گوشت تن موتلفه اسلامی

زیر دندان نظامی های حاکم

محمدجواد روح


 


پورمحمدی، آماده نشستن

برصندلی احمدی نژاد می شود

نیازمند فهم دقیق مسئولان از شرایط كنونی جهان هستیم

       پیک هفته 104  -------- 28 مهر 1387  برابر 19 اکتبر 2008

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

انتشار جلد دوم شکنجه
جلد اول و سوم چه زمانی منتشر خواهد شد؟

غارت در

فرصت قطع برق

این خبر کوتاه نیز به پیک نت رسیده است:

شب گذشته با رفتن برق در محله نظام آباد تهران، مردم از تاریکی استفاده کرده و به مغاره ها و اماکن محل حمله کردند و خسارت مهمی به بار آوردند. این واقعه تا برگشت برق ادامه داشت. این حمله با حوادث بازار تهران ارتباطی نداشته است.


خاتمی: برای جبران

 4 سال ویرانی


سخنرانی اقتصادی احمدی نژاد
بلبشوی بانکی

 در ایران


مهم ترین بخش مناظره

 مک کین و اوباما
جبهه جدید جهانی

 بااهداف نظامی

جبهه نظامی- اقتصادی جدیدی که "مک کین" علیه ایران پیشنهاد کرد، در گام اول شامل امریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان می شود. او نام این محور و جبهه را "جبهه کشورهای دارای سیستم دمکراسی" اعلام کرد و تاکید کرد که این کشورهای ارتش های مشترک، اقتصاد مشترک و آرمان های مشترک دارند. فیلم کوتاه این مناظره، بویژه همین بخش مورد نظر را به زبان فارسی می توانید از اینجا ببنید!


گفتگوی  نوشین احمدی خراسانی
با
مهناز افخمی،
پیش و پس از انقلاب 57

مشاوران احمدی نژاد
سفید پوستی

 با موی سرخ !


"تقصیر اطرافیان است"
تئوری  دوران شاه
برای کاهش

نفرت مردم از رهبر


 گزارش جدید آژانس
سوارکردن قطعات یک

بمب اتمی تحقیقاتی درایران


در انتخابات آينده
حزب پادگانی
حرف آخر را خواهد زد؟

در هر انتخاباتی
آرای 1.600 میلیون خانواده
پشت قباله موتلفه اسلامی است

خاتمی در خوزستان:
اگرنتوانم بیایم، دلائلش را به مردم می گویم!

 مصطفی تاج زاده
"دانشجویان" زنجان چوب "مچ گیری" را میخورند!

حسن روحانی :
3 سال فرصت سوزی ملی
نباید 5 سال دیگر ادامه یابد!

انقلاب احمدی نژادی
مفاتیح الجنان بانک جهانی
دستور العمل دولت امام زمان

مصاحبه  زیبا کلام
از خواب بیدار شویم
پیش از آنکه ایرانی نماند
!

ریشه های جنگ در گرجستان
بازنگری سیاسی- نفتی
آنچه در قفقاز می گذرد


 

نخست وزیر سابق نروژ:

بحث های خطرناک

در کنارحرف های خطرناک

امیدوارم پروسه­ موجود میان ایران و ایالات متحده و همچنین همکاری ایران با آژانس بین­المللی انرژی اتمی به آن مرحله اطمینان بخش برسد که ایران از انرژی هسته­ای برای رسیدن به اهداف نظامی استفاده نمی­کند.


چرا حزب الله پی جوی قتل دکتر زهرا بنی یعقوب نیست؟

غیرت "الله کرم"، همچنان

دور سر آغاجری می گردد!

کاوه رضائی


شمایل واقعی جامعه ایران

3 دهه پس از انقلاب 57

حمید رضا جلائی پور


آمار مقایسه ای رمضان زاده، از درآمد نفت در دو دولت

دست نوازش بر سر طلا فروشان

مشت حواله معلم، دانشجو و کارگر


مصاحبه خبرگزاری فرانسه با شهردار تهران در ژاپن

رئیس جمهور بعدی، هرکس باشد

 باید فکری برای زندگی مردم بکند


هشدار خاتمی:
دنباله بهانه اند، تا مملکت
را در حالت فوق العاده نشان دهند
!

