بازداشتی های 13 آبان را به اینجا برده اند
زندان "خورین"
جانشین بازداشتگاه کهریزک شد


 


احمدی نژاد مقدمات یک کودتای دیگر را می چیند
تدارک گارد ریاست جمهوری
برای انتخابات مجلس بعدی

       پیک هفته 107  -------- 16 آبان 1388  برابر7 نوامبر2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 


افشاگری یکی از افراد بسیج
دلیل و انگیزه
دستگیریهای وسیع
13 آبان

سردار نقدی مبتکر طرح شکار 13 آبانی ها و دریافت تشویقی 250 هزار تومانی بود و به همین دلیل گروه های بسیجی سعی می کردند مردم را به کوچه های خلوت کشانده و آنها را با "ون" و "موتورسیکلت" با خود ببرند. حتی فرمانده بسیج یکی از مناطق تهران با همکاری تعدادی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی پارکینگ منزل خود را تبدیل به یک بازداشتگاه موقت کرده بود که در عصر 13 آبان بیش از 2 مینی بوس افراد دستگیر شده اعم از زن و مرد را به بازداشتگاه سپاه انتقال دادند. محل بودجه این تشویقی، نمایندگی بیت رهبری در سپاه بود. این را خود فرمانده پایگاه اعتراف کرده است.

روز نهم آبان، در یکی از پایگاه های بسیج، جلسه ویژه همآهنگی سرکوب مردم تشکیل شد و در پایان همین جلسه به کسانی که احضار شده بودند – از جمله خود من- یک چک 400 هزار تومانی دادند.


چند گام به جلو
در شعارهای مردم در 13 آبان

شعارهای مردم در روز 13 آبان، بر خلاف تمام تظاهرات 5 ماه گذشته، بیشتر متوجه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود. درحالیکه در گذشته، عمدتا در محکوم کردن کودتا، پس گرفتن رای، حمایت از موسوی، دعوت نیروی انتظامی به مدارا و آشتی و دیکتاتوری بود. شعارهای جدید مردم در روز 13 آبان نشان داد که مردم قلب قدرت را هدف گرفته اند و هر نوع تردید درباره نقش او در تمام حوادث 20 سال گذشته و بویژه از 22 خرداد به بعد را تردید ندارند. تاکنون عمدتا فرزند او "مجتبی" در شعارهای مردم مطرح بود. "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی"، اما اکنون از پسر عبور کرده و به پدر رسیده اند. قرار دادن احمد جنتی در کنار احمدی نژاد و شعار علیه هر دو آنها نیز از نکات جدید تظاهرات 13 آبان بود که نشان از وسعت آگاهی مردم نسبت به پیوندها و نوچه و مریدی های داخل حاکمیت دارد.

از میان شعارهای جدید مردم این تعداد را به خاطر سپرده ام:

"معاویه حیا کن، سلطنت رو رها کن"

"نه جنتی نه احمدی، لعنت به بیت رهبری"،

"رهبر ما قاتله، ولایتش باطله"،

"محمود جنایت می کنه، رهبر حمایت می کنه"،

"لا الله علی الله، احمدی لعنت الله"


دستور جدید ایمنی به پرسنل انتظامی
زیر زمین مصلی تهران
برای بازداشتگاه آماده می شود


شعار "مرگ بر خامنه ای "
پاسخ به شعار "مرگ بر موسوی" بود


13 آبان خونین در شیراز
بسیجی ها در دانشگاه شیراز
دختران را با موتور می بردند


گزارش اشپیگل
روابط ایران و سوریه
قربانی معامله اتمی می شود؟

آن که چفیه دارد و چماق
و آنکه باتوم دارد و قساوت

از اولین ساعات 14 آبان، هویت دو تن از کسانی که پیک نت نیز مانند برخی سایت های خبری دیگر خواهان شناسائی آنها توسط مردم شده بود، فاش شد. نخست آن افسر نیروی انتظامی که با باتوم به صورت یک دختر جوان می کوبد و فیلم آن را همچنان می توانید در قسمت های پائینی صفحه اول پیک نت ببینید و سپس هویت آن چماق بدست و چفیه به گردنی که به اوباش 28 مردادی می ماند.

اولی محمد جواد ابراهیمی نام دارد که در یگان ویژه پاسداران نیروی انتظامی ناحیه انتظامی تهران بزرگ شاغل است و در شهر ری، بلوار امام خمینی نبش بانک ملت زندگی می کند.

