در محفل نمایندگان مجلس
کنایه های خنده دار
به اعلام پیروزی احمدی نژاد


 


تولد دوباره مردم را
همه، یکبار دیگر باور کنیم

دکتر افسانه نگاهی

       پیک هفته 107  --------  12 تیر 1388  برابر جولای 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار روز

امروز

در برلین

پیش از راهپیمائی پس فردا در برلین پایتخت آلمان، که خبر آن را در ادامه می خوانید، امروز نیز در برلین و در همبستگی با مردم ایران یک همایش موزیکال در آدرس زیر برگزار می شود. برای اطلاع بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

سومین

راهپیمائی ایرانیان

در برلین

سومین راهپیمائی و همایش ایرانیان مقیم آلمان و بویژه پایتخت این کشور "برلین" قرار است روز یکشنبه ای که در پیش است برگزار شود. این دعوت از سوی حمایتگران جنبش همگانی مردم ایران صورت گرفته و در اطلاعیه ای که با همین امضاء منتشر شده، از همه ایرانیان خواسته شده تا با شرکت دراین راهپیمائی به کودتای انتخاباتی اخیر در ایران و تائید این کودتا از سوی شورای نگهبان اعتراض کرده و حمایت خود را از جنبش اعتراضی مردم ایران اعلام دارند. آغاز این راهپیمائی از محل Nollendorfplatz تا Gedachtniskifche (کلیسای شکسته برلین در مرکز این برلین) – از ساعت 12 تا 16- اعلام شده است.

گفته می شود این راهپیمائی عمدتا از سوی جوانان ایرانی مقیم برلین سازماندهی شده و در اطلاعیه آنها قید شده که به هیچ حزب و سازمان سیاسی وابستگی ندارند.

تاکنون در سراسر اروپا و حتی کشورهای امریکا و استرالیا و برخی کشورهای آسیای دور، راهپیمائی ها و تظاهرات ایرانیان همسو با شعارهای مردم در داخل کشور بوده است، و تظاهرات کم شمار و موازی و صف شکن طرفداران تحریم انتخابات، با شعارهای بی ارتباط با شعارهای مردم در داخل کشور- با واکنش منفی و سرد ایرانیان روبرو شده است.

دورتموند- همچنین گفته می شود، روز شنبه (پس فردا) قرار است در حمایت از جنبش ضد کودتا در داخل ایران، همایشی در شهر دوتموند واقع در مرکز آلمان برگزار شود. این مراسم نیز از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر و در مقابل ایستگاه مرکزی راه آهن این شهر برگزار می شود.


پاک ترین
یا آلوده ترین؟
بهمن پاینده

   آیت الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان با چه اطلاعات یا استدلالی معتقد است که انتخابات اخیر "پاک ترین" انتخابات در این سی ساله بوده است؟ قرائن نشان می دهد که ایشان از عناصر اصلی بخش حوزوی کودتای اخیراست. ازآن جا که اگر عنصر اصلی و بدخیم این بخش – آیت اله مصباح یزدی – این سخن را برزبان می راند، به ضد خودش تبدیل می شد، ماموریت این "پاک" نمایی به یزدی دوم سپرده شده است. باید خوش حال بود که اغلب مراجع بزرگ قم، خودشان را آلوده این کودتا نکردند و این را باید ناشی از نامه به موقع و هوشمندانه آقای میرحسین موسوی به آن ها دانست.


سلام و ممنون از اطلاع‌رسانی شما
قابل توجه
سایت های
خارج از کشور

من از ایران خدمت شما تماس می گیرم. دسترسی ما به اینترنت بسیار کند و با دردسر بسیار هست. در برخی موارد فیلترشکن‌ها هم پاسخگو نیستند. خواهشم از شما این است که فیلم‌هایی که در سایت قرار می‌دهید را به صورتی بگذارید که امکان دانلود کردن فایل برای ما وجود داشته باشد. چون اغلب ایرانی‌ها با فیلترشکن قادر به دیدن فیلم‌ها در جای خود و بدون دانلود نمی‌باشند. از طرفی ما میتوانیم با گرفتن این فایل‌ها و از طریق بلوتوث، آنها را به دست
کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند برسانیم.

ضمنا این دو قلم افشاگری را هم منتشر کنید:

دوتن از مسئولان دروغ پرداز خبرگزاری ایرنا و از چهره های مورد اعتماد دولت نامشروع احمدی نژاد "محمد جعفر بهداد" از اعضای وزارت اطلاعات - دیپلم - عضو سپاه پاسدران و نویسنده سیاسی روزنامه کیهان است. نفر دوم "محمد تقی فهیم"  مشاور ارشد خبرگزاری ایرنا، عضو پیشین گروه پیکار - دلال فیلم سوپر در بازار سید اسماعیل - تحصیلات ابتدایی - منتقد سینمایی روزنامه کیهان و عضو بازبینی فیلمنامه بنیاد سینمائی شهید و سردبیر مجله سینما ویدئو.


