ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

16 بند از حاشیه سخنرانی 16 آذر

آچار فرانسه کابینه احمدی نژاد در دانشگاه اصفهان

ثمره هاشمی

میوه تلخ نگاه امنیتی به دانشگاه را

در دانشگاه اصفهان گاز زد!

 
 
 
 
 

از حوادث فراموش نشدنی سالروز یک هفته ای 16 آذر امسال، یکی هم سفر هاشمی ثمره، مشاور ارشد و آچار فرانسه کابینه احمدی نژاد بود به اصفهان و حضور در دانشگاه این شهر.

در سخنرانی کوتاه هاشمی ثمره که جمعا 20 دقیقه طول کشید، وی عنان کلام از اختیارش خارج شده و به نکاتی اشاره کرد که پیوسته از اسرار دولت احمدی نژاد و سرداران سپاه بوده است. فضای این سخنرانی چنان پر تشنش بود که ثمره هاشمی علیرغم همه زیرکی های امنیتی که دارد، اختیار زبانش را از دست داد.

سیل انتقادهای دانشجویان از سیاست خارجی دولت، سیل کمک های دلاری به کشورها و سازمان های منطقه و تشدید فقر و تبعیض هاشمی ثمره را از کوره به در برد و از جمله گفت:

تفکر و اندیشه نیروی بسیج یکی از مهترین عوامل استقلال و عزت ایران است و اگربسیج نبود کشور ما اکنون در وضعیت بحرانی در جهان قرار می گرفت و ایران در زیر چکمه‌های آمریکا بود، تاسیسات هسته ای ایران تعطیل و شما و هیچ کس نمی توانست آزادانه صحبت کند. بسیج یعنی تضمین آزادی عزت و افتخار کشور. ملت پیرو این منطق است که ایستاده بر دو پا مردن بهتر از نشسته بر دو زانو و زنده ماندن است.

دشمنان داخلی بسیج امروز در ایران كسانی هستند كه اگر آمریكا قصد تعرض به كشورمان را داشته باشد به آنان چراغ سبز نشان خواهد داد، ولی آنها بدانند كه طبق اعترافات كارشناسان نظامی در دنیا، نه تنها آمریكا، بلكه هیچ كشور دیگری نمی تواند حتی فكر تعرض به ایران اسلامی را هم بكند. مشكلات امروز مردم ریشه در اقتصاد پوسیده سالهای گذشته دارد .

بسیاری از مشكلات اقتصادی و نداشتن بودجه‌ برای پروژه‌های در حال ساخت كشورو تورم ناشی از کاهش نرخ دلار است! اما آمارهایی كه الان میان برخی از گروه‌های سیاسی منتشر می‌شود آمارهایی نادرست و برای بر هم زدن امنیت روانی جامعه است.»

ثمره هاشمی در پاسخ به اعتراضات و انتقادات از کمک های مالی به حزب الله لبنان، حماس و عراق عملا اعتراف کرد که حزب الله لبنان و حماس سپر را با دلارهای نفتی ایران تبدیل به سپر بلا در منطقه کرده اند. او گفت:

 اگر ایران از كشورهای مظلوم در دنیا حمایت نمی‌كرد وضعیت كنونی كشور ما جور دیگری بود. اگر حمایت از لبنان و گروه حزب‌الله حمایت نمی‌كردیم الان اسرائیل یكی یكی پس از لبنان كشورهای منطقه را در می‌نوردید و الان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ایران بود.

 

درحاشیه

حاشیه این مراسم، خواندنی تر از متن آنست:

 

1- مسئولان برگزاری جلسه انتقادها را به یک گروه بیست نفره از اعضای شاخه دانشجوئی حزب مشارکت نسبت داده و مدعی شدند که این گروه از هفته پیش برای برهم زدن جلسه از تهران به اصفهان اعزام شده بود!

2- سخنرانی بر اساس تبلیغات وسیع انجام شده به دعوت بسیج دانشجویی و با موضوع نقد و بررسی عملکرد دولت نهم قرار بود برگزار شود، اما ناگهانی موضوع سخنرانی در حین جلسه تغییر کرد و شد « اساس و ایده ال‌های زندگی معنوی و انتظارات خداوند از بشر»!

