پیام زهرا رهنورد
آتش زیر خاکستر
شاهد عاشورای گذشته است

 

بازداشت مسئول ویکی لیکس
اعتبار بخشیدن به اسناد
منتشر شده در ویکی لیکس

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

17 آذر

1389

8 دسامبـر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" اینجا


منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 
قدرت طلب کیست؟
کشتی پوسیده نظام
در گرداب استبداد و فساد

سخنرانی های اتهام آمیز علی خامنه ای معمولا دو حالت دارد. یا احساس می كند خود در ذهن مردم متهم به چیزی است و با متهم كردن دیگران به همان می خواهد دست پیش بگیرد. یا اینكه با وارد آوردن اتهام بدنبال ایجاد یك موج تبلیغاتی جدید است كه باید ریزه خواران و چاپلوسان و متملقان و دستگاه تبلیغاتی آن را پی بگیرند و مدام تكرار كنند. برخلاف ادعای علی خامنه ای مردم ما حقایق را خیلی خوب می فهمند و وظیفه خود در مبارزه با قدرت طلبی و قدرت طلبان را بخوبی انجام داده و می دهند. آنچه آقای خامنه ای نامش را "فتنه" گذاشته مقاومت مردم در برابر این قدرت طلبی ایشان است. آیت الله خمینی همیشه فرماندهی کل قوا را به روسای جمهور واگذار می کرد. آقای خامنه ای علاوه بر این كه این اختیارات را حریصانه برای خود نگه داشته و آن را به روسای جمهور واگذار نكرد، بلكه تعیین فرمانده نیروهای انتظامی را نیز كه زیر فشار رویه ایت الله خمینی و مطابق قانون اساسی به هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس جمهور واگذار كرده بود، پس از روی كار آمدن محمد خاتمی این اختیار را نیز مانند شاه برای همیشه در دست خود نگه داشت. 

رویه آقای خامنه ای چندین فساد بزرگ را بدنبال آورد. از یكسو فرماندهان نیروهای نظامی بجای وابسته شدن به فردی كه حداكثر 8 سال بر سر كار است و خودداری از ورود به مسایل سیاسی كه می توانست درصورت تغییر رئیس جمهور به زیان آنان تمام شود، به قدرتی مادام العمر وابسته شدند و وارد موضعگیری به سود او شدند. متقابلا دستگاه رهبری نیز بجای تكیه به مردم و نهادهای مردمی روزبروز بیشتر وابسته به نیروهای نظامی شد. نتیجه‌ همین فاجعه ایست که امروز با كودتا و خالی شدن دور و بر رهبری از مردم و حتی شخصیت های صادق حكومت و جایگزین شدن آنان با متملقان و چاپلوسان حكومتی شاهد هستیم.

قدرت طلبی علی خامنه ای چنان است كه نه تنها اختیارات فرماندهی كل قوا را به روسای جمهور واگذار نكرد، بلكه همان اختیارات رییس جمهور و دولت را چنانكه در قانون اساسی آمده قبول ندارد. چنانكه مدعی تعیین وزرای نفت، اطلاعات، دفاع، فرهنگ و ارشاد و بیش از آن است. چیزی به نام وزارت خارجه را هم اصلا قبول ندارد و مدعی است كه سیاست خارجی را "من" تعیین می كنم.

یعنی همان الفاظی كه شاه بكار می برد و مردم از آن نفرت داشتند.

درباره قوه قضائیه نیز مدتها پیش از آنكه رئیس قوه قضاییه تغییر كند، رهبر و بیت او و آقا وحید و آقا مجید و آقا سعید و آقا مجتبی و علی اصغر حجازی و گلپایگانی برای یافتن یك قربانی و یك زیردست بسیج می شوند. چندین تن را بالا و پایین می كنند تا ضعیف ترین و مطیع ترین فرد را پیدا كنند. پیش از آنكه رئیس قوه قضاییه را انتصاب كنند، خود آنها دادستان كل و معاونان اصلی وی، حتی تعدادی قاضی و دادستان ویژه را كه اختیارات هركدامشان مافوق رئیس قوه قضاییه است انتصاب و به وی تحمیل می كنند. جاه طلبی های آقای خامنه ای از این هم فراتر رفته و اخیرا به اختیارات مجلس شورا هم بند كرده است. روزی نیست كه در بحث های مجلس نظر "حضرت آقا" استفسار نشود تا جایی كه مجلس عملا به یك مضحكه تبدیل شده است. امروز قانونی را تصویب می كند، فردا می گویند "حضرت آقا" خوشش نیامده از آن قانون، خود نمایندگان مجلس مصوبه دیروزشان را لغو می كنند.


