سر مقاله راه توده- شعارهای به ظاهر انقلابی، در خدمت راست
چون حکومت در بحران است
نباید در انتخابات شرکت کرد؟


 


مصاحبه قاضی شرع قتل عام سیاسی 1367
جمهوری اسلامی
بزرگ ترین مدافع حقوق بشر!

       پیک هفته 106  --------   12 اسفند 1387  برابر 2  مارس 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته


هاشمی، عسگراولادی، رفیقدوست، واعظ طبسی
سرداران سپاه برای
ثروت آنها کیسه دوخته اند

محمدرضا جلایی پور:
حکومت12 ساله "دولت سایه" چه سرنوشتی خواهد یافت؟

هشدار مهدی کروبی

می خواهند به هر قیمتی بمانند


در دیدار با روزنامه نگاران
کار پایه دولت احتمالی میرحسین موسوی

سفر چرب و چیلی

احمدی نژاد به یزد


اعلامیه

سازمان مجاهدین انقلاب


میرحسین موسوی:
 کاری نکنید که کارد
 به استخوان مردم برسد

وزیرکشور
سردار میلیارد :
جنس دولت  از طلا ست!

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!

دیدار با شیرین عبادی
3 انگیزه حمله به

کانون مدافعان حقوق بشر


میرحسین موسوی

 سرانجام دهان گشود!


بورژوازی مستغلات


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!

تن فروشی درایران
نیمه دوم زنان را
کدام مردان ایرانی می‌خرند؟

امام زمان
هنوز ظهور نکرده
 روی دست حکومت مانده
!

وحدت ملی لازم نیست
دفاع حسین شریعتمداری از دولت "وحشت ملی"

امیرالحجاج آیت الله خمینی:
استبداد از اینجاست :
مصلحت مردم را
من تشخیص میدهم!

قتل خانم برقعی

از قتل های زنجیره ای

بخش اول - شنیداری
بخش دوم - شنیداری

 


شورش یا انتخابات
ایران به کدام سو می رود؟

بازنشستگان در برابر مجلس

گرانی اتوبوس در سال 88 به گرانی نرخ تاکسی خواهد پیوست. بعد از خودسوزی فردی در برابر مجلس، اکنون بازنشستگان با پرچم ما نان میخواهیم خود را به مقابل مجلس رسانده اند. در هفت تپه، اعتراض و شورش کارگرانی که براثر واردات شکر به خاک سیاه نشسته اند، ادامه دارد. کارگران کارخانه های نساجی کشور بیکار و بی حقوق اند. گرانی چون بختک روی آجیل و شیرینی شب عید افتاده است. دانشگاه ها به انبار خشم متراکم تبدیل شده اند. برنجکاران و چایکاران، همان وضع فلاکت بار و له شده در زیر چرخ دنده واردات را دارند که چغندر کاران و پنبه کاران ... ایران. تنها 24 ساعت پس از نمایش آماده افتتاح بودن نیروگاه اتمی بوشهر، حتی خبرگزاری های داخلی نیز نوشتند که این حرکت نمایشی خطر را علیه ایران بیشتر کرد. بخش عظیمی از زنان ایران برای گرفتن حقوق برابر خویش در برابر حکومت اند و بخش دیگری زیر فشار فقر در همین صف قرار دارند. روحانیون غیر حکومتی روز به روز حساب خودشان را از حساب حکومت بیشتر جدا می کنند. خبرگزاری امنیتی "فارس" که از زیر مجموعه های کیهان شریعتمداری شده، در این آشفته بازار و در این سانسور شدید خبری در ایران، یاد مرگ آیت الله منتظری افتاده و به استقبال مرگ او رفته است. گره کار فرومانده حکومت را می خواهد با مرگ آیت الله منتظری که البته آیت الله را خورده و حسینعلی اش را نوشته باز کند. مثل رهبر که گره کار فرومانده خود را می خواهد با اخراج مجاهدین خلق از عراق باز کند! میرحسین موسوی می گوید شاید بیایم و شاید نیآیم. شاید کار به جائی برسد که رهبر با همه کینه ای که نسبت به او دارد، گذشته را فراموش کرده و از او بخواهد وارد میدان شود و برای اوضاع آشفته کشور کاری بکند. خاتمی علیرغم فشار عظیمی که از دو طرف- موافقان و مخالفان- به او وارد می آید آهسته آهسته جلو می آید. احمدی نژاد که ماجرای دفن جنازه در دانشگاه امیرکبیر در گرماگرم کارزار انتخاباتی دانشجویان را بیش از پیش در برابر او قرار داد، به یکباره یاد دانشجویان دختر خوابگاه افتاده و برای شنیده گلایه های آنها رفته است. از سرلشگر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و بزرگترین حامی دولت احمدی نژاد در مراسم روز گذشته تجلیل از یکی از شهدای جنگ بنام "حاج علی" درباره عیدی امسال پرسیدند. او گفت. از نان و آب و کار و آزادی نگفت بلکه گفت به سربازان مرخصی می دهیم! همه این مجموعه همراه با بحران اقتصادی که به سرعت برق و باد خود را به ایران رسانده می تواند به بهمنی بزرگ تبدیل شود. این بهمن مردم را به سمت یک شورش می برد و یا به سمت صندوق های انتخاباتی؟


