پيام تسليت شيرين عبادی بمناسبت خاموشی آیت الله منتظری
کوتاهی ما در حمایت از تو را
تاریخ ایران جبران خواهد کرد

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

30 آذر

1388

21 دسامبر

2009

 

 

 

 پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد

2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

آیت الله منتظری
در جنبش سبزمردم ایران زنده است

درگذشت آیت الله منتظری، در صدر اخبار جهان قرار گرفت. در ایران نیز آندسته از مطبوعات و دو خبرگزاری نیمه جان ایسنا و ایلنا، این خبر را با اندک تفاوت نسبت به خبرگزاریها و مطبوعات وابسته به دولت کودتا منتشر کردند. علی خامنه ای به نیابت از طرف آنها که 6 سال آیت الله منتظری را حبس خانگی کردند و از 22 خرداد به بعد نیز دولت کودتائی را تشکیل داده اند، به همین مناسبت پیام تسلیت فرستاد. همه مردم ایران که این پیام را از صدا و سیما شنیدند، در این نکته تردید ندارند که علی خامنه ای با درگذشت آیت الله منتظری نفسی به راحتی کشید. همچنان که شیخ محمد یزدی، احمد جنتی، احمد خاتمی، مصباح یزدی، علم الهدا در مشهد، نمایندگان رهبر در سپاه و بسیج و... نفسی به راحتی کشیدند. در کابینه نیز سفره ای که احمدی نژاد برای چنین روزی نذر کرده بود، پهن کردند و یا خواهند کرد.

آیت الله منتظری، با صداقت و صراحت و آزادگی خویش، خاطره ای چنان نیکو از خود برجای گذاشت که نه تنها در تاریج جمهوری اسلامی، بلکه در تاریخ ایران برای همیشه نام او ثبت می ماند. آنها که آشکار و پنهان علیه او توطئه کردند و شرم آورترین اعمال را در حق او در جمهوری اسلامی مرتکب شدند، از خود خاطره ای خلاف آیت الله منتظری در تاریخ ایران  و اسلام برجای خواهند گذاشت. آیت الله منتظری صداقت و سیاست را با هم یکجا داشت و گذشت زمان نشان داد که او در ایستادگی بر سر مواضع خویش، شناختش از ارتجاع مذهبی و روحانیون سلطنتی چند گام از آیت الله خمینی نیز پیشتر بوده است. برای مردم این مهم نبود که آیت الله منتظری فقه شیعه را بیشتر و بهتر می دانست و یا آیت الله خمینی و یا دیگر مراجع، برای آنها مهم آن بود و همچنان هست که چه کسی در شرایط دشوار در کنارشان قرار می گیرد. اعتبار آیت الله منتظری در این همراهی و همگامی با مردم – از هر تفکر و اندیشه و ایدئولوژی- و دفاع از حقوق اجتماعی و مدنی آنها بود، که فرازی از آن مخالفت تاریخی وی با کشتار زندانیان سیاسی در سال 1367 بود. با همین صداقت و همراهی با مردم بود که پس از مشاهده آنچه که اصل ولایت فقیه بر سر انقلاب 57 آورد و سلطنت سرنگون شده را با همین اصل بار دیگر به ایران بازگرداندند، از نقش خود در مجلس خبرگان قانون اساسی در گنجانده شدن این اصل در قانون اساسی انتقاد کرد و اشتباه خویش را خطاب به مردم پذیرفت. همچنان که اشتباه رهبر و رهبران جمهوری اسلامی – که خود در آن زمان یکی از تاثیر گذاران آن بود-  را در ادامه جنگ با عراق – پس از بازپس گرفتن خاک ایران از ارتش عراق- پذیرفت و اعلام کرد. چنین جسارت هائی از ویژگی های او بود. جسارتی که حتی اندکی از آن در وجود امثال علی خامنه ای نیست، که اگر بود، پس از 6 ماه دروغگوئی و تحریف واقعیات انتخابات و اعتراضات مردم، می پذیرفت که اشتباه کرده و حاضر به جبران این اشتباه است. همین تفاوت هاست که شخصیت آیت الله منتظری را فراتر از یک مرجع تقلید در تاریخ ایران ثبت و فاصله او را با امثال خامنه ای، فاصله ای به عرض و طول تاریخ اسلام و شیعه و ایران کرده است.

