تو بمیری این بار، از آن توبمیری های گذشته نیست
حاج‌منصور خیلی گلو پاره‌ کرد
اما صدایش به جائی نرسید!


 


گزارش پیک نت از نماز جمعه دیروز تهران
بسیجی ها در محاصره مردم
خیلی اهل بحث شده بودند!

       پیک هفته 107  --------  27 تیر 1388  برابر  18جولای 2009

  infos@peiknet.com  

منتخب اخبار روزهای گذشته

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم 


 در شهر و روستا

احمدی نژاد

 رای نیآورد

سلام وتشکر بخاطر اطلاع رسانی شما بخصوص در مورد حوادث اخیر. ساکن شهر گرمی هستم. شمال شرقی آذربایجان. یا شمال استان اردبیل. اینجا بسیجی ها و آدم های آحمدی نژاد بی هیچ واهمه ای تقلب کردند. با خانواده شان در شهر مانور داده و در هر شعبه ای رای میدادند.  یکیشون تعریف میکرد که 4 نفر بودند و 20 رای دادند بدون اینکه شناسنانه مهر بخورد. یعنی باندازه 5 خانواده رای دادند. با اینهمه در شهر ما موسوی بیشتر رای آورد. جالب است بدانید که اینجا یک شهر غله خیز است. انتخابات مقارن بود با فصل برداشت گندم . چند روز محصول مردم را نخریدند. و کشاورز های بیچاره مانده بودن با محصولی که به هزار زحمت بدست آوردن چه کنند.  می گویند که فرماندار گفته بود جایزه شهری که در آن موسوی رای اول را داشته باشه همین است. اینجوری مردم را مجازات کردند.


جنبش
تحریم اقتصادی
 در ایران

سلام- دیشب تلفنی از ایران داشتم. می گفتند آلان درتهران هرچه را که صدا و سیما تبلیغ می کند مردم آنرا تحریم می کنند. حتی پوفک نمکی را که بچه ها دوست دارند نیز مردم تحریم کرده اند زیرا صدا سیما آنرا تبلیغ می کند. مردم وارد مرحله مبارزه منفی اقتصادی با دولت کودتایی شده اند.

می گفتند: خوشحالیم که با دولت درگیر شده ایم. کشته شدن سهراب اعرابی در تهران خیلی تکان دهنده بود.


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 آیت الله بیات  زنجانی
آنهائی را که زمان امام نتوانستند بکشند، حالا می خواهند بکشند

مهدی کروبی
"ندا" را همانها کشتند
که 19 نفر دیگر را هم کشتند!

 

خطبه های هاشمی را اینجا بشنوید


5 هفته پس از کودتا
جنبش مردم تنومند تر شد
پیکر کودتاچی‌ها تکیده‌تر

کودتاچی های 22 خرداد نه می خواهند و نه می توانند واقعیت آنچه را در حال تکامل است درک کنند. این خصلت ارتجاع است. مهم نیست که مذهبی باشد یا فوکولی. همین که حاکمیتی از درک و قبول واقعیت عاجز مانده و علیه آن مقاومت کند مرتجع است. پنج هفته از کودتای انتخاباتی 22 خرداد گذشته است و آنها هنوز بر این تصورند که می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند. نفهمیده اند که جنبش ضد کودتا، از جنس قیام مسلحانه مجاهدین خلق نیست! وقتی در صف راهپیمایان و معترضان پیر و جوان، چادری و کم حجاب، کارگر و بیکار، فرهنگی و کاسب، دانشجو و دانش آموز حضور دارند و در تمام فیلم هائی که در این 5 هفته منتشر شده قابل مشاهده اند، این دیگر اعتصاب رانندگان شرکت واحد نیست که رهبران سندیکایش را بگیرید و راننده های سپاه را پشت فرمان اتوبوس ها بنشانید!