همایش بزرگ درامریکا

بزرگترین راهپیمائی و اجتماع ایرانیان مقیم امریکا، روز یکشنبه در برابر ساختمان "فدرال" در لس آنجلس برگزار شد. این راهپیمائی که به گفته همه شاهدان تاریخ مهاجرت 30 ساله ایرانیان به امریکا آن را به یاد ندارد، در همسوئی با خواست مردم ایران برای ابطال انتخابات پرتقلب ریاست جمهوری درایران و محکوم کردن کشتار مردم در کودتائی که علیه نتایج واقعی این انتخابات صورت گرفت، برپا شد. شمار شرکت کنندگان در این همایش را تا 50 هزار نفر تخمین زده اند که ما هنوز گزارش دقیق آن را دریافت نکرده ایم. پرهیز از اعلام وابستگی به گروه های سیاسی و شعارهای همسو با شعارهای مردم در داخل کشور، از ویژگی های برجسته این راهپیمائی بود.

راهپیمائی ایرانیان آلمان و شماری از کشورهای اروپائی، روز گذشته در شهر "کلن" واقع در مرکز آلمان با شکوه بسیار برگزار شد. شمار شرکت کنندگان دراین راهپیمائی را چندین هزار تخمین زده اند. راهپیمائی از یک مسیر طولانی خود را به مرکز این شهر پرجمعیت آلمان رساندند و در آنجا، علاوه بر سخنان کوتاهی که یکی از جوانان ایرانی به سخنگوئی  از جانب ترتیب دهندگان این راهپیمائی ایراد شد، یک نماینده سرشناس پارلمان آلمان بنام "لاله اکگون" و همچنین نماینده حزب سبزهای آلمان نیز که دراین مرکز به تجمع ایرانیان پیوسته بودند طی سخنانی سرکوب مردم ایران در روزهای پس از انتخابات در ایران را محکوم کردند. آنها نیز از دولت آلمان خواستند تا دولت احمدی نژاد را به رسمیت نشناخته و تحریم سیاسی کند. درود پرشور آنها خطاب به ملت ایران و درک و عظم راسخ آنها برای دفاع از رای و آزادی خود، با تشویق جمع گسترده حاضر در تجمع روبرو شد. شمار زیادی از شهروندان آلمانی نیز در مسیر این راهپیمائی و بعنوان همراهی و همگامی با آنها، پارچه های سبز بدست گرفته و آن را از پنجره خانه های تکان می دادند و یا در پیاده روها ایستاده و راهپیمایان را با کف زدن تشویق می کردند. گفته می شود از جانب این جمع، قرار است نامه ای تسلیم دولت آلمان شود که در آن تحریم سیاسی دولت ایران خواسته شده است. همچنین گفته می شود، نامه دیگری در دست تهیه است که بموجب آن از اتحادیه اروپا خواسته خواهد شد، گزارش دقیق و مستندی از آراء ایرانیان خارج از کشور ارائه شود، تا تقلب در آراء ایرانیان خارج از کشور نیز بعنوان نمونه ای از تقلب گسترده در انتخابات ایران بررسی شود.

همچنین از امریکا اطلاع رسیده است که امروز(یکشنبه) قرار است در کالیفرنیای جنوبی بزرگترین همایش اعتراضی ایرانیان برگزار شود. این همایش نیز که بصورت خودجوش سازمان یافته قرار است در مقابل ساختمان "فدرال" امریکا در لس آنجلس برپا شود و به همین منظور و با توجه به گسترده بودن منطقه، سرویس های ویژه اتوبوس برای انتقال ایرانیان به این محل در نظر گرفته شده است. هنرمندان ایرانی مقیم امریکا قرار است در صف نخست این راهپیمائی و تجمع حرکت کنند.

هم درتظاهرات ایرانیان کشورهای اروپا که روز گذشته در شهر کلن برپا شده و هم در همایشی که قرار است امروز در لس آنجلس برپا شود، شعارها و خواسته های ایرانیان همان است شعارها و خواسته هائی بوده و قرار است باشد که مردم در ایران طرح کرده اند و هر کس با هر گرایش و وابستگی سیاسی از این شعارها فراتر نرفته و نخواهد رفت.