هیچ انسانی عمر جاودانه ندارد و آیت الله منتظری نیز به پایان عمر خویش رسید و در ملاقات های اخیرش نیز بارها از رفتن و کوچ خویش از این دنیا گفته بود. بنابراین، باید دید آن کس که کوچ کرده، از خود چه اثر و خاطره ای باقی گذاشته است. آن اثر و خاطره ای که از آیت الله منتظری باقی ماند، چنین است که به نیابت از طرف مردم ایران، بر این قلم جاری شد.

آنها که در راس کودتای 22 خرداد، اکنون بیانیه و تسلیت نامه منتشر می کنند، شاید هنوز فرصت داشته باشند که نگاهی به پشت سر خویش بکنند. شمار مقلدان آیت الله منتظری را که از سپاه تصفیه کردند و با کودتای 22 خرداد نیز فعالان سیاسی مرید و مقلد او را زندانی کرده اند را در ذهن خویش بشمارند. به واکنش مردم نسبت به درگذشت آیت الله منتظری با کارنامه ای که از خود باقی گذاشت بیاندیشند و روز درگذشت خویش و واکنش مردم، نسبت به کارنامه ای که از آنها بعنوان آمر و عامل کودتا و کشتار و سرکوب مردم باقی می ماند را در برابر چشم خویش مجسم کنند. هیچکس را از آن دنیا خبری نیست، اما این دنیا عیان است و مردم، در همین دنیا در باره کارنامه ها قضاوت می کنند!

چرخش زمین ادامه دارد، تحولات اجتماعی نیز با آیت الله منتظری و بدون آیت الله منتظری به پیش می رود. حرکت، سرنوشت زمین و بشر است. تاریخ نشان داده که گاه یک حادثه می تواند حرکت به جلو را شتاب ببخشد. درگذشت آیت الله منتظری، در شرایطی که در کشور ما یک جنبش عظیم اعتراضی جریان دارد، می تواند چنین تاثیری داشته باشد. روحانی زجر کشیده ای که باید خرسند بود که پس از تحمل سالهای دشوار انزوا و یورش نابکاران حاکم، در روزهائی چشم بر جهان فرو بست؛ که دیده بود مردم ایران یکبار دیگر او را بازیافته و بازشناخته و در عمل به حقانیت نظرات سیاسی او رسیده اند. حتی شماری از کسانی که در مقطعی طولانی با او به مخالفت برخاسته بودند. آنها نیز با دیدن حوادث 6 ماه گذشته از خواب غفلتی که آیت الله منتظری 30 سال نسبت به آن هشدار داده بود برخاستند.(نقل از راه توده)


پرشورترین اطلاعیه و تسلیت

به قلم محمد خاتمی نوشته شد

موسوی و کروبی، بمناسبت درگذشت آیت الله منتظری امروز (دوشنبه) را عزای عمومی اعلام کردند. بسیاری از مراجع مذهبی نیز مردم را به مراسم بدرقه ابدی آیت الله منتظری فراخواندند. از شب گذشته شماری از فعالان سیاسی، دولتمردان دهه اول جمهوری اسلامی، روحانیون، نمایندگان ادوار مجلس و بخشی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس هشتم راهی قم شدند تا در مراسم این بدرقه شرکت کنند. پرشور ترین اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری از جانب محمد خاتمی منتشر شد که در آن آیت الله منتظری را "عالم زاهد و مجتهد والاقدر، مجاهد نستوه، فقیه جامع معقول و منقول" نامید. در این اطلاعیه خاتمی نوشت:

