ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

نگرانی احمد جنتی از سرانجام خویش

اشاره به تماس های محرمانه

 احمدی نژاد با امریکائی ها

 
 
 
 
 

شیخ احمدجنتی، دبیر شورای نگهبان، که نقش کلیدی را در روی کار آوردن احمدی نژاد و کودتای 22 خرداد برای ادامه بقای او در پست ریاست جمهوری را داشت، با مدیران دفاتر شورای نگهبان دیدار و برای آنها سخنرانی کرد. این دیدار و سخنرانی، با سخنان او در نماز جمعه های تهران چنان متفاوت بود که به آسانی می توان حدس زد، پشت صحنه حوادث و تحولات بزرگی در حال شکل گیری است و متاثر از همین حوادث و تحولات، جنتی تلاش کرد حساب خود را از حساب احمدی نژاد جدا کند. جنتی برای فرار به جلو و نجات خویش از مردابی که احمدی نژاد در حال فرو رفتن در آنست، اشاره به مسئله بسیار مهمی کرد، که واکنش کاخ ریاست جمهوری روسیه به سخنرانی احمدی نژاد در کرمان باید بخش مهم آن باشد. یعنی سند معتبری که بموجب آن احمدی نژاد توسط لابی های خود، با امریکا زد و بندی کرده که روس ها از آن مطلع شده و درعالی ترین سطح، یعنی شخص علی خامنه ای را درجریان آن قرار داده اند.

اگر غیر از این بود، احمد جنتی در دیدار با روسای دفاتر شورای نگهبان دیروز چنین نمی گفت:

«به دلیل مصلحت اندیشی ناشی از احتمال سوء استفاده فنته گران، از علنی کردن برخی انتقادها و گلایه ها - نسبت به دولت- پرهیز کردیم و این تذکرات را علنی نمی گفتیم. اما تا کی باید در این خصوص سکوت کرد؟ برخی افراد مسئولیت هایی گرفته اند که صلاحیت آن را ندارند و از این فرصت ها سوء استفاده می کنند. اگر از میان مسئولان دولتی کسی گمان کند که برای رفع مشکلات کشور باید از آمریکا کمک گرفت اشتباه بزرگی مرتکب شده است. عناصری در پست های سیاسی با تفکراتی خاص، در عزل و نصب ها دخالت نا به جا می کنند و مایلند کشور به آمریکا نزدیک شود.»

همه میدانند که در دستگاهی که  احمدی نژاد برای خود درست کرده، ناممکن است فردی از داخل کابینه و از کنار دست او، با امریکائی ها وارد معامله پنهان شود. بنابراین، آنچه اتفاق افتاده، با هدایت و اطلاع کامل شخص احمدی نژاد بوده است. این که رحیم مشائی و یا فلان مشاور ویژه احمدی نژاد را بخواهند "دراز" کنند، فرصت سازی برای نجات احمدی نژاد است.

احمد جنتی، بی جهت از موضع منتقد دولت وارد میدان نشده و باید در روزهای آینده دید کدامیک از فرماندهان سپاه صریح تر افشاگری خواهند کرد.

 
 
اشتراک در فیس بوک