عزم دیروز مردم برای شرکت در نماز جمعه تهران که تمام خیابان های اطراف دانشگاه تهران و بسیاری از میادن و خیابان های مرکزی شهر را در بر گرفت، به هر عقب افتاده حکومتی هم باید فهمانده باشد که وقتی پس از 5 هفته سرکوب خونین، مردم در اولین فرصت می ریزند به خیابان ها، نام این شکست کودتاست! کودتا شکست خورده است و هر روز که در پذیرش این شکست تاخیر می شود، عقب نشینی برای کودتاچی ها پرهزینه تر خواهد شد. کودتاچی ها هر چه داشتند در خیابان ها و زندان ها نشان دادند. بعدش چه دارند نشان بدهند؟ اعدام مشتی زندانی سیاسی؟ حتی در اینصورت جنبش قابل کنترل می شود؟

10 در صد آن میلیون ها مردمی که می آیند به خیابان ها نیز نمی دانند جلائی پور کیست و یا رمضان زاده چه کسی است؟ حتی نمی دانند سعید حجاریان کیست! بنابراین، اعدام آنها، تنها باعث آغاز آشنائی با آنها می شود و خون خواهی را در جنبش تقویت می کند. بنابراین، آن آخرین حربه هم اگر به کار گرفته شود بی فایده است. به همانگونه که هر روز تاخیر در قبول شکست و کنار رفتن برای کودتاچی ها پرهزینه تر.

چه کسی دو ماه پیش فکر می کرد، علی خامنه ای اینچنین با سر در میان مردم به زمین سقوط کند! چه کسی تصور می کرد هاشمی رفسنجانی در عرض چند هفته چنین چهره  مطلوبی در میان مردم پیدا کند که دیروز، در نماز جمعه معلوم شد؟

این ها حکم قطعی و بی بازگشت هر تحول اجتماعی است. همین حکم می گوید، هرچه عقب نشینی و قبول شکست با تاخیر انجام بگیرد، جنبش تنومندتر و حاکمیت تکیده تر می شود.

نماز جمعه دیروز همین را نشان نداد؟

مردمی که حالا دیگر میدانند با گلوله شکار می شوند، در زندان می روند زیر شکنجه و چماق، تجاوز و... اما در آن حجم میلیونی می آیند به خیابان، مردمی اند تنومند. یعنی جنبشی اند تنومند که روز به روز تنومند تر نیز می شود. و به صف نخست نماز جمعه دیروز تهران نگاهی دوباره بیاندازید. ناطق نوری، امامی کاشانی، حسن روحانی و... همه به خطبه های هاشمی گوش می دهند و پشت او نماز می خوانند. حکومت کودتا تکیده تر نشده؟

حالا اگر تظاهرات در تهران آزاد اعلام شود، 7 تا 8 میلیون نفر می ریزند به خیابان، درحالیکه در تظاهرات دوشنبه بعد از انتخابات و هفته زنجیر سبز، حداکثر نیمی از این جمعیت به خیابان آمده بود.

اگر دو روز بعد از انتخابات، آن را باطل اعلام می کردند و انتخاباتی دوباره برگزار می‌کردند، نتیجه آن چنان نبود که اگر امروز باطل اعلام کنند و انتخابات تازه ای برگزار کنند بدست می آید. یعنی شاید رقمی برابر 98 درصد مردم به میرحسین موسوی رای می دهند!

توجه!

فیلم های تظاهرات روز جمعه

مستقل از یوتوب، برای دانلد


نمازگزار واقعی یعنی کسی که قمه می کشد!
پخش سر و دم بریده
خطبه های نماز جمعه از سیما

همه از سرانجام حمایت از دولت کودتائی بیم دارند
فریاد "مرگ بر روسیه"
آنقدر بلند بود که در اروپا شنیده شود

الله اکبر دیشب تهران
پایان نماز جمعه و تظاهرات خیابان دیروز تهران، فریاد الله اکبر شبانه بود که نه تنها در منطقه امیرآباد آسمان را شکافت، بلکه بموجب گزارش های دریافتی در بسیار از محلات دیگر تهران نیز وضع همینگونه بود.


فرمانده کل همه آنها که با چماق و گلوله به جان مردم افتاده اند، رهبر است!
در مجلس خفتگان رهبری
یک نفر نیست از فرمانده کل قوا سئوال کند؟

مخالفت با آزمایش اتمی
انگیزه استعفای آقازاده بود؟

شکوه یک جمعه!

