ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سقوط پاکستان اتمی در دامن طالبان سنی

 
 
 
 

دولت پاکستان در حال سقوط است و پاکستان در حال متلاشی شدن. طالبان در بخش هائی از پایتخت پاکستان "اسلام آباد" پرچم خود را بر فراز بلندی ها نصب کرده اند و تحمیل مقررات به غایت ارتجاعی خود را به مردم آغاز کرده اند. مردان باید ریش داشته باشند، زنان حجاب، دختران به جای مدرسه باید در خانه بمانند و...

آن بادی که حاکمیت طالبان شعیه ظرف 4 سال اخیر در منطقه کاشت، اکنون در پاکستان به توفان تبدیل شده است. آنها که دولت افغانستان را تحویل ارتش امریکا و ناتو داده بودند اکنون می روند تا بخش وسیعی از پاکستان و افغانستان را قلمرو خویش کنند. منطقه وسیعی که در افغانستان و پاکستان پشتون ها در آن ساکن هستند. از پشت قندهار در افغانستان تا پشت بزرگترین ایالت پاکستان "وزیرستان". زمزمه های اعلام استقلال بلوچ در بلوچستان پاکستان نیز بلند شده است. منطقه ای که برای سالها حکومت مستقل خود را به رهبر "بزنجو" داشت و اکنون یکبار دیگر موقعیت را مناسب اعلام استقلال یافته است. استقلالی که بی شک چشم به منطقه بلوچستان ایران و منطقه کوچکتر بلوچ نشین افغانستان دارد. به این ترتیب و اگر کشمیر نیز دارای دولتی واحد شود (مرکب از کشمیر پاکستان و کشمیر هندوستان) آنوقت پاکستان به معنای واقعی کلمه متلاشی شده است. دولت طالبان در بخش وسیع پشتون ها، بلوچستان و کشمیر. شاید منطقه ای که به دریا راه دارد برای پاکستانی های کنونی باقی بماند. در این واقعه، افغانستان نیز بخش وسیعی از سرزمین خود را از دست خواهد داد. اما از همه اینها مهم تر، آن دولتی است که طالبان می خواهد در کشور اتمی پاکستان تشکیل دهد و از حمایت وسیع مالی عربستان سعودی نیز برخوردار است. اگر چنین شود، که شواهد، علیرغم ابراز نگرانی های ظاهری که کاخ سفید می کند، آنگاه ایران می رود تا در یک جنگ منطقه ای مذهبی غرق شود. طالبانی سنی بمراتب خونریزتر و مرتجع تر از طالبان شعیه ایران همسایه ایران خواهد شد، با تمام شبکه ای که القاعده – حتی در داخل ایران- دراختیار دارد. 3 میلیون پناهنده افغانی در ایران پایگاه بزرگی است برای آن که پشت جبهه می خواهد.

این حاصل اسلامی است که احمدی نژاد و مصباح یزدی در ایران پیاده کردند.

روز گذشته خبرگزاری های جهان خبر دادند که روسای جمهور پاکستان و افغانستان به امریکا فراخوانده شده اند و در ابتدای ماه می مذاکرات با آنها در کاخ سفید آغاز خواهد شد. ظاهر این مذاکره چاره جوئی برای جلوگیری از حکومت طالبان در پاکستان و افغانستان است، اما شواهد نشان میدهد بحث چاره جوئی نیست؛ بلکه تفهیم نقشه جغرافیائی جدید منطقه است!

خبر این احضار را برای نخستین بار سایت "گلوبال ریسرچ" اعلام کرد.

 
 

BITARAF:COM

 بی طرف، کام - اخبار مهم ایران و جهان

>>> وبمسترها<<<

اخبار "بیطرف" در سایت شما