برای خنثی کردن جنبش

 اعتراضی ایرانیان خارج از کشور

عوامل ج. اسلامی

سفارت ایران

در سوئد را

اشغال کردند!

 عاملین حسین شریعتمداری که بقایای شبکه سعید امامی را در سوئد سازماندهی کرده، با هدف خنثی کردن حرکت خودجوش و سراسری ایرانیان خارج از کشور که جنبشی بزرگ را علیه کودتای انتخاباتی و همدردی با مردم داخل کشور بوجود آورده اند، سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم را باصطلاح تصرف کردند. این طرح با همکاری کارکنان سفارت صورت گرفت و اشغال کنندگان خود را حزب کمونیست کارگری معرفی کردند. یعنی همان تشکیلاتی که سالها گفته شد که پایه ریزی آن را حسین شریعتمداری و حسن شایانفر تحت سرپرستی سعید امامی برعهده داشته اند و تمام فعالیت های خارج کشور آنها همسو با هدف های مرحله ای و نوبتی باند شریعتمداری- حسن شایانفر در ایران است. از پیش از کنفرانس برلین، تا بعد از آن کنفرانس و تا امروز که هدف اصلی فشار به دولت های اروپائی برای جلوگیری از اعتراضات ایرانیان مقیم اروپاست. در 12 روزی که از کودتای 22 خرداد می گذرد، هیچگاه ایرانیان معترض در اروپا، تظاهراتی را در برابر سفارت خانه های جمهوری اسلامی سازمان نداده بودند- مگر یکی دو مورد در روزهای اول که هنوز ابعاد اعتراضات شکل منطقی و هدفمند خود را پیدا نکرده بود-  زیرا هدف اصلی جلب حمایت مردم این کشورها و دیگر خارجیان نسبت به رویدادهای کودتائی و خونین ایران است واین کار در برابر ساختمان سفارت خانه های جمهوری اسلامی در نقاط پرت پایتخت های اروپائی ممکن نیست، بلکه در پررفت و آمد ترین نقاط این شهرها ممکن است. به پیک نت خبر رسیده است که سازماندهندگان اعتراض به کودتا در کشورهای اروپائی که عمدتا نسل جوان و دانشجویان ایرانی هستند، در تدارک تهیه بیانیه ای در افشای حرکتی هستند که با کمک سفارت جمهوری اسلامی در سوئد و در همسوئی با ستاد کودتاگران در تهران، در سوئد به اجرا گذاشته شد.  



 

بانگ الله اکبر

مردم تهران، دیشب پاسخ

امام جمعه خبیث امروز تهران را دادند!

جمعیت گل بدست

امروز راهی بهشت زهرا شدند

امروز (پنج شنبه) هزاران تن از مردم تهران که در بهشت زهرا حضور یافته بودند، آرامگاه شهدای کودتای 22 خرداد را گلباران کردند. بسیاری از مردم تهران که مطابق سنت شب های جمعه بر سر مزار از دست رفتگان خود حاضر می شوند با پیوستن به خانواده شهدای کودتا و شمار کثیر دیگری از مردم که بدین منظور در بهشت زهرا حضور یافته بودند، با خانواده کشته شدگان حوادث اخیر ابراز همدردی کردند. در دوران انقلاب 57 نیز بهشت زهرا یکی از مراکز مهم تجمع مردم برای پخش اعلامیه و نوار و بزرگداشت شهدای حوادث آن دوران بود. 

دولت و احزاب آلمان

به حمایت از مردم ایران برخاستند

صدراعظم آلمان، سرکوب مردم ایران توسط دولت این کشور را محکوم کرد و گفت که این اقدامات، حکومت آلمان شرقی را تداعی می کند! حزب چپ آلمان در یک کنگره فوق العاده، با صدور قطعنامه ای از مقاومت مردم ایران در برابر کودتای انتخاباتی حمایت کرد. درعین حال، اتحادیه اروپا مقدمات فراخواند  تمام سفرای اروپائی مقیم ایران را در دست بررسی گرفت.


همزمان با گشودن پرونده ترور بی نظیر بوتو در سازمان ملل
کودتای 22 خرداد
باید درسازمان ملل طرح شود!