دومی، یعنی چماق بدست کوتوله مجید صباغیان نام دارد که بازجوی اداره اماکن است. او و اوباش دیگری شبیه او را علی خامنه ای نسل جدید انقلابی معرفی کرده است. عکس هر دو آنها را در قسمت پائین صفحه اول می توانید ببینید.


شهر من "اهواز"،غریب افتاده
و خبرهایش را منتشر نمی کنند؟


حریق در بازار قدیمی تبریز

از حریق باراز قدیمی "ایکی قاپیلار" تبریز این عکس منتشر شده است. پیمان پاکمهر مجموعه عکس هائی را از این حریق منتشر کرده است که ما این عکس را از میان آنها انتخاب کردیم. اخبار مربوط به 13 آبان خبر آتش سوزی این بازار را در حاشیه اخبار قرار داد.


من شاهد اشغال بیمارستان جم
روز 13 آبان، توسط سپاه بودم

فستیوال«آسیای جوان»

(شانزدهمین فستیوال تئاتر ایرانی – کلن)


هرکس از این سه زندان اطلاعاتی دارد فاش کند
مخفی 4 - شاپور- پاسارگاد
این 3 زندان مخفی را افشاء کنید

خامنه ای از ترس موسوی
توافق اتمی وین را "وتو" کرد

ادعا می شود که رهبر فرزانه معظم، فورا با لغو نتیجه مذاکرات ژنو و وین جلوی فاجعه تسلیم اتمی را گرفت. این یک ترفند تبلیغاتی است که هدف آن بیرون کشیدن رهبر بعنوان سرپرست واقعی تیم مذاکره اتمی از زیر رگبار انتقادهاست. انتقادهائی که بویژه از جانب میرحسین موسوی و محمد خاتمی مستقیما متوجه خود او شد و بعید بنظر می رسد که هاشمی رفسنجانی نیز با این دو در این دیدگاه همسو نبوده باشد. این انتقادها تاثیرات مستقیم روی فرماندهان سپاه داشت و از جمله دلائل قطعی عقب نشینی سریع خامنه ای و لغو توافق وین همین نکته بود. نکته ای که بزودی احمدی نژاد نیز پامنبری آن را خواهد خواند تا حمایت فرماندهان سپاه را از دست ندهد.


علی خامنه ای می رود تا
ایران را غرق جنگ خیابانی کند

دو عنصر را از مجموعه نکاتی که دراین گزارش می خوانید، اگر در کنار هم قرار دهیم، عنصر سوم و ناگواری می تواند به عنوان نتیجه بدست آید.

الف- وسعت جغرافیائی حضور دیروز مردم در خیابان های شهرهای مختلف، درعین پراکندگی آنها بدلیل تاکتیک حکومت برای جلوگیری از به هم وصل شدن مردم.

ب- خشم مردم که علاوه بر پاره کردن پوستر خامنه ای در یکی از خیابان های تهران و لگد مال کردن آن، در تفاوت شعارهای دیروز با شعارهای هفته اول بعد از کودتا مشهود بود. خشمی که حتی در مقاطعی به تقابل با نیروهای نظامی و بسیجی برای نجات دستگیر شدگان انجامید.

نتیجه: ادامه سیاستی که سکان آن دراختیار رهبر و گروهی از فرماندهان سپاه در راس و یک پله پائین تر، در دست احمدی نژاد و احمد جنتی است، می رود تا ایران را درگیر یک جنگ پراکنده خیابانی کند. طبیعی است که چنین حادثه ای یکشبه بوقوع نخواهد پیوست، اما فراهم آمدن مقدمات آن قابل انکار نیست. اگر چنین فاجعه ای آغاز شود، آنگاه نام علی خامنه ای نه بعنوان قهرمان اتمی کردن ایران، بلکه بعنوان مجرمی در تاریخ ثبت خواهد شد که نه تنها فن آوری اتمی ایران را برباد داد، نه تنها زمینه دخالت خارجی را درکشور فراهم کرد، بلکه ایران را غرق یک جنگ شهری و درنهایت، آن را تکه پاره کرد.