با گران شدن رفت و آمد شهری درتهران

نحسی 13 فروردین

از 15 فروردین شروع می شود


نامه گرفتن از مردم

سنت دیرپای سلاطین خون ریز

احمدی نژاد سنت نامه گرفتن پادشاهان جبار ایران را احیا کرد. درحالیکه دولت او را مشتی غارتگر از نوع صادق محصولی و دهها بزرگتر از محصولی در پشت صحنه می گردانند، در نزد مردم خود را همچون حکومتی "مردمی" و "عدالتخواه" جا می زند. و جلوی تشکل مردم را می گیرد. در شرایطی که از یکسو احزاب سیاسی اجازه فعالیت ندارند، سندیکاها دچار تعقیب و پیگرد هستند، نهادهای مدنی به هیچ عنوان تحمل نمی شوند، و از سوی دیگر جلوی طرح مطالبات اجتماعی مردم را گرفتن ناممکن شده است، سیاست گرفتن نامه های مردم جزیی از طرح عمومی و بزرگتری است که هم اکنون در کشور ما بسرعت در حال اجراست و این طرح چیزی نیست جز تلاش برای فاشیستی کردن حیات اجتماعی در ایران. 


میرحسین موسوی
بر سر دو راهی "آمدن" یا "نیآمدن"

چاپ 40 میلیون دلار تقلبی
با عناوین نظامی و دولتی

شکار امنیتی در دانشگاه ها
با نزدیک شدن انتخابات شتاب گرفته

نیروگاه اتمی بوشهر
دستآوردی ملی که می تواند
به فاجعه ای ملی ختم شود!

خبرگزاری آسوشیتدپرس
"اوباما" در جستجوی راه حل کنترل اتمی ایران
اعتراض جمهوری اسلامی به انتصاب "دنیس راس" بعنوان نماینده امریکا در خلیج فارس


شانس صلح در خاورمیانه کمتر از هر زمان دیگری است
ام سِگِو (نویسنده و تاریخ نگار اسرائیلی)
برگردان تدین نژاد

واردات شیرین شکر خارجی نابودی تلخ تولید شکر داخلی

لوموند دیپلماتیک فارسی منتشر شد

مقالات ماه فوریه لوموند دیپلماتیک فارسی که ابتدا از سوی روزنامه سرمایه در ایران منتشر و سپس روی سایت اینترنتی این نشریه قرار می گیرد منتشر شد. دراین شماره این مقالات را میخوانید: 

1- خلقی به حال خود رها شده 2- مکانی که می‏گرید3- قلب صنعت اتومبیل امریکا از حرکت باز می ایستد4- در غزه جالوت * به عبری سخن می گوید5- جورج دبلیو بوش رئیس جمهور ی با مدرک MBA6- سالگرد نیم بند یورو7- بازتاب غیرمنتظرۀ جنگ تحمیلی بر فلسطینیان8- کوبا در تکاپوی مدل سوسیالیستی احیا شده 9- فرد خصوصی سازی شده 10- دروغ هر چه بزرگ تر باشد...11- نبرد به هوای حفظ خاطره دوران جمهوریخواهی12- ریشه های منازعه میان فرانسه و روآندا


ایران تعطیل بود و مردم بی خبر، اما جهان درجریان اخبار واقعی ایران
پایان 4 روز نمایش
مرگ و عزاداری درایران

دیدار دانشجویان پلی تکنیک با رئیس مجلس ششم
خواستند دانشجو را کنترل کنند دانشگاه از دستشان در رفت!


