ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20  دی  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی رهبر را جز این نباید تعبیر کرد، که او موافق لشگرکشی خیابانی است
حجت را مردم، در
راهپیمائی 22 بهمن تمام کنند

 
 
 
 

 علی خامنه ای ، پس از چند روز این پا و آن پا کردن، سرانجام درباره تظاهرات دولتی و فرمایشی 9 دیماه اظهار نظر کرد. عده ای را به رهبری مصباح یزدی و بعنوان مردم قم به دیدار او بردند و ایشان در سخنرانی برای این عده گفت که اجتماع میدان کوچک و محدود میدان انقلاب تهران در روز 9 دیماه حجت را برای همه باید تمام کرده باشد. این حجت، یعنی این که حاکمیت ایشان هنوز دارای چنان پایگاه مردمی است که با اتکاء به آن می توان بازهم مردم را در خیابان ها کشت و زندان ها را پر کرد.

آقای خامنه ای معیار خوبی را بعنوان حجت اعلام کرده است و این معیار را نباید "رها" کرد. یعنی حاکمیت تا وقتی مشروع است که حمایت مردمی داشته باشد و همین حمایت یعنی "حجت". بموجب این استدلال، مشروعیت نیروی مقابل حاکمیت ایشان، بسیار فراتر از همان مشروعیت فرمایشی است که در میدان انقلاب جمع شد.

آن عده ای که به رهبری مصباح یزدی به نزد ایشان برده شده بودند، عنوان نمایندگی مردم قم را داشتند. اما مردم ایران و جهان روز خاکسپاری آیت الله منتظری را در خیابان های شهر قم دیده اند که از جمعیت موج می زد. در آن جمعیت نه از مصباح یزدی خبری بود و نه از کسانی که بعنوان نمایندگان مردم به دیدار رهبر برده شده بودند. البته چماقداران در ردیف آخر ایستاده بودند که آنها نیز در قم همانگونه ماموریت اجرا کردند که در تهران می کنند. بستگی به آن دارد که برای ماموریت به کدام شهر فرستاده شوند. همه مردم ایران چهره و ظاهر آنها را دیگر بخوبی می شناسند و در عکسی که درهمین شماره پیک نت انتشار یافته مشخص اند.

علی خامنه ای آن انفجار جمعیت در شهر قم را "حجت" ندید، اما تظاهرات دولتی به کمک شیرینی و ساندیس مجانی و اتوبوس و متروی مجانی و به زور بخشنامه های اداری و دولتی را "حجت" ی دید که بموجب آن معترضان به کودتای انتخاباتی 22 خرداد باید از آن بترسند!

آقای خامنه ای تظاهرات حکومتی 9 دیماه در میدان انقلاب تهران را میلیونی دید. اگر معیار سنجش جمعیت این باشد، جمعیتی که در 25 خرداد علیه کودتای انتخاباتی در تهران به حرکت در آمد باید جمعیت میلیاردی باشد، زیرا مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی از مردم معترض موج می زد.

ضمنا آقای خامنه ای با هراس از همین حجت، سخنی درباره راهپیمائی 22 بهمن نگفت، زیرا هنوز نه ایشان و نه مشاوران ایشان نمی دانند با 22 بهمن چه کنند؟ اگر راهپیمائی را آزاد اعلام کنند، آنوقت مردم حجت واقعی را بر حاکمیت تمام خواهند کرد و اگر جلوی آن را بگیرند، وحشت از راهپیمائی مردم حجت وحشت از حضور واقعی مردم در خیابان ها را بر همگان تمام کرده است.

جای کوچکترین تردیدی نیست که علی خامنه ای، خود دقیقا می داند در این 7 ماه چه گذشته است و حجت را مردم چند بار بر ایشان تمام کرده اند و به همین دلیل هم چسبید به اجتماع 9 دیماه میدان انقلاب. اجتماعی که فرمانده صدا و سیما از شخص وی دستور داشت تا با تمام قدرت و با هر دروغ و نیرنگی مردم را به میدان انقلاب بکشد، تا زیر شعار دفاع از امام حسین، از کودتای ایشان علیه انتخابات دفاع شود!

علی خامنه ای در همین دیدار و سخنرانی چند پهلو، ادعای جالب دیگری نیز کرد که مستند به همین ادعا باید با او سخن گفت. خامنه ای گفت: « رسانه های بیگانه مغرضانه و به دروغ راهپیمایی عظیم نهم دی را حکومتی تبلیغ کردند. آنها با این گونه تبلیغات، ناخواسته به قدرت مردمی جمهوری اسلامی اعتراف می كنند، چرا كه هیچ حكومتی در جهان قادر نیست ظرف 2 روز چنین بسیج عظیم ملی را انجام دهد و دهها میلیون نفر را به خیابانها بكشاند.»

حالا باید از ایشان خواست که اجازه بدهد یک پیام، فقط یک پیام با امضای موسوی از صدا و سیما خطاب به ملت ایران و فراخواندن آنها به راهپیمائی برای روز بعد پخش شود، تا معلوم شود حکومت قدرت بسیج عظیم را دارد یا مخالفان کودتا!

به مسائل دیگری که ایشان در سخنرانی خود برای نمایندگان قم به رهبری مصباح یزدی مطرح کرد می توان پرداخت، اما نباید چنین کرد، زیرا مرکز ثقل انگیزه این اجتماع و سخنرانی و دلیل برپائی آن تجمع 9 دیماه در میدان انقلاب وسط حرف ها گم می شود.

از جمله این نکته که سخنرانی روز گذشته علی خامنه ای نشان داد که وی و اطرافیان وی تا چه حد نگران سقوط مشروعیت حکومت اند و انفجار جمعیت مردم شهرهای ایران با فریاد "مرگ بردیکتاتور" چقدر برای وی و اطرافیان سنگین است. چنان سنگین که اجازه انتشار یک اطلاعیه موسوی را به مطبوعات نمی دهند، چه رسد به موافقت با تقاضای او برای راهپیمائی مردم. همین کفه را باید سنگین تر کرد و حجت را بازهم بیش از گذشته بر ایشان و اطرافیان تمام کرد! و حالا که ایشان بر خلاف خطبه نماز جمعه بعد از انتخابات که با "لشکرکشی خیابانی" مخالفت کرده بود، حضور مردم در خیابان ها و میادین را "حجت" میداند، باید از او خواست تا بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح جلوی سرکوب نظامی و انتظامی مردم را گرفته و اجازه دهد وزن کشی خیابانی انجام شود و میزان "حجت" بر همگان آشکار شود.

 
 
اشتراک در فیس بوک