این فیلم
یادگار نفرت انگیز تقابل دیروز با مردم است

از میان تمام فیلم هائی که از تظاهرات مردمی 13 آبان روی شبکه یوتیوب قرار گرفته، این فیلم بعنوان نشانه فراموش نشدنی تقابل های دیروز نیروهای ویژه سپاه و انتظامی با مردم ثبت شده است. آن سرهنگ انتظامی را که از فتح نقش زمین کردن دختر جوان باز می گردد تا سوار موتور شود شناسائی و معرفی کنید که حداقل درمحله ای که زندگی می کند در تنگنای نگاه مردم قرار گیرد و دخترش، از او سئوال کند: اگر یکی از همکارانت مرا چنین با ضربه باتوم چوبی به پا و صورت نقش زمین می کرد، چه می گفتی و چه می کردی؟

آن درجه دار نیروی انتظامی را هم شناسائی کنید. همان که با خونسردی کامل سر برادر و یا آشنای دختر را گرفته، او را خم کرده و با زانوی خود به صورت یا شکم وی می کوبد و آن فیلمبرداری که از خودشان است. آنها باید حداقل در خانواده و محل زندگی خود رسوا شوند. قوای اشغالگر با مردم کشوری که آن را اشغال کرده اند چنین نمی کنند که اینان با مردم ایران می کنند.


به چه جرمی؟

جمله قربانیان سرشناس تقابل دیروز سپاه و نیروهای سپاه در لباس شخصی، دکتر پیمان بود. از شاخص ترین زندانیان مذهبی پیش از انقلاب که بواسطه همین پیشینه طولانی، از سوی آیت الله خمینی در جلسات شورای انقلاب حضور یافت و حتی عضو آن شد. او بنیانگذار جنبش مسلمان مبارز از زمان شاه است. این سوابق برای آنها که کودتا کرده اند نه تنها اهمیت ندارد، بلکه با آن ستیز 30 ساله نیز دارند و اکنون که قدرت دولتی را بدست آورده اند انتقام آن را می گیرند. شبیه همان رفتاری که با بهزاد نبوی شاخص ترین وزیر کابینه مرحوم رجائی و میرحسین موسوی دارند.


انقلابیون جدید!

علی خامنه ای در سخنرانی روز 12 آبان خود مدعی شد که انقلابیون قدیمی، مانند دکتر پیمان و بهزاد نبوی و ... پیر و خسته شده اند و اکنون نسل جدید انقلابی به میدان آمده است. البته منظور او نسل سبز نیست، بلکه همین چفیه به گردن ها و چماق بدستانی است که در عکس می بینید. اینها سمبل آن انقلابی شده اند که آقای خامنه ای پرچم آن را بلند کرده است. اینها می خواهند با چماق، انقلاب فرهنگی کنند و علوم انسانی را از دانشگاه ها حذف. این عکس از مجموعه عکس هائی است که روز گذشته از وقایع میدان هفت تیر تهران گرفته شده است.


روز شمار خبری پیک نت - 1
لحظات کودتای 22 خرداد

قرارگاه ثارالله
بازوی اجرائی کودتای 22 خرداد
و عامل سرکوب، کشتار و شکنجه

روزنامه اعتماد متن مصاحبه ای را منتشر کرده که "فاطمه استیری" با اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس هشتم و جانشین سابق قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انجام داده است. از آنجا که این گفتگو، گفتگوئی است بسیار با اهمیت آن را عینا و برای ثبت در آرشیو پیک نت منتشر می کنیم. زیرا معلوم نیست تا چه وقت روی آرشیو روزنامه اعتماد باقی بماند و  اساسا روی آرشیو آن برود!

اما اهمیت این گفتگو در چیست:

1- این گفتگو نشان میدهد که چه کسانی را بعنوان نمایندگان مردم به مجلس بردند و در  مهم ترین کمیسیون آن نشاندند. این افراد جانشین میردامادی و آرمین شدند که در مجلس ششم همین کمیسیون را اداره می کردند. بقیه اعضای فراکسیون یکصدنفره سپاه در مجلس هشتم نیز کسانی اند مشابه کوثری. مجلس نهم را کودتاچی ها می خواهند با کوثری ها پر کنند.

2- از جمله اعضای اصلی کمیسیونی که برای رسیدگی به حوادث بعد از انتخابات تشکیل شده بود، همین سردار کوثری است که مصاحبه اش را می خوانید.

3- نگاه سرکوبگرانه سردار کوثری به سازمان ها و احزاب سیاسی و اطلاعات ناقص و نداشته ای که بموجب آنها اظهار نظر می کند نیز بسیار مهم است. از جمله تصور می کند در تاجیکستان انقلاب مخملی شده و امریکا هم این انقلاب را کرده!

4- قرارگاه ثارالله، بازوی نظامی و امنیتی است و دستگیری های مهم سیاسی که همزمان با آغاز کودتا صورت گرفت و دهها چهره سیاسی و روزنامه نگار راهی زندان ها شده و رفتند زیر شکنجه و اعتراف گیری، همگی توسط همین قرارگاه انجام شده است.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


الوعده وفا!

