مقاله نشریه بررسی های نظامی ارتش امریکا
تاسیسات زیربنائی و حیاتی
ایران را باید بمباران کرد

 

نوکیسه های کابل، در پناه
کلاشنیکف محافظان حرفه ای
کاملیا انتخابی فرد- نشریه سعودی الوطن

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

17 تیــــر

1389

8 ژوئیه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

میرحسین موسوی:
بزرگان به میدان بیآیند
خطر ایران را تهدید می کند
شرایط به گونه ایست که هر چه سریع تر باید نقش سپاه و بسیج بازبینی شود

میرحسین موسوی، با توجه به قطعنامه جدید شورای امنیت و نزدیک شدن خطر حمله نظامی به ایران،  یادداشت تحلیلی بسیار دقیق و مهمی  نوشته و منتشر کرد. با آنکه وی این یادداشت را "بیانیه" ای در ادامه بیانیه های گذشته خود اعلام نکرده، اما اعتبار و دقت مطالبی که در آن مطرح شده چنان است که می توان آن را مهم ترین بیانیه وی در دوران پس از کودتای 22 خرداد دانست. او دراین یادداشت، از جمله نوشت:

امیدوارم که ملت ما به پاسخی که وزیرامورخارجه روسیه به یکی از سخنرانی های عوامانه داد دقت کرده باشند.(لاواروف وزیرخارجه روسیه احمدی نژاد و سیاست هایش را عوامفریبی اعلام کرده بود) برای اینجانب مانند روز روشن است که قطعنامه جدید بر امنیت و اقتصاد کشور ما اثر خواهد گذاشت. تولید ناخالص را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد، مردم را در تنگنای مشکلات بیشتر معیشتی و اجتماعی قرار خواهد داد، فاصله ما را از کشورهای در حال رشد جهان بویژه کشورهای همسایه رقیب بیشتر خواهد ساخت و آخرین میخ را بر تابوت چشم انداز بیست ساله خواهد کوبید. سرنوشت کشورهای دیگر در منطقه که در دام لفاظی های مغرورانه و میان تهی دولتیانشان افتادند وسرنوشت شوم و ترحم برانگیزی(مانند صدام و عراق) پیدا کردند باید جلوی چشم همه ما باشد. اگر قرار است مردم در مقابل بحرانی که ناخواسته در حال ورود به آن هستند مقاومت کنند ضرورت دارد که اعتماد آنها جلب شود و اعتماد جز از طریق راستگوئی حکومت و شفافیت اطلاعات بدست می آید. بسیاری از ملت ما نمی دانند مسیری که با ندانم کاری و گزافه گوئی های بی مورد در آن افتاده ایم تا چه حد خطرناک است. اینکه کسانی بخواهند با بذله گوئی و رجزخوانی خیال خود و مردم را راحت کنند خیانت به مردم است. اگر می خواهیم آمادگی مردم را به عنوان مهمترین عامل بازدارندگی در مقابل خطرات احتمالی قراردهیم باید در حد ممکن پیامدهای احتمالی امنیتی شرایط موجود را به اطلاع آنها برسانیم. شرایط تازه ایجاب می کند که دایره مشاوران پرونده حساس هسته ای گسترده تر شود. تا آنجا که اطلاع دارم، بر خلاف دوران جناب اقای خاتمی عده کمتر و کم تجربه تری درگیر این پرونده حساس هستند و به طور قطع یکی از دلایل ورود به این مرحله ناخوشایند و بحرانی تنگ بودن دایره مشاوران زبده است. چه اشکالی دارد همچون پرونده گروگان های امریکائی، تصمیم گیری در مورد اصول حاکم بر سیاست هسته ای کشور به تصویب مجلس برسد. چرا باید چند نفر پنهان از نظر مردم در مورد پرونده هائی که به سرنوشت همه ملت مربوط است تصمیم بگیرند؟

در شرایط کنونی شکاف بین ملت و دولت، خطر بیگانگان و بد خواهان از همیشه بیشتر است. نتایج ناشی از تقلب انتخاباتی و سرکوب های بعد از انتخابات و مصائب ناشی از سوء مدیریت ها و فساد و دروغ و آشفتگی سیاست های اقتصادی و فرهنگی منجر به بحران اعتماد به حکومت و فاصله گرفتن مردم از دست اندرکاران شده است. یک دولت نامشروع و سرکوبگر ودر حال جنگ با ملت خود نمی تواند در مقابل تهدیدات بیگانه مقاومت نماید. این عادلانه نیست که اقشار تهیدست و جوانان جویای کار چوب تصمیمات مستبدانه و ماجراجویانه دولت را بخورند و درعین حال همه شاهد باشند یک عده عربده کش چماقدار که به جان و مال و آبروی مردم در روز روشن افتاده اند به عنوان طرفداری از دولت در روز روشن از به توپ بستن مجلس سخن بگویند. خطر آنچنان مهم است که به خاطر آن استفاده از تجربیات و منزلت شخصیت هائی چون جنابان هاشمی و خاتمی و روحانی و آقازاده و لاریجانی و… ضرورت داشته باشد. کیست که نداند اغلب مدیران برجسته و نیروهای زبده برای اداره کشور در شرایط بحرانی کنونی ازمدار تصمیم گیری ها و سیاستگزاری ها به کناری گذاشته شده ا ند؟ آیا این واقعیت آشکار، دلهره آور و شک برانگیز نیست؟