نمونه های تصویری نماز جمعه دیروز تهران، پیامی جز این ندارد که حکومت با یک جنبش عمومی که در آن همه اقشار و طبقات اجتماعی از هر سن و سال و مسلکی حضور دارند روبروست. نماز اگر می خواست همان نماز فرمایشی و حکومتی همیشگی باشد که دیگر نماز جمعه ای تاریخی لقب نمی گرفت! و نماز جمعه دیروز تهران دارای چنین تفاوتی بود و تمام اهمیت آن نیز در به نمایش در آمدن همین نکته بود. روز به روز همه چیز از پرده بیرون آمده و عریان می شود. در یکی از نمونه عکس هائی که می بینید، سلاح های شلیک کننده گاز اشک آور در دست لباس شخصی هاست و نیروی انتظامی نقش شاهد و ناظر را دارد. این هم خود از پدیده هائی است که جنبش آن را عریان کرد. آن که باصطلاح لباس شخصی است برتر از نیروی انتظامی است، چون مستقیم به سپاه وصل است. شلیک کننده اند، دستگیرکننده اند، شکنجه کننده اند، بازجوئی کننده اند. آن اتوبوس هائی که در دومین عکس از بالا می بینید، همان اتوبوس هائی است که با آن ها نماز گزاران حرفه ای و اغلب چماقدار را به نماز جمعه آورده بودند. در سیل جمعیت اطراف دانشگاه چنان محاصره شدند که گوئی آب شدند. باور کنیم که نماز آن دو جوان دختر و پسر د رکنار هم بمراتب صادقانه تر و مخلصانه تر از نماز آن رانت خواران وابسته به نهادهای حکومتی است که بوی گند تظاهر اسلامی شان ایران را آلوده کرده است. حتی اگر داغ مهر بر پیشانی داشته باشند. اینگونه است که این نماز را هم خدا و هم خلق خدا قبول می کند.


168 مسافر توپولوف
قربانی یک طرح تبلیغاتی شدند؟

تهران روز جمعه را ببینید

 1- 2 -3 - 4 -5- 6 -7- 8 - 9 - 10- 11- 12- 13- 14- 15- 16

پس از 30 سال 

نماز جمعه نبود رفراندومی دوباره بود!

نماز جمعه تهران در میان شدیدترین تدابیرامنیتی و سانسور خبری- تصویری برگزار شد.

برای نخستین بار سیمای جمهوری اسلامی تصاویرنمازگزاران را پخش نکرد. هم برای سانسور چهره شخصیت هائی نظیر موسوی، خاتمی و کروبی  ... و هم با هدف مشخص نشدن چهره اوباش و چاقوکش هائی که ستاد کودتا و دولت از صبح زود به نماز جمعه فرستاده بودند. هیچ خبرنگار خارجی را اجازه ورود ندادند. همین اوباش و چاقوکش ها، پس از پایان نماز، در گروه های چند ده نفره و از پیش سازمان داده شده، در خیابان های اطراف دانشگاه با چاقو و قمه به مردم حمله ور شدند. گزارش های بسیاری درباره این حملات، بازداشت های جدید، حرکت مردم در خیابان های تهران رسیده است که بتدریج منتشر خواهیم کرد.

صحبت نه بر سر دهها و صداها هزار، بلکه بر سر حضور 5ر2 میلیون نفر در نماز جمعه امروز تهران است. سایت فرارو درهمین ارتباط نوشت:

رسانه های داخلی وخارجی حضور مردم در نماز جمعه این هفته تهران را بی سابقه توصیف كردند. برآوردها حاكی از حضور 1.5 تا 2.5 میلیون نفر در این نماز جمعه است. »


سخنان میرحسین موسوی در خانه سهراب اعرابی
ما قدم در راهی بی بازگشت گذاشته ایم

فیلم حضور موسوی و زهرا رهنورد

درخانه سهراب اعرابی

سخنان تاریخی رمضان زاده، یک روز پیش از دستگیری توسط ستاد کودتا
کودتا کردند تا درغیاب مردم
کشور را به بیگانگان بفروشند

عبدالله رمضان زاده قائم مقام جبهه مشارکت و سخنگوی دولت خاتمی نیز در زندان کودتاچی هاست. او از معدود کردهائی بود که در تمام این سالها توانست در دولت جای بگیرد. البته دولت خاتمی.

جسارت بیان و اطلاعات وسیع او در باره اوضاع سیاسی ایران و منطقه غرب کشور همیشه زبانزد بوده است. با او در زندان کودتا چه می کنند؟ شاید روزی نه چندان دور آشکار شد. حتی اگر خود او را نابود کنند.