سخنان روز گذشته محمدخاتمی که برای نخستین بار در آن از رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران بعنوان "کودتای مخملی" اسم برد، بسرعت بازتاب جهانی یافت. شخصیت و شهرت داخلی و جهانی خاتمی در این بازتاب تاثیر مستقیم داشت. همزمان با این سخنان، بررسی پرونده ترور خانم بی‌نظیربوتو نخست وزیر اسبق پاکستان نیز در سازمان ملل آغاز شد. از شب گذشته این امکان بعنوان یک احتمال ممکن و عملی مطرح شده است که ماجرای انتخابات اخیر ایران و کودتائی که به گفته خاتمی تاکنون دهها کشته و صدها مجروح و هزاران زندانی داشته بعنوان یک شکایت جهانی در سازمان ملل طرح شود. اگر خاتمی به سخنان خود قطعیت بیشتری بدهد، با توجه به موقعیت جهانی که دارد، بسیار بعید بنظر می رسد که کشورهای جهان دولت ایران را به رسمیت بشناسند. البته، اظهارات روز گذشته خاتمی، تا همینجا هم باندازه کافی گویاست و بموجب آن می توان مجامع بین المللی و بویژه سازمان ملل را برای رسیدگی به آنچه در انتخابات اخیر و کودتای پس از آن رخ داده زیر فشار گذاشت. این درحالی است که تقریبا مطبوعات مهم جهان، از حوادث جاری ایران با تعبیر کودتا یاد می کنند. سخنان روز گذشته خاتمی و بیانیه مهم میرحسین موسوی که برنده انتخابات اخیر است و کودتا علیه وی انجام شده، دو سند معتبر برای فراخواندن سازمان ملل جهت رسیدگی به اوضاع جاری در ایران است.


کار به اینجا رسید!

کودتاچی ها سیاست خارجی را اعلام کردند
سرلشکر کودتاچی "فیروزآبادی"
اتحادیه اروپا را تهدید کرد!


آثار عتیقه شیراز!
کشف 4 صندوق رای
در یک ساختمان نیمه کاره

علیه مردم کودتای مخملی کردند!

سخنان امروز محمد خاتمی

مردم  قبول ندارند

تکلیف بر همه روشن است

پیشنهاد مشخص ما برای برون رفت از این وضعیت تشکیل یک هیأت کاملا بی طرف برای بررسی تمامی جوانب این انتخابات بود تا پس از بررسی دقیق و موشکافانه اگر به تخلفی پی برد نظام با شجاعت به آن اعتراف کند و اگر مسأله ای در میان نبود با استدلال منطقی اذهان مردم اقناع شود.

تشکلهای رسمی و ریشه دار انقلاب از وزارت کشور برای برگزاری تجمعی قانونی در اعتراض به نتایج انتخابات درخواست مجوز کردند. اما عدم صدور مجوز از یک سو و بستن تمام راههای ارتباطی خیرخواهان و بزرگان با مردم باعث شد آن حضور میلیونی که از حیث جمعیت از بزرگترین راهپیمایی های انقلاب چیزی کم نداشت اتفاق بیافتد، در کمال آرامش، بدون شعار و تنها با این پیام که سرنوشت رأی ما چه شد؟ و پاسخ حکومت به این حرکت بزرگ مردمی چه بود؟! ریختن خون مردم، امنیتی کردن فضای جامعه و اتهام زنی به خیرخواهان نظام.

واقعا جای تعجب دارد که موسوی عزیز که از سرمایه های نظام است و در ایمان و تدین و پایبندی او به راه امام شکی نیست، امروز با ایجاد فضایی کاملا یک طرفه و با بستن تمامی راههای قانونی ارتباطی بر روی جامعه و در فضای تبلیغاتی مسموم صدا و سیما و روزنامه های دولتی که از طریق آن ها فقط سم در جامعه پراکنده می شود با انواع اتهامات بی اساس آماج حمله قرار گرفته است! مگر ایران چند نفر مانند مهندس موسوی و آقای کروبی دارد؟

امکانات مخابراتی، اینترنت و مطبوعات را به شدت محدود کرده اند و در فضایی کاملا بسته و امنیتی که هر روز دهها نفر در کمال بی خبری دستگیر می شوند. رسانه به اصطلاح ملی بارها و بارها صحنه های خاصی را نشان می دهد تا از آن برای تحریک احساسات بخشی از جامعه بهره برداری کند و آنگاه انگشت اتهام را به سوی مردم نشانه می گیرند که چرا برای دریافت اخبار و اطلاعات به منابع دیگر رجوع کرده اند!

میلیون ها نفر از مردمی که صدا و سیما مرتب از حماسه آنان دم می زند به نشانه اعتراض و در حالی که تمام راههای قانونی به روی آنها بسته شده به صحنه آمده اند، دهها نفر کشته شده اند و صدها نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند! کجاست صدا و سیما که این ها را به جامعه نشان دهد؟ واقعیت این است که جامعه از نتیجه ای که اعلام شده اقناع نشده است. اگر خواهان آرامش در جامعه ایم، باید مسببین این خشونتها و دستگیریهای غیرقانونی به سرعت شناسایی و به مردم و مراجع قضایی معرفی شوند و این فضای زشت امنیتی برداشته شود. بعد در آرامش همه چیز را بسنجیم و ببینیم که چه کسانی شرایط برد برد را برای نظام به باخت باخت تبدیل کردند.