می کوشند حالا که منافقین از بین رفته‌اند، منافقین جدید خلق کنند و مخالف سلیقه خود را هر چند از نیروهای نزدیک به امام بوده، به همکاری با بیگانه متهم کنند و جامعه را در حالت فوق‌العاده قرار دهند. نباید اجازه داد "استثناء" دوران ترور دهه 60 که باعث بسته شدن فضای سیاسی کشور شد به "قاعده" تبدیل شود.


اعتراف رئیس جمهور در گیلان
مردم ایران، بعد از 30 سال
هشتشان گروه نهشان است

مقامات امنیتی مانع کنگره شدند
بیانیه استدلالی نهضت آزادی
در رد ادعای آزادی در ایران

سخنرانی افشاگرانه تاج زاده
حضرت آیت الله جنتی
استاد ارشد جعل دکترای افتخاری

سوزن دوزی
لباسی که به تن زنان بلوچ
بیش از تن فرح پهلوی وفا کرد!

یک سایت اینترنتی بنام "واشنگتن پریزم" گزارشی را درباره سوزن دوزی در بلوچستان ایران منتشر کرده است. دراین گزارش اسم عده ای مطرح شده که هر کدام نقشی در 50- 60 سال – حتی از زمان رضا شاه- گذشته داشته اند. مثلا شهناز پهلوی دختر شاه. بوتیک نامبروان در زمان شاه. پسر یکی از ژنرال های شاه بنام خسروانی. پسر سرکش ژنرال جهانبانی که شاه از او نفرت داشت ولی دخترش شهناز به قیمت ترک دربار با او ازدواج کرد و همچنان با او زندگی می کند. چند ژنرال زمان رضاشاه. ازدواج های اشرافی با خانواده های اشرافی روسیه تزاری.

بوتیک نامبروان که دراین گزارش از آن اسم برده می شود متعلق به دو پسر، از دو ژنرال شاه بود. یکی پسر ژنرال خسروانی و یکی هم پسر ژنرال محوی. که اولین ازدواج دو پسر با هم در تاریخ ایران به نام آنها ثبت شد. البته رفتند لندن ازدواج کردند اما برگشتند تهران و با هم زندگی کردند! بوتیک آنها در تقاطع دو خیابان ادامه دار و به هم پیوسته "ایرج" و "بهار" در سالهای پیش از انقلاب شیک ترین و بقول فرانسوی ها "الگانت" ترین بوتیک تهران بود.  مطلب را روی سایت "واشنگتن پریزم" می توانید از اینجا بخوانید.


بچه ها یاری کنید!

ساماوایو یک گروه بین المللی "راک" است و سرپرست و گیتاریست آن یک جوان ایرانی مقیم آلمان بنام بهرنگ علوی. این گروه در یک مسابقه فشرده و سخت که بین بیش از پنجاه هزار گروه راک در سراسر جهان برگزار شده، توانسته جزو سه گروه برگزیده انتخاب شود . این مسابقه با هزینه شرکت کوکاکولا برگزار شده و اکنون رقابت سختی بین سه گروه باقی مانده در جریان است. شما هم می توانید با رای و نظر خود در باره آخرین کار این گروه "ساماوایو" شرکت کنید. و شاید هم به گروهی رای دادید که سرپرست آن "بهرنگ علوی" است. می توانید اینجا قطعات راک را گوش کنید و رای بدهید.


خطاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
به علما، اندیشمندان، دانشگاهیان و بویژه دانشگاه عالی دفاع ملی
افکار احمدی نژاد
باید استراتژی ایران بشود
!

