ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دفتری که30 سال پیش بسته شد!

 
 
 
 

روزنامه کیهان و مجله زن روز – بخوانید دیروز- بحث جدیدی را من باب استدلال آغاز کرده تا مجلسیان هشتم، با استناد به آن کمربندها را سفت کرده و کل لایحه حمایت خانواده را که دولت به مجلس داده بود تصویب کنند. یعنی آن چند بندی را که زیر فشار افکار عمومی رد کرده بودند، دوباره به لایحه اضافه کنند و بدون ترس و دلهره همه را یکجا تصویب کنند.

کیهان، مستند به قرآن در سرمقاله خود نوشته است که زن باید سه نوبت در روز آماده پاسخگوئی به تمایل جنسی مرد باشد. که ظاهرا مقصود شوهر است!

«من اگر  از زنان  فراکسیون بسیار کم شمار و محجبه مجلس هشتم بودم ، رودربایستی را کنار گذاشته و در همان مجلس و برای خجالت زده کردن آنها که از چنین لوایح ( لایحه حمایت از خانواده)  و استدلال هائی، بجای طرح مشکلات مردم در مجلس  حمایت  می کنند تقاضای ملاقات با همسرانشان را میکردم  تا از آنها بپرسم که شوهر  نماینده شما که حامی اینگونه نظرات است، اساسا   تمایل جنسی در طول روز و شاید هفته را دارد؟

از اینجا شروع می کردم تا برسم به اینجا که مردم نان ندارند بخورند که نای راه رفتن داشته باشند، این مهملات چیست که  مطرح می کنید.

به این آقایان باید گفت؛ این همه تلاش برای آن نیست که قصد دارید زن های ایران که 30 سال پیش در کوچکترین تا بزرگترین شهرهای ایران و از جنوب تا شمال شهرها – بویژه جنوب شهرها و  محلات سنتی تهران و شهرهای بزرگ- از خانه  بیرون آمدند و وارد صحنه فعالیت های سیاسی و اجتماعی شدند را به خانه یرگردانید؟

 محدودیت دانشگاهی تصویب می کنید، به بهانه حجاب درخیابان به آنها حمله می کنید، فعالان حقوق زنان را زندانی می کنید، به بهانه حفظ محیط خانه و تربیت بچه  ساعات کار زنان کارمند را نیمه وقت  اعلام میکنید، و لابد فردا لایحه محدودیت شرکت آنها در انتخابات را هم تنظیم می کنید و ...»

 آیا این همه به هدف خانه نشین کردن زنها نیست؟ غافل از آن که آب رفته به جوی باز نخواهد گشت." بقیه مطلب را از اینجا بخوانید.