ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6  بهمن 1388

infos@peiknet.com

 
 
 

تاکتیک آمران ترور، به دامی علیه خودشان تبدیل شد

تحقیق بین المللی در باره

عوامل ترور استاد فیزیک
 
 
 
 

آنها که استاد فیزیک "مسعود علیمحمدی" را در تهران ترور کرده و سپس نمایش تشییع جنازه برای او به راه انداختند، با یک تاکتیک اشتباه، خود را به دام یک تحقیق بین المللی درباره این ترور انداختند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی که امریکا را عامل این ترور اعلام کرده، از طریق دولت سوئیس که رابط مناسبات ایران و امریکاست، رسما به آمریکا اعتراض کرد و مدعی شد که این ترور توسط یک گروه مجهولی بنام "تندر" انجام شده که در خاک آمریکا فعال است!

علیمحمدی از جمع آن استادان دانشگاهی ایران بود که در یک نامه جمعی از نامزدی میرحسین موسوی برای ریاست جمهوری دفاع کرده بودند.

با این صحنه سازی جمهوری اسلامی، حال 110 استاد و محقق دانشگاهی سراسر جهان با انتشار نامه سرگشاده ای خواستار تحقیق مجامع مستقل بین المللی درباره این ترور در ایران شده اند.

آنها درنامه خود نوشتند «با توجه به مشارکت جمهورى اسلامى در تروریسم دولتى و احاطه این رژیم بر عوامل مرتبط با مرگ پروفسور على‌محمدى، ما خواستار بررسى ترور وى توسط مراجع مستقل هستیم.»

نوآم چامسکى، ژانت آفاری، نهلا عبدو، رامین جهانبگلو، سوزان بابیت، ناتالی دیویس، مارکوس اسمیت، تد سویدنبورگ، کاترین وسینگر، از جمله چهره های شناخته شده دانشگاهی هستند که این نامه را امضا کرده اند.

بدین ترتیب، توپی که جمهوری اسلامی ابتدا به طرف جنبش سبز پرتاب کرده و پس از برگشت آن، به طرف امریکا پرتاب کرده بود، این بار به خودش در ایران برگردانده شده و حال بتدریج مجامع بین المللی می توانند مانند ترور رفیق حریری در لبنان، یک کار تحقیقاتی را درباره ترور علیمحمدی آغاز کنند و از حمایت سیاسی و مالی امریکا برای این تحقیق نیز برخوردار شوند. و تازه این بشرطی است که دراین حد باقی بماند و بتدریج دیگر پرونده های ترور داخل و خارج کشور جمهوری اسلامی باز نشود!

 

 
 
اشتراک در فیس بوک