3- ثمره هاشمی به تقلید از رهبر با چفیه عربی و با تاخیر یکساعته دراین سخنرانی حاضر شد.

4- مشاور ارشد احمدی نژاد درباره خطر حمله به ایران گفت: كسانی كه در رسانه‌هایشان خطرات حمله آمریكا به ایران،‌ تحریم‌های اقتصادی و مشكلات مردم را به صورت ویژه برجسته می‌كنند بدانند كه طبق اعترافات مسئولان نظامی آمریكا و كارشناسان نظامی در دنیا، آمریكا در شرایطی نیست كه حتی بخواهد برای حمله به ایران فكر كند.

5- بیست دقیقه پس از سخنرانی تریبون آزاد اعلام شد و سیل انتقاد آغاز شد. انتقادها همگی از عملکرد دولت بود.

6- پاسخ های پرت و پلا و بی ارتباط با سئوالات و عمدتا توجیه کننده عملکرد دولت، سرانجام تریبون آزاد را تبدیل به پرتاب میوه گندیده، کاغذهای گلوله شده و... به سوی ثمره هاشمی کرد.

7-  پاره کردن عکس های احمدی نژاد از دیگر حواشی برجسته این مراسم بود. بعد از سخنرانی آنچه در سالن و اطراف آن به چشم می آمد عکس ها پاره شده احمدی نژاد بود که در اطراف محوطه بر روی زمین ریخته شده بود.

8- دانشجویان در این جلسه بارها با هو کردن و دست زدن های مکرر نارضایتی خود را از پاسخ های ثمره هاشمی اعلام کردند.

9- شعار غالب دراین مراسم «دولت احمدی نژاد افتضاح افتضاح» بود.

10- اعضای انجمن اسلامی منحل شده دانشگاه اصفهان بارها در پرسش های خود از ثمره هاشمی بازگشائی انجمن اسلامی این دانشگاه را خواستار شدند.

11- « رامشت انتصابی دانشگاه را رها کن» و " رئیس انتصابی ؛ استعفا ؛ استعفا" نیز از شعارهای دانشجویان حاضر در جلسه علیه رئیس دانشگاه اصفهان بود.

12- هنگامی که دانشجویان از عملکرد بسیج و سپاه انتقاد کردند و معترض شدند که چرا آنها مثل دیکتاتورها عمل می کنند اعضای بسیج دانشجوئی با معترضین درگیر شدند. این درگیری پس از پایان مراسم سخنرانی در محوطه آزاد دانشگاه نیز ادامه یافت.

13- ثمره هاشمی هنگامی که قصد خروج از سالن را داشت در حلقه دانشجویان معترض گرفتار آمد که با کمک بسیج دانشجوئی توانست از سالن خارج شود.

14- هم دانشجویان معترض و هم بسیجی های حاضر در جلسه متقابلا با این دو شعار با هم گفتگو کردند: "مرگ بر خائن"، "مرگ بر منافق"

15- یکی از دانشجویان در تریبون دانشجویی خطاب به هاشمی ثمره اظهار گفت: «جای دانشجو بالای سر شما باید باشد نه زیر پای شما. ثمره هاشمی از دانشجوی معترض خواست که در جایگاه سخنران بنشیند و سئولات خود را مطرح کند. این دانشجو نیز از ثمره هاشمی پرسید: قیمت مسکن در طول دو سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.خروجی سرمایه 85 برابر ورودی سرمایه شده است. محرومیت دانشجویان از تحصیل؛ بازنشسته کردن اساتید؛ حذف گفتگوی تمدن ها از متون درسی. اینها همه در دولت احمدی نژاد روی داده است. آیا احمدی نژاد طرفدار نظریه جنگ تمدن های هانتینگتون ؟

16- دعوا بر سر مالکیت سرود "یاردبستانی" نیز از پدیده های این جلسه بود. دانشجویان معترض در پایان جلسه یک صدا سرود یار دبستانی را خواندند. یکی از دانشجویان بسیجی معترض شده و گفت که این سرود متعلق به دانشجویان بسیجی است. دانشجویان بسیجی شروع به زمزمه آن کردند و به این ترتیب موافق و مخالف یک سرود را خواندند.