سرلشکر فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، برای چندمین بار در 3 سال گذشته، همه وزن فیزیکی و موقعیت نظامی- حکومتی خود را در حمایت از احمدی نژاد به میدان آورد. او در دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:

افکار و اندیشه‌های آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور محترم کشورمان دارای جنبه‌های راهبردی حائز اهمیتی است؛ لذا وظیفه علما، اندیشمندان و استادان دانشگاه‌ها و بویژه دانشگاه عالی دفاع ملی است که این افکار را مدون کنند و به غنای علمی کشور بیافزایند.  افکار و اندیشه‌های راهبردی آقای احمدی‌نژاد از ظرفیت‌های بالایی در راستای پیشبرد امور انقلاب برخوردار است و باید به گونه‌ای طراحی شود که مدیران ، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور برنامه‌های خود را در راستای همین گام نو پایه گذاری و همانگ کنند. بخشی از افکار راهبردی و نوآوری‌های آقای رئیس‌ جمهور در کوچه پس کوچه‌های جریان‌های سیاسی و برخی مباحث رسانه‌ای گم می‌شود.

( همگان حق دارند از رئیس ستاد کل سئوال کنند، اگر شما با همین وزن برای حمایت از انتخاب مجدد احمدی نژاد به میدان بیائید، تکلیف چیست؟ این طرح های راهبردی قبلا در ستاد کل و دانشگاه عالی دفاع ملی تدوین نشده و سپس احمدی نژاد را برای اجرای آن از صندوق انتخابات گذشته بیرون نیآوردید؟ اگر در انتخابات آینده ریاست جمهوری علیرغم همه وزن شما و سپاه و بسیج و حزب غیر رسمی اما نیمه مسلح پادگانی، مردم به احمدی نژاد رای ندادند، تکلیف چه می شود؟ تشریف می برید کنار که مردم سرنوشتشان را خودشان دستشان بگیرند؟ و یا باز ستاد مقابله تشکیل میدهید؟ شما که بدون اجازه و همآهنگی با رهبر حرف نمی زنید، به این ترتیب و با این سخنان حرف اصلی و تصمیم قطعی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری همان نیست که رهبر در دیدار با اعضای دولت گفت و تاکید کرد که بعد از این چهار سال، چهار سال دیگر هم برای سرنوشت کشور تصمیم بگیرید؟)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------


تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

منتظر واکنش

نقدی مردم

در برابر

یارانه نقدی

باید بود!

مرتضی الویری

ماليات بر ارزش افزوده مزاياى متعددى نظير شفاف سازى اطلاعات مالى، كاهش حجم فعاليت اقتصاد زير زمينى و بخش خاكسترى اقتصاد، استمرار دريافت‌هاى دولتى، اثر توزيعى و بهبود الگوى مصرف، انعطاف پذيرى در شرايط رونق و ركود، گستردگى پايه مالياتى و افزاش درآمد خالص مالياتى و كاهش هزينه وصول دستگاه مالياتى دارد. لازم به ذكر است كه در دولت سابق نرخ 7 درصد براى اين ماليات در نظر گرفته شده بود ولى دولت فعلى اين رقم را به 3 درصد كاهش داد. بنابراين پيش از آنكه ماليات بر ارزش افزوده نقش درآمدزائى براى دولت داشته باشد نقش شفاف سازى آن در كشور ما داراى اهميت مضاعف است .

مع‌الاسف در كشور ما به دليل حاكميت اقتصاد نفتى فرهنگ مالياتى جا نيفتاده است. اين ضرب المثل را در مورد ماليات شما مى توانيد در بسيارى از كشورهاى توسعه يافته بشنويد: "از دو چيز نمى توان فرار كرد، مرگ و ماليات". اما در كشور ما به دليل اينكه فرهنگ مالياتى جانيفتاده و ضمناً سيستم شفافى در اين زمينه وجود ندارد، بسيارى از مؤديان به دنبال گريز از ماليات هستند و فساد در اين زمينه بيداد مى كند. ماليات بر ارزش افزوده حتى اگر درآمد چندانى براى دولت نداشته باشد از اين نظر كه موجب شفاف سازى مى شود و راههاى فرار مالياتى را مى بندد بايستى مورد مداقه و توجه قرار گيرد.

