ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

طرح امنیت به اینجا رسید

از امروز "قلیان" هم

به لیست ممنوعه ها پیوست

 
 
 
 

درکنار همه طرح های ضربتی که در این دو سال اخیر دولت احمدی نژاد مثل برگ بر زمین زده، یکی هم طرح ضربتی جمع آوری قلیان هاست! این برگ هم در چارچوب تامین امنیت ملی و عمومی به زمین زده شده قبل از آنکه رئیس دولت با سر به زمین بیآید!

طرح ضربتی جمع آوری قلیان ها از مراكز تفریحی و سنتی و از جمله قهوه خانه های قدیمی و مدرن، همزمان با ممنوع شدن فروش سیگار به افراد زیر 18 سال  با همكاری وزارت بهداشت و نیروی انتظامی از امروز- 24 آذر- در تهران و از اول دیماه در سراسر كشور اجرا می شود.

دكتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  در همین ارتباط به خبرگزاری های داخلی گفته است:« 3 درصد برو بچه های بین 13 تا 15 سال سیگاری اند، اما 15 درصد همین گروه سنی قلیان می كشند كه مضرات آن بیش از سیگار است!»

در هیچ کتاب تاریخ، تحقیق، گزارش مطبوعاتی و یا حتی نقل قول از این و آن نمی توانید بخوانید و یا بشنوید که نوجوان های 13 تا 15 ساله ایران در چنین سطح گسترده ای قلیان کش و یا سیگاری شده باشند. این دولت هم، مثل اسلاف خود در نظام جمهوری اسلامی نمی خواهد بپذیرد که چاره این درد نه ممنوعیت ها، بلکه یافتن جانشین این اعتیادهاست. این جانشین رفتن به بسیج و تشکیل گروه انتحار و ترور نیست. مسجد سازی هم نیست. فکری برای تفریحات سالم جوانان باید کرد. وقتی هر دری – از ورزش تا موسیقی، از فیلم تا تئاتر....- بروی جوان ها بسته شده و می شود، این محدودیت ها سر از اعتیاد در می آورد. سیگار که چیزی نیست، فعلا "کراک" در بورس است که نابود و خاکستر می کند.

می رود این میخ آهنین بالاخره بر سنگ؟  یا نیاز به "مته" تجربه است؟