نباید تصور کرد که با سرکوب اعتراضات مردم اقناع می شوند، اعتراضی که سرکوب شود ادامه خواهد یافت اگرچه ممکن است شکل آن تغییر یابد.


اعلامیه انقلابی میرحسین موسوی انتشار یافت

در پاسخ به نمایش شورای نگهبان در تائید نتیجه انتخابات

مقاومت

مسئولیت دینی و انقلابی

ملت در برابر کودتاست

دستانمان را به سوی یکدیگر دراز کنیم و خانه‌هایمان را قبله قرار دهیم. واجعلوا بیوتکم قبله. به خودتان و دوستان همفکرتان برگردید و این بار هر شهروند محوری باشد برای یک فعالیت مفید سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و منتظرتشویق و کمک دولتی که وجاهت خود را از دست داده است نباشد. مسئولیت تاریخی ماست که به اعتراض خود ادامه دهیم و از تلاش برای استیفای حقوق مردم دست بر نداریم. مسئولیت دینی ماست که نگذاریم انقلاب و نظام به آنچه اسلام نمی‌پسندد استحاله بیابد. مسئولیت انقلابی ماست که اجازه ندهیم حاصل خون صدها هزار شهید به یک دولت امنیتی تنزل پیدا کند. به یاد آوریم که ملت ما در انقلاب اسلامی به دلیل عدم انعطاف در قبال خواسته‌های به حقش، که از زبان امام راحل بیان می‌شد، مجبور به ساختارشکنی گردید.  به همه نهادهای تصمیم‌گیر در نظام توصیه می‌کنم که چون شورای نگهبان عمل نکنند و مجاری  را برای اصلاح اشتباهات باز بگذارند، زیرا که بسته شدن این راه، تهدید ساختارشکنی را به عنوان تنها بدیل مطرح خواهد کرد، و این بدیلی است که همه ما هزینه سنگین آن را می‌دانیم و قاطعانه با آن مخالفیم. مبادا کسی فریب شعارهای ساختارشکنانه را بخورد. اینجانب قویا با چنین وسوسه‌ای مخالفم و اعتقاد دارم قانون اساسی ما همچنان دارای ظرفیت‌های ارزشمند تحقق نایافته‌ای است که باید با فعالیت همه نخبگان روحانی و دانشگاهی و اندیشمندان کشور اجرای آنها به صورت مطالبه‌ای ملی درآید. ماجرای ما، هر چقدر تلخ، یک اختلاف خانوادگی است که اگر خامی کنیم و بیگانگان را در آن دخالت دهیم به زودی پشیمان خواهیم شد. حتی آنانی که اینک رو در روی ما به خشونت متوسل می‌شوند در اخوت ما شریکند، زیرا ما به دنبال آینده‌ای هستیم که در آن همان کسی که خواهر و برادرمان را در خیابان‌ها کتک زده است، سعادتمندتر، معنوی‌تر، سالم‌تر و زیباتر از امروز زندگی کند.  رنگ سبزی که ما به عنوان نماد خود انتخاب کرده‌ایم یک معنایش هم این است؛ رنگ سبزی که ما را به اهل‌بیت نور، اهل بیت راستی، اهل‌بیت خرد، اهل بیت کرامت و فضیلت پیوند می‌دهد.

شاید بگویید که با این همه قید و بند دیگر فرجه‌ای برای بیان اعتراض باقی نمانده است. این گمان خامی است که مخالفان سطحی‌اندیش و افراطی شما در سر دارند. الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا. کسانی که در راه خدا می‌کوشند خداوند آنان را به راه‌های خود هدایت می‌کند. به عنوان نمونه‌هایی از این هدایت به یاد آورید که خداوند چگونه آرامش را بر اجتماعات بی‌کرانه‌تان مستولی می‌کرد و یا در خلال آنها ظرفیت‌های ذهنی مردم به چه شعارهای نغزی رهنمون می‌شد. همان خلاقیت همچنان قادر است که با توجه به تمامی این اصول راه‌کارهایی بکر و موثر پیش‌پای ما قرار دهد، میدان‌های گسترده‌ای برای  عمل در مقابل‌ ما بگشاید و تجربیات جدیدی برای آزادیخواهان جهان اندوخته کند.