صادق طباطبائی
قرار بود رئیس جمهور شود مفسر تاریخ، پای منقل شد!


جاذبه های توریستی تهران

مصاحبه سرلشگر رحیم صفوی با ارگان سپاه "سپاه ‌نیور"
سپاه مقابل اصلاحات ایستاد
مجری طرح های میلیاردی شد

بعد از جنگ، با مجوز آقا، سپاه‌ وارد عرصه‌ اقتصادی شد و قرارگاههای‌ تابعه‌اش‌ از سال‌ ‌٦٩ تا ‌٨٤ موفق‌ شدند ‌١٥٢١ قرارداد پروژه‌ را با وزارتخانه‌های مختلف‌ ببندند. ‌ اکنون هم‌ سپاه حدود ‌٢٢٥ پروژه‌ دیگر سپاه‌ در دست‌ اجرا دارد. قرارداد فاز ‌١٥ و ‌١٦ پتروشیمی در عسلویه‌ با ‌٣ /‌٢میلیارد دلار را کدام‌ پیمانکار می توانست‌ قبول‌ کند؟ و آیا کارفرما حاضر بود با یک‌ پیمانکار قراردادی با یک‌ حجم‌ ‌٣ /‌٢میلیارد دلاری ببندد؟ ما نمی توانستیم‌ بعضی طرح ها را به‌ پیمانکاران‌ بدهیم‌ تا از همه‌ چیز اطلاع‌ پیدا کنند.

بخشی از مشکلات‌ سپاه پاسداران بعد از جنگ مباحث‌ فرهنگی سپاه‌ بود که با همکاری حوزه‌ نمایندگی و حفاظت‌ اطلاعات‌ داشت حل شد. بعد از حمله‌ نظامی آمریکا به‌ افغانستان‌ وعراق‌ حلقه‌ سوم‌ ایران‌ بود. همین‌ که‌ این‌ خطر از ایران‌ رفع‌ شد، در درجه‌ اول‌ فکر و تدبیر مقام‌ معظم‌ رهبری و مسئولین‌ سیاسی کشور و نقش بزرگ سپاه بود که‌ این‌ تهاجم متوجه‌ ایران‌ نشد. سپاه‌ با قدرت‌ مانورهای رزمی که‌ چند سال‌ قبل‌ برگزار کرد، نقش‌ مهمی را در نمایش قدرت‌ بازدارندگی به‌ دشمنان‌ فرامنطقه‌ای نشان‌ داد و با نشان دادن خود بعنوان‌ یکی از قویترین‌ نیروهای مسلح‌ منطقه‌ خاورمیانه‌ مانع‌ هرگونه‌ تهدید نظامی علیه‌ جمهوری اسلامی ایران‌ شد.

بعد از جنگ ما در ارتش‌ و سپاه‌ به‌ طور جداگانه‌ نیروی زمینی، هوایی و دریایی داشتیم. ما دو نیروی دیگر یعنی نیروی مقاومت‌ بسیج‌ و نیروی قدس‌ را هم داشتیم‌. برای اینکار با تدبیر مقام‌ معظم‌ رهبری در ستادکل‌ نیروهای مسلح، جلساتی تشکیل‌ شد که‌ شاید ‌٦ ماه‌ طول‌ کشید تا تفکیک‌ ماموریت‌ نیروهای سه‌گانه‌ سپاه‌ و ارتش‌ به‌ طور کامل‌ مشخص‌ شد. در بخش‌ دانشگاهی، دانشگاه‌ بقیه‌ الله‌ انصافاً‌ حرف‌ جدیدی را در بسیاری از رشته‌ها زد و توانست‌ در بحث‌ جنبش‌ نرم‌افزاری مقامات‌ خوبی را کسب‌ کند. دانشگاه‌ امام‌ حسین(ع) هم‌ در مقاطعی توانست‌ حرف‌های بزرگی بزند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

