شد.