ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 

مصاحبه خبری

رئیس جمهور کودتا

     
 
 
 

احمدی نژاد امروز به شیوه فرمانده کودتای نظامی، یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد. البته با همان عوامفریبی های همیشه. روی زمین نشست و قرآن خواند و سپس در ستایش از شرکت مردم درانتخابات گفت و این که اخلاق در انتخابات مهم است و برخلاف 30 سال پیش در دولت او اخلاق مراعات شد.

پیش تر از سوی ستاد کودتا به چند روزنامه ای که باقی مانده اند اطلاع داده شده بود که خبرنگار معرفی کنند. این درحالی است که بسیاری از خبرنگاران مطبوعات داخلی در دو روز گذشته دستگیر شده اند و به خبرنگاران خارجی نیز دستور خروج از ایران داده شده است. تنها در آن چند نمونه ای که خبرنگاران خارجی در ایران بسر می برند احمدی نژاد با سئوال های جدی درباره عملیات کودتائی دولت روبرو شد که ما عینا و براساس گزارشگر خود که مستقیما این مصاحبه را می شنود و می بیند منتشر می کنیم.

او دراین مصاحبه همان دروغگوئی ها و ادعاهای همیشگی را درباره رای مردم به وی و خدمتگذاری طرح کرد و به دستگیری های گسترده 48 ساعت گذشته و همچنین تظاهرات و کشته شدن مردم معترض به کودتای او علیه انتخابات در شهرهای مختلف کشور اشاره ای نکرد.

در انتخابات نسل های سوم و چهارم صحنه را گرداندند. ما الگوئی از حاکمیت برای جهان داریم.

شبکه خبر، بی اشاره به بانگ اعتراض مردم ایران که حتی شب گذشته صدای الله و اکبر آن تهران را پر کرده بود، از احمدی نژاد در باره توطئه رسانه های بیگانه سئوال کرد. او پرسید: زسانه های بیگانه سلامت انتخابات را زیر سوال می برند. چرا؟

احمدی نژاد نیز گفت: چون آنها نتایج دلخواه خودشان را می خواهند. معلوم نیست به چه استنادی این حرف ها را می زنند. کسی سندی ارائه نمی دهد و فقط می گویند نتایج مورد انتظار ما نیست.

خبرنگار کیهان، بعنوان خبرنگار ستاد کودتا پرسید: نامه ی ساختار شکنانه ی رفسنجانی تداعی منتظری است. دو نامزد رقیب به شما تبریک نگفته اند، بلکه در تدارک 18 تیر دیگری هستند.

احمدی نژاد گفت: این که زیر سوال می برند خیلی مهم نیست. خوب رای نیآورده اند. در این حد تحرکات در حد مسابقه ی فوتبال است و مهم نیست.

آزادی در ایران آرادی نزدیک به مطلق است.

خبرنگار خبرگزاری سپاه "فارس" پرسید: اخباری داریم که اغتشاشگران می خواهند موجی از تحصن راه بیندازند.

احمدی نژاد: بعید است با اتکا به بیکانه حرفشان را جلو ببرند، چون اثر ندارد.

خبرنگاری از انگلستان پرسید: شما دراینجا از آزادی می گوئید ولی روزنامه ها را بسته اید و دارید در خیابان سرکوب می کنید. مردم به ارقام شما را باور ندارند. آیا این زیانی به مشروعیت دولت ج . ا نیست؟ مشروعیت 85 در صدی که شما می گوئید ادعائی نابجاست.

احمدی نژاد که دست و پایش را گُم کرده بود گفت: شما از کجا میدانید مردم قبول ندارند؟ با 40 میلیون حرف زدید؟

اگر می خواهید مردم تهران را ببینید، 2 ساعت دیگر به میدان ولیعصر بیائید.(تظاهرات دولتی منظور احمدی نژاد است که ستاد کودتا با بسیج سپاه و بسیج و حزب پادگانی آن را تدارک دیده)

احمدی نژاد ادامه داد: این افرادی که بیرون آمده اند به اندازه ی رای دهندگان یک صندوق هم نیستند.

اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. شما نگاهتان را عوض کنید. ازادی در اینجا نزدیک به مطلق است

کریستین امانپور پرسید: چرا اصلاح طلبان دستگیر شده اند؟

احمدی نژاد با مسخره بازی پاسخ داد: در یک مسابقه  فوتبال هم تماشاچی ها شلوغ می کنند. مهم نیست کی باشد، می خواهد وزیر باشد یا فرد معمولی.

امان پور: جواب من را ندادید. من می پرسم چرا دستگیر کردید؟

احمدی نژاد که با همان کاپشن سفید در مصاحبه شرکت کرده بود گفت: من که گفتم. آنها چراغ قرمز را رد کرده بودند. مثل راننده ای که این کار اگر بکند جریمه می شود.