یک روز پیش از دستگیری و در اشاره به دستگیری های پس از کودتا، رمضان زاده در جمع گروهی از فعالان انتخاباتی طرفدار میرحسین موسوی سخنانی تاریخی گفت. او با صراحت گفت که کودتا را برای رفتن به سمت سازش با غرب و فروش کشور انجام دادند. این سخنرانی کوتاه و تاریخی که بدنبال آن، رمضان زاده نیز دستگیر شد را بشنوید!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

لیست تحریم
اعلام کنید

با سلام . من در این ایام کشتار بعد از انتخابات با سایت شما آشنا شدم و سایت بسیار خوبی است . یک پیشنهاد خدمت شما داشتم و آن هم اینکه با توجه به تحریم صدا و سیما و کالاهای تبلیغ شده در صدا و سیما از شما می خواهم که بصورت مرجع اطلاع   رسانی .لیست کالاها و خدمات ارایه شده و بانکها و ....در تلویزیون را در یک قسمت در سایت تان در صفحه اول بگذارید تا همگان با اطلاع شده و بطور واحد در این تحریم شرکت کنند .

سلام به دست اندر کاران پیک نت.
(خواننده گرامی! و دیگر خوانندگان پیک نت! اگر لیستی دراین زمینه دراختیار دارید ارسال دارید. البته به دور از احساسات و تخیلات و هیجانات اجتناب ناپذیر این روزها)

دولتی رسوا
کابینه ای رسواتر

یک مطلب مهم را می خواستم متذکر شوم. در بعضی سایتهای جناح اصلاح طلب و حامیان مردم،  مطالبی در مورد کابینه جدید احمدی نژاد و وزرای جدید او مینویسند. سوال من اینست که مگر احمدی نژاد چه کاره ی مملکت است که کابینه داشته باشد؟ مگر نه اینست که با کودتا و تقلب و بی آبرویی سعی در تحمیل خودش بعنوان رییس جمهور ایران دارد؟ و مگر نه اینست که در طی یکماه گذشته مملکت از ندای اعتراض مردم ایران آرام و قرارندارد و تمام دنیا ازاین رسوایی انتخاباتی آگاه شده اند- ؟ پس دیگر صحبت از کابینه و معاون اول و تغییر وزیر چیست؟ چرا وقت خود و مردم را در مورد مطالبی که از اساس تقلبی  است تلف میکنید؟ لطفا با این بی دقتی خود سعی نکنید که آب به آسیاب کودتاچیان بریزید! آنها از اساس غیر قانونی و بی اعتبار هستند وباید بساطشان را جمع کنند و بروند بهتر است که همه ابزار اطلاع رسانی خود را  در جهت بی اعتبار کردن تک تک کارهای آنها بکار ببرید...

ارادتمند- بنده خدا

در تائید
 خبر شما

سلام و خسته نباشید به شما که همیشه در خبر رسانی پیشتاز بوده اید. دیشب خبری که در مورد خیابان رودکی وکشته شدن دو نفر را منتشر کرده بودید خواندم  و به واسطه اینکه دوستان خودم در محل حادثه حضور داشتند و شاهد عینی قضیه بودند خواستم  صحت آن را تایید کنم. همچنین در روز حادثه چون درگیری بالا گرفته بود از مردم تقاضا شد کسی فیلم و عکس نگیرد ولی به گفته دوستان یکی از تیرهایی که بسیجی ها شلیک کردند به پشت سر یک عابر خورد کرد و باعث مرگ او شد. 

اینها با مردم عادی
 چه کار دارند؟

سلام خدمت دوستان در پیک نت من امیر از تهران هستم .راستش خبر که زیاد دارم بهتون بدم یعنی خبرهایی که واسه همسایه هامون اتفاق افتاده. انگار این حوادث انتخاباتی تمومی نداره. در همسایگی ما یک آموزشگاه کامپیوتر هست که در انتخابات عکس های بزرگ موسوی را قبل از انتخابات از ساختمانش آویزون کردند و در اصل آنجا ستاد بود. ولی دو روز پیش چند نفر از افراد بسیجی که با لباس شخصی بودن وارد ساختمان شدند و اجازه ورود به افراد دیگر ندادند تا چند ساعت .انگار فقط یک کارهائی در مایه های بازجویی انجام دادند و رفتند چون ما که نفهمیدیم آنجا چه اتفاقی افتاد .این را گفتم چون تا آنجایی که اطلاع دارم به جاهای دیگر هم رفتند .به نظر  شما اینا با مردم عادی چی کار دارند؟

ممنون

(همان کاری که مردم عادی با آنها دارند!)


مقاومت
تازه آغاز شده!