سپاه امروز درگیر مسائل سوال برانگیزی است. از سویی اسلحه سپاه و بسیج به جای دشمن در مقابل مردم قرار گرفته است و در سرکوب و دستگیری ها و بازجوئی ها ی نیروهای سیاسی و معترضین نقش درجه اول دارند و از سوی دیگر سپاه در حجم غیر قابل باوری درگیر مسائل اقتصادی است. به یقین بازگرداندن سپاه به سوی مسوولیت های اصلی خود می تواند هم نقش افتخار آمیزی که این نهاد در دفاع مقدس داشت را احیا کند و خطرات ناشی از طمع بدخواهان را کاهش دهد و هم در سلامت اقتصادی جامعه و کاهش امواج روز افزون فساد موثر واقع شود. سپاهی که مشغله فکریش بالا و پائین رفتن قیمت دلار و دخالت در امور بانکداری و بازار سهام و پیمانکاری و صادرات و واردات است نمی تواند برای تامین امنیت کشور و انقلاب مورد اعتماد باشد. قابل پیش بینی است که با ادامه این روند سپاه به جای دفاع از ملت و کشور به دفاع از شرکتها و سهام و موسسات پولی و مالی خود و سرانجام به جای دفاع از کشور و انقلاب به دفاع از سازمان و تشکیلات خود بغلطد و یا به تمامی در اختیار یک قدرت مستبد و ضد مردمی قرار گیرد. امروز با عملکرد سپاه در حوزه امنیت داخلی و اقتصاد این سرمایه اجتماعی بی بدیل در حال ذوب شدن است.

با شرایط تحمیلی ناشی از قطعنامه و تحریم ها، بازبینی نقش سپاه و بسیج یکی از مهمترین اقداماتی است که نیروهای خیرخواه از هر جناح و دسته ای باید خواستار آن باشند. درحاشیه صریحا بگویم که حمله با پرچم بسیج به جناب اقای کروبی و خاتمی و ماجرائی که در ۱۴ خرداد شاهد آن بودیم و اخیرا حمله و توهین به مجلس، منافع و مقاصد طراحان قطعنامه را راحت تر می کند.

جنبش سبز باید از تمام توان بین المللی خود استفاده کند تا به قدرتهای خارجی نشان دهد به آنها اجازه نمی دهد از ضعف وعدم مشروعیت دولت کنونی استفاده و به استقلال، تمامیت ارضی و منافع عالی کشور آسیب رسانند.


دیدار خاتمی و موسوی
سیاست های تحریک آمیز بهانه حمله به ایران

سخنرانی احمد توکلی از تریبون مجلس
برکناری احمدی نژاد در گرو
همت دو سوم نمایندگان مجلس است

گزارشی دریافتی در باره یکی از تئوریسین های کودتا
آن "فایل صوتی"، که خاتمی
و موسوی به آن اشاره کردند

جنگ درخاورمیانه
راه حلی که در آلمان هم طرفداران آن فعال شده اند
یونگه ولت. ترجمه رضا نافعی


تفسیر مهم خبرگزاری "ریانووستی"
چهره ایران امروز
سرنوشت صربستان را تداعی می کند

بسیجی دوران ما
نان سفره اش آغشته به جنایت نبود!
از وبلاگ یک بسیجی


یا خاتم الانبیا!
فرماندهان سپاه نفت و بنزین توزیع می کنند

سرمقاله راه توده
جنبش سبز، علیه کودتا و علیه سیاست جنگی حاکم

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه ژوئن منتشر شد

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه ژوئن با ترجمه 12 مقاله و سرمقاله بخش سردبیری آن روی سایت این نشریه قرار گرفت. یادداشت سردبیری را بصورت مستقل و ترجمه مقالات را با عناوین زی می خوانید:

