ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18  بهمن 1388

infos@peiknet.com

 
 
 

دروغ، طلاق، آرایش

دست آورد های فرهنگی ج. اسلامی

 
 
 
 

مجله دولتی "مهرنو" وابسته به سازمان بهزیستی، در شماره 5 خود آمارهای جالبی را منتشر کرده است که وضع روحی و فرهنگی حاکم بر جامعه را در طول دولت امام زمانی احمدی نژاد نشان میدهد. این نشریه می نویسد:

نتایج یك تحقیق بزرگ میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد که به اعتقاد 99% از مردم دروغ در جامعه رواج دارد و حدود نیمی از افراد معتقدند 90% مردم در مورد مسائل شخصی و اجتماعی راستش را نمی‌گویند.

25% از سالمندان كشور از هر نوع خدمات بیمه درمانی محروم اند. بسیاری از زنان تن فروش و خیابانی دارای خانواده، همسر و شغل اجتماعی هستند ولی به دلایل مختلف (زیر فشار مالی زندگی) تن خود را می فروشند. بسیاری از دختران ایرانی برای مهاجرت به غرب، غیابا  به عقد مردان خارجی در می آیند تا از ایران خارج شوند. برای چند هفته ماه عسل، مهمان شوهر غیابی اند و سپس رها می شوند.

رئیس سازمان ملی جوانان استان تهران میگوید: بموجب آمار ازدواج در 6 ماهه نخست امسال 3/5 (پنج و سه دهم) درصد كاهش داشته است. در همین مدت آمار طلاق 21 درصد رشد کرده است.
در شش ماهه نخست امسال از هر 8 ازدواج یكی به طلاق انجامیده است. این آمار در تهران 2 برابر میانگین كشور است. یعنی از هر چهار ازدواج یك مورد به جدایی می انجامد.

پس از سالها شعار "یا روسر یا تو سری" حالا ایران هفتمین واردكننده مواد آرایشی در جهان است و در منطقه خاورمیانه كه پر مصرف‌ترین نقطه دنیا به لحاظ مصرف لوازم آرایشی محسوب می‌شود، پس از عربستان سعودی مقام دوم را دارد.

در حالی كه در كشورهای غربی زنان بالای 40 سال مشتریان اصلی مواد آرایشی محسوب می‌شوند در ایران گروه سنی 24- 22  سال بزرگترین گروه مصرف ‌كننده مواد آرایشی اند.

 

 
 
اشتراک در فیس بوک