ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

خبرنگاران وابسته به ستاد کودتا، درباره این واقعیات از احمدی نژاد سئوال نکردند

چهره تهران

امروز و هنگام مصاحبه مطبوعاتی

احمدی نژاد کودتاچی

احمدی نژاد بازهم از الگوی خود برای اداره جهان گفت،

اما خبرنگاری در صحنه نبود که از او سئوال کند: این الگو همین الگوی کودتائی است؟

 
 
 
 

تظاهرات خیابانی

احمدی نژاد درحالی سر سفره مصاحبه مطبوعاتی نشست تا خود را تثبیت شده کودتا اعلام کنند که صبح امروز میدان ونک در محاصره کامل نیروهای نظامی بود.

تنها در بخشی از خیابان ملاصدرا منتهی به ونک 10 وانت تویوتا مملو از نیروهای یگان ویژه شمارش شد. شهر کاملا چهره نظامی دارد و از نقاط مختلف شهر نیز همین خبرهامی رسد.

امروز و بویژه از بعد از ظهر، در اطراف کوی دانشگاه درگیری های جدید مردم و جوانان با نیروهای انتظامی گزارش شده است و در عین حال، گفته می شود مرکز مخابرات واقع در کارگر شمالی به آتش کشیده شده است.

دستگیری ها

یکی از اعضای ستاد موسوی را ما دیشب در خانه خود پناه دادیم. او ناظر انتخابات از طرف ستاد موسوی بود. دیروز غروب ساعت 7 برای دستگیری اش دو موتور سوار مراجعه کرده بودند اما او درب خانه را باز نکرده و سپس توانسته بود از خانه بگریزد.

ستاد کودتا برای مصاحبه امروز احمدی نژاد خبرنگاران عکاس را دعوت کرده بود، درحالیکه در سطح شهر امروز هرکس دوربین همراه داشت و یا تلفن همراه خود را برای گرفتن فیلم کوتاه و یا عکس از جیب در می آورد و یگان های ویژه می دیدند فورا به او حمله کرده و دوربین وتلفنش را می گرفتند.

در اطراف ستاد میرحسین درگیری های پراکنده بود. از جمله در میدان ولیعصر.

تعطیل ادارات

ادارات دولتی را مطابق بخشنامه دولت، امروز چند ساعت از وقت مقرر تعطیل کردند تا سریع تر بتوانند شهر را تحت پوشش نیروی نظامی بگیرند. تمام تلاش اینست که رسما حکومت نظامی را اعلام نکنند، بلکه شهر را تعطیل کنند. به کارمندان گفته اند، به این دلیل آنها را زودتر تعطیل می کنند که زودتر برسند به خانه و با حمله تظاهرات کنندگان روبرو نشوند.

سفارتخانه ها

امروز کلیه سفارتخانه ها در تهران بسته بود و کسانی که برای کارهای گذرنامه ای خود به آنها مراجعه کردند یا با کاغذی که روی درب چسبانده بودند و یا با پاسخ دربان سفارت روبرو شدند که گفت: امروز تعطیل است!