ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

در جمهوری آذربایجان

شبکه 15 نفره جاسوسی برای

سپاه پاسداران محکوم به زندان شدند

 
 
 
 

 

خبرگزاری های داخلی ایران در یک خبر دُم بریده و سانسور شده، از احضار کاردار سفارت جمهوری آذربایجان به وزارت خارجه و اعتراض به وی بخاطر برخی اتهامات خبر دادند، بی آنکه بنویسند دلیل این احضار چیست و ماجرا بر سر چه چیز؟

دو خط مطلبی که این خبرگزاری ها منتشر کرده اند، کوچکترین ارزش خبری ندارد و کاملا مشخص است که بدستور شورای عالی امنیت ملی و یا دیگر مقامات امنیتی اصل خبر منتشر نشده است. شیوه ای که خود، تحریک کننده خواننده ایرانی برای گشتن در سایت های خارجی و رادیوهای فارسی زبان برای کشف و آگاهی از نیمه بزرگ و خالی لیوان است.

آنگونه که تاکنون مشخص شده این واکنش مقامات جمهوری اسلامی در ارتباط است با دستگیری، محاکمه و محکومیت یک شبکه جاسوسی 15 نفره که در باکو برای سپاه پاسداران اطلاعات جمع آوری کرده و به ایران منتقل می کرده اند. دادگاه این عده را از 2 تا 15 سال زندان محکوم کرده است. جرم آنها نیز جاسوسی و خیانت به کشور اعلام شده است.

بسیار طبیعی است که اگر اصل خبر از سوی خبرگزاری های داخلی منتشر می شد، مردم در واکنش به اعتراض وزارت خارجه جمهوری اسلامی می پرسید: مرگ خوب است اما برای همسایه؟ جاسوسی خوب است، اما برای شما در یک کشور دیگر؟ شما هرکس یک بند انگشت از خط حکومتی خارج می شود متهم به جاسوسی می کنید، چرا باید معترض محکومیت شبکه جاسوسی خود در یک کشور همسایه باشید؟ بهرحال آنها در دادگاه محاکمه شده اند، اسناد و مدارک و بازجوئی های آنها در برابر محاکمه کنندگان بوده است. شما قبل از دادگاه افراد را مجرم و محکوم اعلام می کنید!