ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

قائم مقام موتلفه اسلامی:

پرونده هسته ای ج. اسلامی پایان یافته!

 
 
 
 
 

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی که پس از چند بار شکست در انتخابات مجلس، سرانجام و به زور شورای نگهبان وارد مجلس هشتم شد، یک مصاحبه اتمی با خبرگزاری فارس کرده است. او در این مصاحبه، در پاسخ به آن وعده ای "مک کین" کاندیداری جمهوریخواهان امریکا برای ریاست جمهوری در مناظره خود با اوباما طرح کرد، یعنی تشکیل محوری نظامی- اقتصادی و سیاسی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، امریکا و انگلستان گفت:

آمریكا در شرایطی نیست كه بتواند ائتلاف جدیدی را علیه ایران چه در شورای امنیت و چه خارج از آن با حضور كشورهایی مانند ایتالیا، ژاپن و ... به راه بیاندازد. ظرفیت رهبری آمریكا برای ائتلاف ضد ایرانی همین است كه هم اكنون شاهد آن هستیم.

 پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی تقریبا پایان یافته است و افكار عمومی جهانی هم این موضوع را قبول دارد كه این قطعنامه‌ها دیگر بی‌اثر بوده و فقط روی كاغذ باقی مانده است. این قطعنامه در عرصه بین‌المللی تاثیر كلانی بر جمهوری اسلامی نخواهد داشت . آنها دیگر مذاكره با ایران بدون قید و شرط را مطرح می‌كنند و این نكته حائز اهمیتی است. آمریكا از نظر حیثیتی این توان را ندارد كه یكباره اعلام كند ما توان هسته‌ای ایران را پذیرفته‌ایم و بر سموضوعات دیگر وارد گفتگو با ایران شوند، این مساله به زودی اتفاق می‌افتد.