مصاحبه اشپیگل با برژینسکی
ضعف بزرگ اوباما
نداشتن استراتژی است!
اشپیگل  49- ترجمه رضا نافعی


رضا سراج(حاج علوی)
سر انگشت بازجوها
در باصطلاح خبرگزاری فارس


از دروغگوئی خسته نمی شوند
یکی از 100 چاقوی
احمد و محمود دسته ندارد

از یک گزارش دریافتی
ریاست نامبارک در مجتمع فولاد مبارکه

در مناظره شکوری راد و داوری
خبرهای فاش نشده ای
که در لرستان فاش شد
!

علی شکوری راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که از بازداشت کودتاچی ها رهائی یافته و از زندان بیرون آمده، به لرستان سفر کرده و در دانشگاه لرستان با عبدالرضا داوری از حامیان دولت احمدی نژاد مناظره کرد. عنوان این مناظره «بصیرت دانشجویی» بود.

دراین مناظره علاوه بر طرح دیدگاه های دو طرف، نکات خبری مهمی نیز فاش شد که تاکنون انتشار نیافته و به قول شکوری راد، صلاح نبوده است. از جمله تبریک صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به میرحسین موسوی بعنوان برنده انتخابات 22 خرداد، در پایان رای گیری. تاکنون خبر تبریک علی لاریجانی رئیس مجلس به میرحسین موسوی بعنوان برنده انتخابات 22 خرداد، در شب رای گیری منتشر شده بود. همچنین از تماس محسن رضائی با موسوی و گفتن تبریک پیروزی در انتخابات.

در همین مناظره فاش شد که علی خامنه ای سخنرانی هائی دارد که منتشر نشده و ظاهرا همه سخنرانی های او منتشر نمی شود. نکته دیگر، اعلام حمایت 7 عضو شورای نگهبان از احمدی نژاد در آستانه انتخابات 22 خرداد است. همچنان که خبر دیگر، از تلاش کودتاچی ها برای از بین بردن اسناد کودتای 22 خرداد و یا این خبر که بازجوها در زندان رسما و با وقاحت به قربانیانی که در اتاق های بازجوئی و شکنجه از رعایت قانون سخن می گویند، رسما گفته می شود: از قانون حرف نزنید!

بخش های خبری و نکات مهم تحلیلی این مناظره را در ادامه می خوانید:


سرمقاله راه توده
جنبش سبز "نوزاد" نیست
فرزند برومند یک انقلاب است!

مانند پادگان های سپاه
نصب عکس های موسوی در پادگان های ارتش

مصاحبه مرتضی الویری با سایت جماران
مجلس نماینده ملت
شد مجلس مداحان قدرت

مرتضی الویری عضو ستاد صیانت از آراء مردم در انتخابات 22 خرداد، با سایت جماران مصاحبه کرده و نقطه نظراتی را درباره مجلس بیان کرده که خواندنی است. مرتضی الویری در هفته پس از کودتا به همراه همسر مهدی کروبی، حجت الاسلام منتجب نیا از ستاد انتخابات کروبی و همچنین نمایندگان ستاد انتخابات محسن رضائی در بیت رهبری با علی خامنه ای دیدار کردند.

 در آن دیدار الویری که یکی از زندانیان مذهبی پرسابقه در زمان شاه است، پس از مرور خاطراتی که با خامنه ای در گذشته داشته و حتی خطبه عقد او و همسرش را خامنه ای خوانده، دلائل خود درباره تقلب بزرگ و مهندسی کردن نتیجه انتخابات را مستند به اطلاعاتی که همراه آورده بود بیان کرد که هم خامنه ای و هم جمعی که در آن دیدار حضور داشتند آن را شنیدند. الویری اندک زمانی پس از سرکوب مردم معترض به کودتا، شرحی در باره این دیدار نوشته و جزئیات گزارش خود و صحبت های خامنه ای را فاش ساخت. بدنبال انتشار این مطلب، الویری نیز برای مدتی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد. الویری از نمایندگان دوره های اول تا سوم مجلس است که یک دوره نیز شهردار تهران، رئیس مناطق آزادی تجاری و سفیر در اسپانیا بوده است.

با ذکر این سوابق، نقطه نظراتی که او مطرح می کند، خواندنی تر و جدی تر باید تلقی شود. الویری در مصاحبه با سایت جماران گفت:


سایت "متقان" را به این دلیل هک کردند
وحشت از ریزش نیرو
در صف ولایت پرستان

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


پیام ها و نظرات


حسنی شب پره
را می شناسید؟

لطفا در خصوص "حسنی شب پره" اگر در پیک نت مطلبی منتشر شده لینک آن مطلب و یا تاریخ انتشار آن را برای بنده ارسال فرمائید. برخی از دوستان من آن را در پیک نت دیده اند اما من نتوانسته ام آن را پیدا کنم.

همچنین بنده از بسیاری اخبار درجه اول مربوط به تخلفات مالی و اقتصادی مدیران در ایران مطلع می باشم که در صورت تمایل جهت انتشار آنها می توانم برای شما ارسال نمایم .