چشم و گوش میلیون ها ایرانی، پس از دو دهه، به روی واقعیاتی باز شده که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. هرگز در 30 سال گذشته، در چنین وسعت میلیونی مردم ایران با چهره واقعی حاکمیت دو دهه گذشته جمهوری اسلامی آشنا نشده بودند. بحث از میلیون ها ایرانی است، نه روشنفکران و سیاسیون فعال ایران که تاکنون هرچه می گفتند در محدوده ای تنگ باقی می ماند. تمام اهمیت تاریخی رویدادهای ناشی از انتخابات 22 خرداد درهمین است و آینده ایران را نیز همین شناخت میلیونی مردم ایران رقم خواهد زد. مردم حتی تاکنون نمی دانستند رهبر چند فرزند دارد، و حالا میدانند که فرزند دومش بزرگ چماقداران است! آن نفرتی که در همین سه هفته اخیر در سراسر ایران شکل گرفته، حالا به سوی هدف مشخصی شلیک می شود: بیت رهبری!

شعار های سالگرد 18 تیر، شعارهائی بود که از دل این آگاهی و شناخت بیرون آمده بود. "مجتبی! بمیری- رهبری رو نبینی". "مرگ بر خامنه ای". اینها را روی دیوارها می نویسند، وقتی به راهپیمائی های سکوت حمله می شود، سکوت فریاد می شود و  بربام خانه ها، در میان بانگ "الله اکبر" بصورت شعار سرداده می شود. اینها کم است؟ بهای زیادی برای این آگاهی ملی داده شده؟

انتخابات 22 خرداد یک سونامی بود. برج قدرت تبدیل شد به منارجنبان اصفهان. رئیس جمهوری که مانور سفرهای استانی می داد و رهبر این مانورها را ستایش می‌کرد، حالا دیگر تا سر خیابان پاستور هم بعید است بتواند بدون دهها محافظ برود. رئیس جمهوری که رهبر مدعی است 63 در صد رای آورده، یعنی 24 میلیون به او رای داده اند، از جمع کردن 40 - 50 هزار نفر در تهران 12 میلیون عاجز ماند و تازه آنهائی را که در میدان ولیعصر جمع کرد، چماقداران همیشه در صحنه بودند! فرمانده نیروی انتظامی روز 5 شنبه گذشته گفته بود مردم تظاهر کنندگان 18 تیر را زیر پای خودشان "له" می کنند. کجا بودند آن مردم در روز 18 تیر؟ در صف تظاهر کنندگان بودند یا در صف "له" کنندگان سوار بر موتور سیکلت ها؟

کجاست آن 24 میلیون رای ادعائی احمدی نژاد؟ آنها را به خیابان و به تظاهرات به نفع احمدی نژاد فرا بخوانند!

نماز جمعه ها چنان فرو ریخته که حالا می ترسند مردم به هوای نماز به آنجا بروند و یکبار انفجار تظاهرات از آنجا سر باز کند، حصارها از هم دریده، ترس و یاس جای خود را به جسارت و آگاهی داده، کودتاچی ها همه قدرت خود را نشان دادند و تظاهرات 18 تیر نشان داد که دیگر چیزی فراتر از آنچه در خیابان ها نشان دادند ندارند که نشان بدهند. و این از اشتباهات بزرگ همه رژیم های استبدادی، در اوج ترس و وحشت است، که به یکباره همه نیروی خود را برای مقابله با مردم به میدان می آورند و مردم با ادامه مقابله و مبارزه خود، در عمل می بینند که قدرت همین مقدار است که هست! و از آن پس راه ها و ابتکارات خود را برای تقابل با این قدرت به کار می گیرند. ابتکار دراینسوست و جمود در آنسو!

همه ابتکارها، درخیابان ها نیست، بر بام خانه ها نیز خلاصه نمی شود. جنبش مقاومت منفی در ایران در حال شکل گیری است. همان جنبشی که آزادی هندوستان را بدنبال آورد. دهها پیشنهاد ابتکاری را مردم به هم توصیه می کنند، که از جمله آنها "استفاده از همه وسائل برقی خانگی" در آن زمانی است که رئیس نامشروع دولت در سیمای کودتا ظاهر شود. چنان که برق تهران و بتدریج و با به کار گیری همین شیوه در شهرهای دیگر برق قطع شود و تلویزیون از کار بیفتد!

آن مقامی که با خبرنگار گاردین گفتگو کرده و ظاهرا مقام مطلعی در جمهوری اسلامی بوده راست گفته: همه چیز، تازه آغاز شده!!


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)