31 شهریورماه گذشته،(22 سپتامبر) نخستین فراخوان پیک نت خطاب به خوانندگان این روزنت منتشر شد. در این فراخوان، پیک نت از خوانندگان خود خواست تا خود به هر مقدار و میزان که صلاح می دانند و ممکن، آبونمان بهره گیری از این روزنت را پرداخت کنند. بدنبال اعلام آمادگی های خوانندگانی از داخل و خارج از کشور، ما اعلام کردیم که به صلاح نمی دانیم مستقیما از خوانندگان داخل کشور خود آبونمان دریافت داریم، درحالیکه نگرانی آنها برای تامین هزینه پیک نت و تب و تاب آنها برای انتشار آن، اغلب قوی تر و با انگیزه تر از خوانندگان خارج از کشور بود و هست. البته این حکم برای خارج از کشور، حکمی عام نیست و بودند و هستند دوستان و خوانندگانی که با یاران داخل کشور پیک نت همسوئی کامل دارند و این را درعمل نیز ثابت کردند.

دو هفته پس از اولین فراخوان، باز هم به توصیه دوستان و خوانندگان خارج از کشور، یک حساب pay pal باز کردیم تا زحمت مراجعه به بانک و پست را برای کسانی که قصد پرداخت آبونمان خود را دارند و یا احتمالا بیش از آبونمان؛ قصد کمک مالی به ما را دارند با صرف وقت کمتری بتوانند چنین کنند. این حساب جدید را در آخرین قسمت صفحه اول پیک نت، بصورت ثابت نگهداشته و وعده دادیم که درابتدای هر ماه خارجی – زیرا این حساب برای کسانی است که در خارج از کشور بسر می برند- پرداخت آبونمان را یادآور می شویم، تا راه را بر این احتمال که مسئله را فراموش کرده باشند ببندیم و ضمنا با تداوم این یادآوری، ضرورت پرداخت آبونمان را به امری عادی و فراموش نشدنی تبدیل کنیم. چنان که در این شماره – امروز- (7 نوامبر) کرده ایم و در روزهای نخست ماه آینده نیز تکرار خواهیم کرد.)


من شاهد زنده
زندان دژبان هستم

من یکی از خوانندگان سایت شما هستم. چند روز پیش خبری که شما درباره زندان زیر دژبان تهران نوشته بودید خواندم و خیلی حال کردم که این خبر را منتشر کرده بودید، اما دیدم در بالاترین یک عده ای که علیرغم بی اطلاعی و بی خبریشان دوست دارند درباره هرچیزی اظهار نظر کنند آنجا نوشته بودند این خبر خالی بندی است. البته شاید هم خود افراد وابسته به حکومت اینطور پیام ها را می نویسند تا راه اطلاع رسانی به مردم را ببندند.

من جواب آن پیامگذاران را در بالاترین دادم و همان پاسخ را برای شما هم می فرستم تا در تکمیل خبر قبلی تان باشد.

«این خبر کاملا درسته! من خودم در ستاد فرماندهی دژبان ارتش سرباز بودم. بخشی از این پادگان زندان مخفی دستگاه امنیتی رژیم است. عوامل زندان با لباس ویژه و بدون هیچ مانعی از داخل دژبان عبور می کردند! در جه دارهای رسمی می گفتند که محوطه زیر پادگان زندان مخفی حکومت است! ستاد فرماندهی دژبان ارتش در خیابان جمالزاده واقع است !این زندان یکی از مخوف ترین زندان های امنیتی است که تا کنون از چشم همه دور مانده بود! این یک زندان رسمی نیست بلکه زندانی است مخفی. پیروز باشید)


خبر این پادگان
را هم منتشر کنید

سلام- در جنوب ورامین - پائین تر از روستای قلعه بلند- منطقه ایست به نام سیاه پرده. از سیاه پرده به سمت جنوب شرقی به منطقه ای میرسیم به نام سیاه کوه. دوازده کیلومتر به سمت جنوب سیاه کوه و در شرق کله کوه پادگان بزرگی در وسط بیابان قرار دارد که متعلق به سپاه است. دور این پادگان دیوارهای بسیار بلندی کشیده اند و در بزرگ آن بطرف جاده باز می شود.

تردد کامیون های کمپرسی به این پادگان مستقیم از طرف کویر به داخل پادگان است. تعداد کمپرسی بیشتر از نفر در این پادگان تردد میکند.

این اطلاع را منتشر کنید تا اگر دیگران جزئیات بیشتری را میدانند در اختیارتان بگذارند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)