ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

امام زمان

کانون بحث و تفرقه

میان مسلمانان در حج امسال

 
 
 
 
 

 

امسال، درجریان مراسم حج در عربستان سعودی، به همان اندازه که احمدی نژاد و سیاست جمهوری اسلامی تبلیغ ظهور امام زمان بود، سیاست عربستان سعودی مقابله با آن. مأموران امر به معروف عربستان به زبان فارسی پیرامون اوهام پروری درباره امام زمان تذکر می دادند و همین توضیحات چندبار موجب درگیری میان زائران شیعه ایران و زائران سنی دیگر کشورها که امام زمان ندارند شد. گروه های سلفی در قبرستان بقیع با ارائه استدلال مهدویت را برای شیعیان زیر علامت سئوال می بردند و در این میان از توهین به مراجع تقلید هم کوتاهی نمی کردند. به گزارش خبرگزاری های داخلی که از مراسم حج بازگشته اند، بارها در قبرستان بقیع بین مأموران نظامی که زائران ایرانی را از قبرستان بیرون می کردند درگری پیش آمد.

پخش کتاب به زبان فارسی در مورد اهل بیت در اطراف قبرستان بقیع نیز از دیگر اقدامهای گروه های سلفی در روزهای آخر خروج زائران ایرانی از مدینه بود.

فرقه های مسلمان علیه توسعه روابط ایران با عربستان شعار می دادند و موارد اختلاف در باورهای مذهبی را طرح می کردند. بسیاری از کسانی که این بحث ها را دامن می زدند از  تاجیکستان و افغانستان به عربستان آمده بودند.