تجربه روزهاى اخير نشان داد، ماليات بر ارزش افزوده عليرغم اينكه از 21 سال پيش تاكنون بر روى آن كار شده، در مقام اجرا و عمل بنا به دلايل مختلف با مشكل مواجه مى شود. حال چگونه دولت مى خواهد طرح نقدى كردن يارانه‌ها را كه هنوز بصورت مدون عرضه نشده با عجله اجرا نمايد؟ پرداخت پول نقد به مردم يك روى سكه است كه توسط رئيس جمهور فقط همين روى سكه به نمايش درآمده است، اما روى ديگر سكه يعنى افزايش قيمت حامل‌هاى انرژى و چندين برابر شدن قيمت برخى از كالاها و خدمات و اتفاقات تبعى آن داراى ابعادى به مراتب گسترده تر از موضوع ماليات بر ارزش افزوده است كه اگر با عجله و بدون مطالعه اجرا شود، حاكميت هرگز توان مواجهه با عواقب آن را ندارد. (خلاصه شده از سایت امروز)


دفتری که
30 سال پیش
بسته شد!

روزنامه کیهان و مجله زن روز – بخوانید دیروز- بحث جدیدی را من باب استدلال آغاز کرده تا مجلسیان هشتم، با استناد به آن کمربندها را سفت کرده و کل لایحه حمایت خانواده را که دولت به مجلس داده بود تصویب کنند. یعنی آن چند بندی را که زیر فشار افکار عمومی رد کرده بودند، دوباره به لایحه اضافه کنند و بدون ترس و دلهره همه را یکجا تصویب کنند.

کیهان، مستند به قرآن در سرمقاله خود نوشته است که زن باید سه نوبت در روز آماده پاسخگوئی به تمایل جنسی مرد باشد. که ظاهرا مقصود شوهر است!

«من اگر  از زنان  فراکسیون بسیار کم شمار و محجبه مجلس هشتم بودم ، رودربایستی را کنار گذاشته و در همان مجلس و برای خجالت زده کردن آنها که از چنین لوایح ( لایحه حمایت از خانواده)  و استدلال هائی، بجای طرح مشکلات مردم در مجلس  حمایت  می کنند تقاضای ملاقات با همسرانشان را میکردم  تا از آنها بپرسم که شوهر  نماینده شما که حامی اینگونه نظرات است، اساسا   تمایل جنسی در طول روز و شاید هفته را دارد؟

از اینجا شروع می کردم تا برسم به اینجا که مردم نان ندارند بخورند که نای راه رفتن داشته باشند، این مهملات چیست که  مطرح می کنید.

به این آقایان باید گفت؛ این همه تلاش برای آن نیست که قصد دارید زن های ایران که 30 سال پیش در کوچکترین تا بزرگترین شهرهای ایران و از جنوب تا شمال شهرها – بویژه جنوب شهرها و  محلات سنتی تهران و شهرهای بزرگ- از خانه  بیرون آمدند و وارد صحنه فعالیت های سیاسی و اجتماعی شدند را به خانه یرگردانید؟

 محدودیت دانشگاهی تصویب می کنید، به بهانه حجاب درخیابان به آنها حمله می کنید، فعالان حقوق زنان را زندانی می کنید، به بهانه حفظ محیط خانه و تربیت بچه  ساعات کار زنان کارمند را نیمه وقت  اعلام میکنید، و لابد فردا لایحه محدودیت شرکت آنها در انتخابات را هم تنظیم می کنید و ...»

 آیا این همه به هدف خانه نشین کردن زنها نیست؟ غافل از آن که آب رفته به جوی باز نخواهد گشت." بقیه مطلب را از اینجا بخوانید.


بحران مالی
به کجا
هدایت شد؟
یادداشت سردبیر



پیامک روز در تهران:

مادر دکتر کردان در پی وزیر شدن فرزندش: اگه میدونستم یک روز وزیر میشی، حتما میفرستادمت مدرسه!


بازی امنیتی
با افکار عمومی
یادداشت سردبیر