 حضرت آیت‌الله‌العظمی منتظری، عالم و متفكر و فقیه بزرگواری رخ در نقاب خاك كشید كه در عرصه علم و عمل همه عمر پربركت خود را در مسیری كه رضایت خداوند را در آن می‌دانست مصروف كرد و برای خدا و خدمت به بندگان او و دفاع از میهن و مردم، رنج‌ها، دربدری‌ها و زندان‌ها و شكنجه‌ها را با سینه‌ای گشاده تحمل كرد و عزیزترین سرمایه‌اش یعنی فرزند عزیز و مجاهدش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری را نیز تقدیم انقلاب و راه خدا كرد. آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پایه‌های انقلاب بزرگی بود كه به رهبری ممتاز حضرت امام بالمال به پیروزی رسید..."


پاسخ مهدی کروبی به صادق لاریجانی، اما خطاب به مردم
رئیس قوه قضائیه
راه را برای ترور می گشاید
!

ای کاش رئیس قوه قضائیه تحقیق می کرد که در زندان های جمهوری اسلامی بازجوها از چه ادبیاتی در بازجویی های خود استفاده می کنند؛ ادبیاتی که تازه آزادشدگان از زندان، بازگو می کنند و من اما شرح مفصل آن را برای فرصتی دیگر می گذارم. ای کاش سکان دستگاه قضایی در دستان همان کسانی بود که هم اکنون از پشت صحنه هدایت دستگاه قضا را برعهده دارند؛ چه آنکه آنها اگر خودشان به جای هدایت پنهانی، بر صندلی ریاست قوه قضا تکیه زده بودند، با سابقه ای که در امور قضایی دارند هیچگاه چنین سخنانی بر زبان نمی آوردند که آقای لاریجانی بر زبان می آورد. تصویر سازی ناشیانه آقای صادق لاریجانی را ببینید که کروبی و موسوی و هاشمی و خاتمی و محمدعلی دستغیب و بیت حضرت امام و برخی مراجع تقلید را در جایگاه رجوی و خیابانی می نشاند و احمدی نژاد و مشایی و فاطمه رجبی و حسین شریعتمداری و رحیمیان و رسایی و جمعی سردار سپاه در مجلس را در جایگاه حضرت امام و یاران شهیدش همچون بهشتی و مطهری و محمد منتظری و رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از نمایندگان و وزرا و شهدای محراب.


هندوستان در انتظار رعد و برق قومی- مذهبی
ابرهای تیره
برفراز سرزمین معابد
یونگه ولت24.11.2009
گرهارد کلاوس- برگردان رضا نافعی(و. آینده ما)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)

بازی شیطانی را
همه بخوانید!

با عرض درود و سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز پیك نت- از حدود یکسال قبل كه كتاب بازی شیطانی را خوانده ام، این كتاب در دقت و بینش سیاسی من سهم بزرگی داشته است.

با توجه به همسویی سیاست نظامی دولت كودتا با اهداف صهیونیسم بین الملل (اكنون برای این ادعا آنقدر شواهد تاریخی و خبری یافت شده كه مخالفین این ادعا باید برای رد همسویی منافع  مشترک دولت نظامی كودتائی ایران با كلان سرمایه داری در حال بحران مدرك ارائه دهند نه اینكه برای اثبات این ادعا مدرك مطالبه نمایند!) فكر می كنم كه مطالعه این كتاب برای همه، خالی ازفایده نباشد. به عقیده من لازم است در اهمیت این كتاب دوباره تاكید و مطلبی چاپ كنید و همچنین اگر به تیتر آن (پایین ستون سمت راست) بنیاد گرایی در ایران و وهابیت در عربستان و اخوان المسلمین در مصر و طالبان در پاكستان و افغانستان هم اشاره كنید و فقط حماس تاكید نشده باشد،‌ نظر بیشتری به آن معطوف می شود .به امید چاپ پیك نت بصورت روزنامه در ایران كه با خریدن روزانه آن هربار كه به سایت پیك نت مراجعه میكنیم با دیدن پرداخت آبونمان و ناتوانی از پرداخت آن خجالت نكشیم. پیروز و سربلند باشید.