ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4  مهر  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

حتی اشاره ای هم به آن مسائل اخلاقی در کهریزک نکرده بودم!

گردن "آینده ما" را هم

در سلاخ خانه "بلاکفا" زدند!

 
 
 
 

نویسنده وبلاگ "آینده ما" طی یادداشت کوتاه و شیرینی، از ما خواسته آدرس جدید این وبلاگ را جانشین آدرس پیشین آن کنیم. او در یادداشت خود نوشته است:

از دیشب تصمیم داشتم که امروز صبح یک ترجمه ای، شعری، فغانی، ناله ای... بالاخره یک چیزی روی آینده ما بگذارم و خودم را باصطلاح "به روز" کنم. وبلاگم را که باز کردم فهمیدم به سه اتهام زیر، در "دیروز" متوقفم کرده اند.

 

این وبلاگ به یکی از دلایل زیر مسدود شده است

1- دستور مراجع قانونی جهت مسدود سازی وبلاگ

2- تخطی از قوانین استفاده از سایت

3- انتشار محتوای غیر اخلاقی یا محتوایی که براساس قوانین کشور تخلف است

 

درمورد بند اول، تا آنجا که میدانم و سواد فارسی و تجربه 40 – 50 ساله نوشتاری ام قد می دهد "دستور" دلیل نیست، بلکه دلیل و یا دلائل منجر به دستور می شود.

در بند دوم فرمایش کرده بودند که از قوانین تخطی کرده ام، بی آنکه بنویسند این قوانین کدام است و کدام بند و مفادش را مراعات نکرده ام؟

بند سوم شامل دو بخش است. بخش دوم آن تکرار بند دوم است و من نمی دانم چرا از سه جمله، یکی باید تکراری باشد؟ اما بخش اول. یعنی محتوای غیراخلاقی وبلاگ بنده.

من دراین مدت چند ماهه، یعنی چند ماه پیش و چند ماه پس از انتخابات اخیر، نه درباره آن کارهای ممنوعه و غیر اخلاقی که در کهریزک کرده بودند چیزی نوشته بودم و نه درباره رنگ روز چمنی، نه درباره انتخابات و نه در باره انتصابات. به رنگ عبا و عمامه هیچکس هم بند نکرده بودم. از احمدی نژاد هم حتی یکبار در نوشته هایم اسم نبرده بودم.

به همین دلیل هرچه فکر کردم، پی به آن کار "غیراخلاقی" ام که آقایان کاشف آن شده اند نبردم.

به خدا که پاسخگو نیستند، چه رسد به بنده اش. ریش "بلاکفا"ی داخلی را دادم دست قیچی دولتی و یک وبلاگ دیگر در یک شرکت غیر داخلی و غیر وطنی باز کردم. لااقل اینطرفی ها می دانند "اخلاق" چیست؟ "دستور"  به چه دلیل صادر می شود و "قانون" چه می گوید.

کمی وقت می برد تا "آینده ما" روی ریلی قرار بگیرد که قرار داشت و جلو می رفت. مهم نیست، لااقل اطمینان دارم، دیگر  مین زیر ریلش کار نمی گذارند!

دیروز شاهنشاهی ما آن بود، امروز اسلامی ما اینست، تا آینده چه پیش آورد. این هم آدرس جدید "آینده ما":

aayande.wordpress.com