امضاء محفوظ

پیک نت- دوست عزیز- ما حسنی شب پره را بخاطر نمی آوریم. اگر محبت کرده و بنویسید که در چه ارتباطی نام ایشان احتمالا در پیک نت منتشر شده و ایشان چه کاره است، شاید بتوانیم به شما کمک کنیم.

در باره اخباری که به آن اشاره کرده اید نیز، نیکی و پرسش؟ حتما ارسال فرمائید تا پس از بررسی و در صورت لزوم منتشر کنیم.


وعده شما

همراه با گام های ما

برای آنها که نه تابع هیجان ناشی از رویدادها، بلکه تابع منطق گام به گام رویدادها هستند یادآور می شویم که از آغاز ماه میلادی دسامبر 4 روز می گذرد. اگر با گام های پیک نت پیش می روید و خود را پایبند پرداخت آبونمان این روزنت می دانید، به وعده و تعهد خود عمل کنید!


بمب سوم
عمل نکرد!

همزمان با انتشار خبر دو انفجار درتهران، سایت جوان آنلاین ارگان سازمان جوانان حزب نظامی سپاه پاسدارن از انفجار سوم در شهرک محلاتی تهران خبر داد:

 "صبح امروز در ادامه تلاش جریان نفاق برای ایجاد ناامنی در کشور، یک خودرو پژو 206 نیز شهرک محلاتی تهران منفجر شد. گفتنی است، این سومین حرکت تروریستی امروز صبح در تهران بوده که متاسفانه در این اقدام تروریستی 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند و خساراتی نیز به بار آمد. محل دقیق این انفجار در ابتدای شهرک محلاتی تهران و روبروی داروخانه لشکرک بوده است. اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال می‌شود."

این خبر توسط تابناک، الف، لفق نیوز و چند سایت دیگر به نقل از جوان آنلاین منتشر شد.

جزییات خبر نشان میدهد که جوان آنلاین از محل انفجار، نوع اتومبیل، تعداد تلفات و... اطلاع دقیق داشته است. البته چند ساعت بعد نیروی انتظامی وقوع انفجار سوم در شهرک محلاتی را تکذیب کرد! جوان آنلاین نیز خبر مربوط به انفجار سوم را از سایت خود برداشت. اعلام سریع خبر از سوی رسانه های کودتا نشان از هماهنگی بین بمب گذاران و عوامل خبری آنهاست. این را در جریان قتل استاد علی محمدی نیز شاهد بودیم که چند دقیقه بعد از بمب گذاری عکاسان خبرگزاری فارس در محل حاضر بودند تا گزارش جنایت کودتاچیان را بدهند. اما این بار عمل نکردن بمب سوم در شهرک محلاتی باعث رسوایی سپاه و لو رفتن عاملین اصلی این جنایات شد.


علیه موسوی کودتا شد

 تا این مدینه بهم نریزد!
مدینه فاضله آقای خامنه ای

عبدالله شهبازی، محقق تاریخ معاصر ایران، در یک مقاله مشروح که پاسخی است به یکی از منتقدان خویش در استان فارس، از جمله نوشت:

من وکیل مدافع جناح اصلاح‌طلب نیستم ولی یقین دارم که «عدالت‌خواهی گزینشی نیست». بنابراین، نمی‌توانم بپذیرم که قبل از دولت نهم (آقای احمدی‌نژاد)سراسر «قانون‌گریزی» بود و امروز همه چیز بر مدار «مبارزه با فساد» و «عدالت‌خواهی» می‌چرخد. در بسیاری از استان‌های  کشور کانون‌های مافیایی با فراغ‌بال، بدون نظارت کافی، به چپاول ادامه می‌دهند و می‌کوشند، حتی با بهره‌برداری از تعارضات سیاسی جاری، جیب خود را به سرعت پر کنند. توجه کنید به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره رشد مفاسد در پنج سال اخیر که بی‌سابقه است، به دلیل افزایش درآمدهای نفتی و هزینه کردن‌های بدون نظارت و واردات بی‌رویه و شگفت‌انگیز.

در این دوره پنج ساله بیش از چهار صد میلیارد دلار درآمد نفت و گاز نصیب ایران شد که در طول تاریخ ایران، از زمان انعقاد قرارداد دارسی در دوره مظفرالدین شاه (1901 میلادی) تا آغاز دولت آقای احمدی‌نژاد، بی‌سابقه بوده است. و در همین دوره شاهد واردات عظیم بوده‌ایم و حتی واردات اقلامی عجیب و غریب مانند گردو و گوسفند از چین و بز از گرجستان و ارمنستان و، با عرض پوزش، واردات پرده بکارت یک بار مصرف از چین [+] و نیز گسترش بی‌سابقه و مشکوک انواع مواد مخدر نوظهور و مرگبار و جایگزینی آن با مواد مخدر سنتی همچون تریاک.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)