در ابتدا هدف همه ما از شرکت در انتخابات آن بود که عقلانیت دینی به فضای مدیریت کشور بازگردد، لیکن در میانه مسیر به اهدافی بسیار بلندتر هدایت شدیم. ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و ما فوقشان میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند. امروز خواست عمومی برای سازوکاری کارآمد جهت انتخابات که در آن اطمینان ملی حاصل شود و دروغ، تقلب و تزویر جایی نداشته باشد، به یک مطالبه انکار ناپذیر مردمی تبدیل شده است. در هر قدمی در آینده تجربه تلخ و مشروعیت‌‌زدای جریانات اخیر باید پیشاروی ملت باشد و نباید هیچ فرصتی برای روشن‌تر شدن ابعاد این دروغ و تقلب بزرگ و پی‌آمدهای تلخ آن از دست برود.

در ایامی که گذشت شخصیت‌ها و گروه‌هایی به سراغ اینجانب آمدند و خواستار گذشت من از آنچه گذشت شدند. شاید توجه نمی‌شد که اینجانب از همان ابتدا از حق شخصی خود گذشته بودم، اما  مسئله انتخابات مسئله شخصی من نبود و نیست. من نمی توانم بر سر حقوق و آرای پایمال شده مردم معامله یا مصالحه کنم. مسئله جمهوریت و حتی اسلامیت نظام ماست. اگر در این نقطه ایستادگی نکنیم، دیگر تضمینی نداریم که در آینده با حوادث تلخی نظیر آنچه در انتخابات کنونی گذشت روبرو نباشیم.


ادامه مقابله قانونی، با دولت غیر قانونی

پایان انتخابات درایران

تاریخی ترین مشارکت مردم به سیاه ترین نتیجه انجامید!

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی


بشنوید!
سخنان میرحسین موسوی
دولتی تشکیل خواهد شد
که فاقد مشروعیت است!

سخنان میرحسین موسوی، در دیدار با چند تن استاد و مدرس دانشگاه ها که به دیدار او رفته بودند و هنگام خروج از خانه موسوی بازداشت شدند. میرحسین موسوی در این سخنان می گوید که در چارچوب قانون عمل کرده و این شورای نگهبان است که از چارچوب قانون خارج شده است. او می گوید که درتماس هائی در دوران پس از اعلام نتایج دگرگون شده انتخابات با آقایانی داشته، به آنها گفته که سیاست سیمای جمهوری اسلامی در وارونه جلوه دادن واقعیاتی که در کشور می گذرد و مردم خود شاهد آن هستند، به ضرر نظام تمام خواهد شد. او می گوید که 7 عضو شورای نگهبان، طرفدار احمدی نژاد هستند، بنابراین حضور من در شورای نگهبان چه معنا و چه تاثیر در تصمیم آنها برای تائید انتخابات دارد؟ آنها انتخابات را تائید خواهند کرد و دولتی را هم درست خواهند کرد. اما دولتی که 4 سال با دروغگوئی و التهاب آفرینی مشکلات بزرگی برای کشور بوجود آورد، از این به بعد گرفتار عدم مشروعیت هم خواهد بود. جو سازی ها و خون خواهی هائی که راه انداخته اند، راه به جائی نخواهد بُرد، مردم آگاه شده اند و همه چیز را می فهمند.


علیرضا رضائی- تصمیم گرفتم تیر بخورم!
گفتگوی اختصاصی با "ندا" در پزشکی قانونی کودتا

گفتگوی اشپیگل با آیت الله کدیور- برگردان فارسی از رضا نافعی
آقای خامنه ای
مردم را یاد شاه می اندازد

آقای خامنه ای سرنوشت خود را به سرنوشت احمدی نژاد گره زده است و این یک اشتباه بزرگ اخلاقی و سیاسی است. وقتی او امروز همراه با احمدی نژاد سخن از آن می گوید که در پس اعتراضات مردم دست خارجی ها در کار است آدم بیاد شاه می افتد. ایران دیگر آن ایران قبل از این تظاهرات نیست. یک رژیم نمی تواند در دراز مدت با میلیون ها مردمی که تظاهرات مسالمت آمیز می کنند  مقابله کند، مگر آن که تصمیم به ایجاد حمام خون بگیرد که در آن صورت مشروعیت خود را بکلی از دست خواهد داد. کسی که جلوی خواست مردم بایستد به استقبال خطر جنگ داخلی می رود. ناخرسندی آیات عظام  از خود پسندی احمدی نژاد نیز بتدریج فزونی می یابد.  تاکنون فقط یکی از  دوازده تن آیات عظام به او تبریک گفته اند، چند تن از آنان از جمله استاد من حضرت آیت الله منتظری، که در سراسر کشور سخت محترم هستند، تقلب در انتخابات را بشدت مورد انتقاد قرار داده اند.