برگی بنام
مجاهدین خلق

1- آقای خامنه ای در دیدار با طالبانی خواهان اجرای توافقی شد که ظاهرا بین دولت عراق و دولت ایران بر سر اخراج مجاهدین منعقد شده است. نفس این درخواست نشان داد که آن خوش بینی قبلی که در دیدار رئیس شورای امنیت عراق و رئیس شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی در دو ماه گذشته در همین باره اعلام شده بود بیهوده بوده است. یعنی، این دولت عراق نیست که باید طرح اخراج مجاهدین از این کشور را اجرا کند، بلکه این امریکاست که باید این طرح را اجرا کند. همین درخواست رهبر ایران نشان داد که طرح اخراج تاکنون عملی نشده و برای اولین بار و بصورت رسمی رهبر در یک دیدار دیپلماتیک با رئیس جمهور عراق خواهان این اخراج شد. امری که سابقه نداشت و عمدتا رهبر اعلام این مواضع را برعهده مسئولانی مثل رئیس جمهور و رئیس مجلس می گذاشت.
2- اما پافشاری ایران برای اخراج مجاهدین خلق ازعراق را می توان در این چارچوب نیز دید که جمهوری اسلامی سعی می کند یکی از مهم ترین سوژه های مورد مذاکره با امریکا را با کمک دولت عراق از دستور خارج کند، در حالیکه امریکا نیز سعی دارد این سوژه را در دست خود نگهدارد و با این برگ در مذاکرات با ایران بازی کند.
3- مورد سوم اینست که در تمام این سالها، یعنی از سال 1361 تاکنون مقامات جمهوری اسلامی مجاهدین خلق را سازمانی متلاشی شده و بی اهمیت تبلیغ کرده اند و بی وقفه در تلویزیون و مطبوعات خود بر همین امر اصرار داشته اند. اکنون درخواست اخراج آنها از عراق، آنهم از سوی رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با طالبانی نشان میدهد که این سازمان همچنان برای رهبران ایران یک کابوس است.


براندازی
به گرمی آتش
دکتر(پزشک) مهدی خزعلی

سومین خودسوزی در هفته گذشته هشداری بود به مسئولین نظام که با ایراد اتهام اعتیاد و سابقه دار، مشکل براندازی گرم حل نمی شود، هنوز اتهامات آقای لاریجانی به مردی که در برابر دیدگان فرزندش مقابل مجلس خود را به آتش کشیده بود نفی نشده بود که جانبازی در برابر بنیاد شهید خود را به آتش کشید، هنوز تشییع پیکر این جانباز تمام نشده بود که خبر خودسوزی فردی در دانشگاه تهران منتشر شد، قبل از این نیز خبر دو خود سوزی در برابر ریاست جمهوری مردم را متاثر کرده بود، این ها فوران شعله درون این ملت است، ریاست و نمایندگان مردم به جای ایراد اتهام اعتیاد، باید منشاء این آتش را بیابند، حتی اعتیاد نیز ریشه در فقر و فشارهای اقتصادی دارد، فشارها به جایی رسیده است که فرد دست از جان می شوید و سخت ترین نوع مرگ را برمی گزیند، آقایان مسئولین؛ خود را گول نزنیم و با آمارهای دروغ و سفرهای استانی خود را فریب ندهیم.
امروز فشارها موجب می شود که 5 نفر خودرا بسوزانند، فردا می شود 5000000 نفر و بجای خود، شما را می سوزانند، این همان براندازی گرم است که اگر به فکر چاره نباشید شعله آن تر و خشک را با هم می سوزاند، این براندازی را با حبس نمی توانید کنترل کنید (مثل براندازی نرم ) نمی توانید قانون بگذرانید که هر کس خودسوزی کرد به جرم " اخلال در امنیت روانی جامعه " اعدام باید گردد !
(از آنجا که در جمهوری اسلامی انواع مدارک تقلبی با عنوان دکتر وجود دارد، ما عمدتا عنوان دکترای کسانی را نقل می کنیم که پزشک باشند. از جمله دکتر مهدی خزعلی)


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)