ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اسرائیل: بموجب اطلاع ارتش امریکا

ایران تا پایان ژانویه

صاحب بمب اتمی می شود

 
 
 
 
 

سایت http://debka.com که اخبار و نظرات اسرائیل را منتشر می کند، روز گذشته خبری منتشر کرد که شاید بیشتر جنبه تاثیر گذاری روی انتخابات امریکا داشته باشد، اما ادعائی است که آسان نمی توان از کنار آن گذشت، زیرا منبع خود را نه مقامات اسرائیل، بلکه مقامات امریکائی اعلام کرده است. این سایت می نویسد مقامات امنیتی امریکا می گوید(تخمین می زنند) ایران قادر خواهد بود اولین بمب خود را تا یکماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری در امریکا تولید کند. یک مقام آگاه در واشنگتن می گوید که این خبر را به اطلاع هر دو کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، یعنی اوباما از حزب دمکرات و مک کین از حزب جمهوریخواه قرار داده است.

سایت مذکور همچنین مدعی می شود که ارتش امریکا اطلاعاتی در اختیار این سایت برای انتشار قرار داده است که بموجب آن ایران تا پایان ماه ژانویه 2009 باندازه لازم اورانیوم غنی شده 5 درصدی در اختیار خواهد داشت، تا بتواند اولین بمب اتمی خود را تولید کند.

به همین دلیل سازمان انرژی اتمی، هفته گذشته طی تماسی با مقامات ایرانی، از آنها در باره فعالیت هائی در تاسیسات اتمی ایران سئوال کرده است که هم کاربرد نظامی دارد و هم برای تولید برق استفاده می شود. اما مقامات ایرانی به این تماس پاسخ نداده اند.

رئیس جمهور آینده امریکا هر کدام از دو کاندیدای موجود باشند؛ پس از ورود به کاخ سفید با پرونده اتمی ایران روبروست و در باره آن باید تصمیمات دیپلماتیک و نظامی بگیرد. این آن چیزی است که نخست وزیر جدید اسرائیل "زیپنی لیونی" بر آن تاکید دارد.»

همزمان با این گزارش، شبکه ABC آمریکا نیز از شکار کبوترهای جاسوس در نطنز خبر داده است. این خبر را سایت خبری عصرایران بدین شکل منتشر کرد:

یک شبکه تلویزیونی در آمریکا با اعلام خبر کشف کبوترهای جاسوس حوالی نیروگاه اتمی نطنز، ضریب امنیت نیروگاه مذکور را بالا توصیف کرد. این کبوترها با حمل گیرنده و فرستنده های ماهواره ای، قصد شناسایی منطقه را داشتند که توسط نیروهای اطلاعاتی ایران شکار شدند.