 1- حکومت بانک ها 2- چگونه اروپائي مي تواند بازارها را در هم شکند ؟ 3- آيا به راستي بايد پول واحد اروپا را از نابودي رهانيد 4-  در بروکسل لابي ها « ضامن دموکراسي» هستند5- قطعات پراکنده جورچين جغرافياي سياسي ( پازل ژئوپولتيک) 6- کلاف سياسي سردرگم در سرزمين آفتاب تابان 7- پايتخت هاي سرمايه 8- اسرائيل: مصونيت تا کي؟ 9- سلفيست ها برضد اخوان المسلمين 10- گنگي واژه ها 11- سپری محافظتی در موقعیتی خطرناک 12- ژوزه ساراماگو، نويسنده بدون مرز


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


قتل در بازداشتگاه

با سلام خبر دردناکی دارم. یکشنبه دختر نوجوانی بنام فرحبخش  که در تبریز همراه دوستان دختر در خیابان تردد می کرد ، به بهانه بد حجابی دستگیر شد. طی دو روز هیچ گونه خبری از این دختر نبود، تا با پیگیری های خانواده و دوستان متوجه شدند این دختر نوجوان در بازداشتگاه کشته شده است. جنازه این نوجوان دیروز در قبرستان وادیه رحمت تبریز به خاک سپرده شد. به دلیل محدودیت شدید خبری در ایران هیچکونه خبری از این حادثه تاکنون منتشر نشده است.


دولت بی حساب و کتاب
مالیات هم می خواهد

با سلام وخسته نباشید- درمورد علت عدم تمکین مالیاتی بازار از دولت در ایران، مسئله اینست که اصولا عدالت مالیاتی نمی تواند در شرایط کنونی درایران رعایت شود. وقتی مردم نمی دانند مالیاتی که پرداخت می کنند درکجا خرج میشود، پرداخت مالیات اجحاف به حساب می آید. در جمهوری اسلامی که بالاسری ها اصلا پاسخگوی میلیاردها دلار درآمد سالانه مملکت نیستند، چگونه میتوان انتظار داشت که یک کارگر با دل خوش مالیات بدهد؟ ریشه تن ندادن مردم به پرداخت مالیات، در حساب و کتاب پس ندادن دولت و حکومت است. تا این موضوع حل نشود نمی توان دم از نظام مالیاتی زد.


ارباب کیست؟
نوکر کدام است؟
بهروز محمدی

ادبیات مردم ایران با سابقه 5 هزارسال تاریخ متمدن، سرشار از نكات و ظرایفی است برای سخن گفتن از شرایط حال و گذشته.

از جمله "ارباب كه بی عرضه باشد، نوكر حاكم می شود."

زمانی كه حاكم و ارباب توان اداره حوزه قدرتش را ندارد، به نوكر و زیردست خود قدرت بی حد و حصر می دهد.

از همان روزهای آغازین زعامت آقای خامنه ای، ورود سپاه به تمام عرصه های قدرت و ثروت ایران شروع شد كه اخیرا كروبی هم به تلاش رئیس بسیج آن روزها برای گسترش نفوذ بسیج اشاره كرده و شمه ای از برنامه بلندمدت آن روزها را فاش کرد و یا فاش گفت.

پس از 16 سال، در سال 84 این قوای تحت امر ولایت، نوكربابی را به نوكری ترجیح دادند.

(در دوره ی قاجار نوكرانی كه مثل ارباب دستور می دادند و قدرت داشتند، نوكربابی نامیده می شدند). این بار سپاه تصمیم گرفت كه خود رئیس جمهورساز شود و خودش وكیل مجلس تعیین كند، تا برسد آن روزی كه انتخاب رهبر نیز بسته به تائید و تصویب نظر آن باشد. قصه ی نوكربابی كه خودشان ارباب شدند در این سرزمین قصه ی دیرینه ای است. سپاهیانی كه آرام آرام همه چیز را به دست گرفتند، سپس یا فرش را از زیر پای پادشاهان كشیدند و یا پادشاهانی چون مترسك بر سر كار نهادند.

كودتای سال 88 را باید آغازی برای پایان نوكربابی و رسیدن به اربابی فرماندهانی دانست كه احمدی نژاد و مصباح یزدی از دو سو نمایندگیشان می كنند و نفوذشان را پیش می برند.

خوی بیمارگونه خود خواهی احمدی نژاد و نیروی تزویرش برای كوبیدن همه مخالفان، او را به بهترین گزینه برای این سپاهیان بدل نموده تا اتحاد زر و زور و تزویر( نفت و دولت دروغگو و سپاه) برقرار گردد. تا ازین پس خود ارباب اسیر نوكرانش باشد و اگر نوكری جنایتی كرد، راهی جز تأیید پیش پای خود نبیند و اگر هم روزی نافرمانی كنند، سرنوشتی جز از دست دادن همان قدرت ظاهری برایش متصور نباشد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)