ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

نظرسنجی مراجع امنیتی ج. اسلامی

افزایش اعتقاد مردم

به بحرانی بودن وضع کشور

 
 
 
 

سایت خبری کلمه اعلام کرد : جهاد دانشگاهی کشور به سفارش مراجع امنیتی، نظر سنجی های متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مختلف کشور انجام داده است. در آخرین نظر سنجی این نهاد که در خرداد ماه سال جاری در تهران به انجام رسیده است، دیدگاهای شهروندان تهرانی درباره وقایع پس از انتخابات۸۸ مورد سنجش قرار گرفته. در این نظر سنجی ۹ مساله و چالش پیش روی کشور مورد سوال قرار گرفته است.

در این نظر سنجی۷۶٫۷ درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط۱۵٫۷ درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند.

شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد  و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده.

همچنین در این نظر سنجی در خصوص اولویت مشکلات و چالش های  پیش روی مردم نظر شهروندان تهرانی به عنوان مهمترین دیدگاه دریافت شده است.

براساس نتایج این نظر سنجی بزرگترین  بحران مشکلات اقتصادی ونبود آزادی های سیاسی عنوان شده، تهدید های بین المللی وخطر حمله نظامی از دیگر دغدغه های مردم عنوان شده است. این در حالی است که وضعیت پوشش زنان در جامعه اولویت  آخر مردم عنوان شده است.

در حالیکه  دولت مدعی کنترل بحران شده است  این نظر سنجی نشان می دهد؛۶۵٫۲ درصد مردم معتقد به ادامه اعتراضات ان هم به صورت پنهانی هستند.

علی رغم برگزاری  راهپیمایی های مهندسی شده وبه صحنه آوردن فرمایشی برخی گروه ها ،۵۴٫۳ درصد مردم در این سنجش معتقدند حوادث انتخابات بعد از سال ۸۸ موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات های اتی خواهد شد.

(کارشناسان به تعویق انداختن انتخابات شورا های شهر و روستا را در این راستا ارزیابی می کنند)

در بخش دیگری از این نظر سنجی بیش از۶۹ درصد مردم وضعیت کشور را مبهم و نگران کننده تشخیص داده اند این در حالی است که مسئولان اجرایی تلاش می کنند با تبلیغات و جو سازی های غیر واقعی وضعیت کشور را عادی جلوه دهند، بحرانی دانستن وضعیت کشور از نظر مردم در قیاس با سال گذشته بیش از ۹درصد افزایش یافته است.

در حالی که  در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) جمعیت اندکی به سفارش  رییس دولت  با سردادن شعار های واهی مانع سخنرانی حاج سید حسن خمینی شدند که واکنش اکثریت مراجع و دوستداران بیت امام را به همراه داشت،  در این نظر سنجی ۸۳٫۷ درصد مردم اقدام  دولتی را اقدامی نامناسب و نادرست تلقی کردند این در حالی است که فقط ۹٫۶ درصد پاسخ گویان این اقدام را درست ارزیابی کردند.

علی رغم اینکه این نظر سنجی از نحوه تنظیم سوالاتی که طرح گردیده نشان می دهد با محدودیت های جدی روبرو بوده است اما گویا این واقعیت است که جنبش سبز همچنان دارد با قوت به سوی اهداف تعیین شده که در منشور این جنبش تبیین گردیده به پیش می رود ودرواقع نتایج این سنجش قابل تعمیم برای سراسر کشور می باشد.

 

 
 
اشتراک در فیس بوک