مردم، احمدی نژاد و رهبر را عملا از صحنه حذف کرده اند
پیروزی های مردم، بیش از ادعای اقتدار حکومت است

محمد خاتمی
نمی توانم بگویم در جلسه مشترک با رهبری چه گذشت

بیانیه آیت الله طاهری، که وصیت نامه می ماند

این کودتا به مقابله مردم با اصل نظام خواهد انجامید


بعد از یک نمایش مضحک تلویزیونی
انتخابات باطل شده را شورای نگهبان تائید کرد!

کودتا علیه موسوی
ضربه بزرگی بود به ایران
که نتایج آن هنوز در راه است
!
پیش بینی انگلستان از کودتا و شورش مردم را دست کم نباید گرفت
خبرگزاری کودتاچی ها "فارس" به نقل از سایت وزارت خارجه انگلستان، این هشدار را منتشر کرده بود که از اینجا می توانید بخوانید.


انتخاباتی که ایران را تکان داد-اسلاوی ژیژک
در جستجوی انقلاب 57
مردم با موسوی به صحنه بازگشته اند


نقش ثروت بادآورده
در کودتای خونین 22 خرداد
لوموند دیپلماتیک- نوشته رامین معتمدنژاد- ترجمه شروین احمدی

کودتای شیطانی

در یک بازی شیطانی

آنچه بعنوان کودتا در  انتخابات اخیر ایران اتفاق افتاد و دولتی که سکان آن را می خواهند همچنان در دست احمدی نژاد و مصباح یزدی نگهدارند، دارای ریشه هائی است که به یکصدسال اخیر باز می گردد. برای آگاهی عمیق تر از آنچه امروز در ایران می گذرد، باید با این ریشه های صد ساله آشنا شد. این کتاب را با حوصله  بخوانید تا بدانید، چرا و چگونه شد، آنچه اکنون شده است!

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


شنبه
در بروکسل

پایان هفته ای که گذشت، شماری از ایرانیان کشورهای اروپائی خود را به همایش شهر "کلن" واقع در مرکز آلمان رساندند که برای اعتراض به کودتای انتخاباتی و کشتار مردم معترض ایران برپا شده بود. شنبه ای که در پیش است، قرار است در "بروکسل" پایتخت بلژیک که پارلمان اروپا نیز در آن قرار دارد مراسم مشابهی برگزار شود.


بروجرد
اخراج به جرم
رای به موسوی

مسئولین محترم پیک نت، خواندم که درباره فضای امنیتی در شهر قم نوشته بودید. بد نیست درباره بروجرد برایتان بنویسم. از یک هفته پیش شروع کرده اند به معرفی کارمندان به دادگاه تخلفات اداری .آن دسته از کارمندانی که به نوعی از میر حسین موسوی حمایت کرده، توسط حراست ادارات به دادگاه تخلفات معرفی تا آن ها را مجرم قلمداد کنند .یک مورد آن ها خود من هستم که در دادگاه حاضر شدم و به من گفتند چرا از میر حسین حمایت کرده ای؟ وقتی در پاسخ گفتم که آیت ا...خامنه ای خودش گفته این 4 نامزد صالح اند و شما به اصلح رای دهید و اصلح از نظر من میرحسین موسوی بوده، ‌با فحاشی به همسرم داد زدند که تو باید ازاحمدی نژاد حمایت می کردی و ...
در این میان کارمندان قراردادی و روز مزد را تهدید به اخراج می کنند.


از خارج
ما را درداخل
یاری کنید!

این مطلب را از تهران و در شرایط ضعیف جسمی و روحی، از قول مردم داخل ایران، برای شما، ایرانیان و سایر مردم خارج از ایران می نویسم. به گمانم در زمان حاضر این مطلب برای سرنوشت ایران بسیار مهم است. به قول ناپلئون، میان پیروزی و شکست فقط یک گام فاصله هست. ما اکنون دقیقا در همان مرز بحرانی قرار داریم.
مردم را دارند می ترسانند. در گوش ملت خوانده اند که بسیج خانه ها را شناسایی و شبانه حمله می کند. ویدئوی دیروز سی ان ان، که صدای جیغ چند خانم از یک خانه را نشان می داد، به این باور کمک کرد. مرگ ندا مردم را بهت زده کرده است. رسانه های وابسته به حکومت جنگ روانی بسیار شدیدی را شروع کرده اند. امروز(دوشنبه) همه جا قدم به قدم لباس شخصی گذاشته بودند.
باید با ذکر موفقیت های حاصل شده (که تا همین جا هم فراوان و بسیار با ارزش است) به ما انرژی بدهید. مگر مشروعیت زدایی از این حکومت کم کاری است! مگر متحد شدن ایرانی ها کم چیزی است؟
نگذارید سایت های رژیم اراده و روحیه مردم را خُرد کنند.
تلویزیون برای ایجاد ترس و نا امیدی در مردم، در یک اقدام نمایشی از مردم خواسته که عکس تظاهرکنندگان را برای حکومت بفرستند. مگر علیرغم این تهدید فیلم ها و عکس ها را خودمان همین حالا روی اینترنت نگذاشته ایم. این نقطه قوت ماست. این کار صدا و سیما جنگ روانی است.
دولت ها و حتی رسانه های غربی را با اتهام های بی اساس (مبنی بر اینکه محرک آشوب ها هستند) در موضع دفاعی و انفعالی برده اند. از رسانه ها بخواهید که اخبار ما را پخش کنند، جهان باید یکپارچه از حکومت بخواهد که انتخابات دیگری برگزار کند. ما تمام تلاشمان را کرده ایم، دنیا باید ما را درک کند. عدم حمایت صریح اروپا و آمریکا از ریاست جمهوری احمدی نژاد بسیار راهگشا است.


گام بعدی
چه باید باشد!

 ما جمعی در هلند هستیم که در رابطه با اوج گیری جنبش مدنی در داخل فعال هستیم و تا آن جا که مقدورات مان اجازه داده در اجتماعات در لاهه و یا اجتماع ایرانیان در کلن، حضور داشته ایم . بحث اصلی مان نیز این است که چگونه می توانیم بیش از این به فعالان جنبش مدنی و  مردم داخل کشور یاری برسانیم. ما به این نتیجه رسیده ایم که جناب میرحسین موسوی بایستی گام های تازه تری در این مسیر بردارد. وقت تنگ است و مردم ما منتظر اقدامات دیگری از طرف ایشان هستند. مقامات جمهوری اسلامی درحال کشتن وقت و خسته و ناامید کردن مردم هستند. با تشکیل "جبهه ضد دیکتاتوری و جمهوری خواهی"، سیل بی کران مردم را باید سازمان داد. کافی است ایشان این جبهه را اعلام کند. اطمینان داریم مردم از این پیشنهاد با آغوش باز استقبال می کنند.


بیانیه 3 تیرماه موسوی خطاب به ایرانیان خارج از کشور
هموطنان
 اعتراض خود را حفظ کنید!


ندا با ماست

 ندا از ماست

ر. پدرام

ندا نماد همه شهیدان جنبش دادخواهی مردم ایران است

 

 تا ما را خاموش کنند

تو را به آتش کشیدند

فریاد ما تُـنـدر شد

و خاموشی تو ولوله در جهان انداخت.

تورا زدند تا آهی به لب نیاید

و آه ها عصیان شد.

تو را زدند

تا دست های به آسمان رفته بی رمق شوند

و دست ها مشت  شدند.

تو را زدند

تا ما سخن از حق  نرانیم

و جهان دادخواه تو گشت .

پرنده را نشانه رفتند تا  پرواز را بشکنند.

ولی پرواز،

 بیکران،

چون زمین و چون زمان

 همچنان

پر توان  است و بی زوال.

از تهران تا توکیو ،

از کامچاتکا تا کالیفرنیا

بر بیداد  شوریده اند،

 بیدادی  که بر تو رفت،

و امروز از سیدنی تا سوئد

 دست در دست ما نهاده اند

که ندا، ندای ماست

 ندا در ماست ،

ندا از ماست.


برای جلب حمایت آنها از

مقاومت در برابر کودتا

تلفن و ای میل  مراجع در قم


علیه کشتار درایران

شورای امنیت

وارد صحنه می شود

یک مسئول بخش "دادخواست شورای امنیت سازمان ملل" مستقر در امریکا، در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفته است، ادامه کشتار مردم توسط حکومت درایران، می تواند این شورا را به سمت تصمیم قطعی در باره ارزیابی رویدادهای ایران بعنوان "کشتار جمعی" ببرد و در این باره قطعنامه ای بین المللی صادر شود.


تظاهرات بزرگ
 ایرانیان مقیم برلین
علیه کودتای انتخاباتی

فیلم را می توانید از اینجا ببینید


آرشیو

  شماره‌های گذشته

"صدای پیک" را

از اینجا يا از اينجا

می توانید بشنوید


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)