پس زلزله های حوادث 14 خرداد در نماز جمعه تهران
کودتاچی ها
از شیراز آیت الله وارد تهران کردند!

 

گرما زدگی نیست، اشتباه نشود
شیوع "ویروس" در تهران
در آستانه سالگرد 22 خرداد

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

22 خرداد

1389

12 ژوئن

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

پایان اجلاس مخفیانه " بیلدربرگ"


مصاحبه مشروح موسوی و کروبی بمناسبت سالگرد کودتای 22 خرداد
بیداری ملی مردم ایران
با دو انفجار
"اطلاعات" و "آگاهی"

آنچه را می خوانید مصاحبه خبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که تا حد امکان – با این وسواس که هیچ نکته گرهی از قلم نیفتد- آن را خلاصه و بویژه پاسخ های مشابه را حذف و سئوالات را نیز خلاصه کرده ایم. متن اصلی روی سایت های سهام نیوز، کلمه و چند سایت دیگر طرفدار جنبش سبز همراه با فیلم موجود است که می توان به آن مراجعه کرد. آنچه ما انجام دادیم، خلاصه کردن این مصاحبه برای سریع تر خواندن آن و همچنین ویرایش ضروری برخی جملات و روشن ساختن ابهامات برخی پاسخ ها بود که در یک مصاحبه شفاهی طبیعی است و ضرورت دارد هنگام پیاده کردن و بازنویسی آن این نکات مراعات شود.

«یکی از ویژگی های انتخابات سال گذشته انفجار اطلاعات در میان جامعه است. این تنها نقطه ای است که کسانی که دنبال استبداد هستند از آن آسیب پذیراند به لشکر آگاهی عرض می کنم که فقط مخاطبانشان را روشنفکران در نظر نگیرند، بلکه معلمان، کارگران، کشاورزان و همه قشرهای مردم را مخاطب آگاهی قرار بدهند. مردم باید کمک کنند که فیلم ها، عکس ها، کلیپ ها، فیلم هایی که توسط دوربین های موبایل گرفته می شود، پوسترها و سایت ها گسترش پیدا کنند. این ها بهترین وسیله ماست. اینها مثل یک ارتش عمل می کند. باید تلاش بشود که در بیرون کشور کانال هایی تاسیس شود و در سطح رسانه ای کمی گسترده تر و نظم یافته تر ادامه پیدا کند.بایستی آن دوستانی که به این مسئله فکر می کنند در این کار تسریع بکنند و سریع تر اقدام کنند. هم برای رادیو و هم برای کانال های تلویزیونی. این حق ملت ماست.  کسانی که می گفتند ما اکثریت را به دست آورده ایم و ۶۴ درصد رای مردم را داریم نشان دادند که چنین نیست. کسی که آنقدر رای می آورد که نباید از تجمع مردم بترسد و از گردهمایی مردم بترسد و جلوی آن را بگیرد!

مشکلاتی در کشور هست که در قالب تقلب انتخاباتی بروز کرد. فساد اقتصادی و اداری و سیاسی و میل به دیکتاتوری و میل به خود رایی است که زمینه چینین تقلباتی را ایجاد شود. باید ببینیم چه منافعی پشت حاکمیت فعلی هست که تفسیر کنونی را از قانون اساسی ارائه می دهد. تفسیری که بموجب آن دهان مردم را ببندد و رسانه ها را جمع بکنند و این انتخابات کذایی را به این شکل برگزار کنند و زندان ها را پر بکنند.  بالاخره پشت این درآمد چند صد میلیاردی نفتی در سال های گذشته یک ساختی برای دفاع از منافع عده ای سامان یافته که به این سادگی نمی توانند تن به تفسیر مردمی از قانون اساسی بدهند. بحث ۷۰میلیارد واردات در کشور است، بحث حاکمیت بر نهادهای پولی و مالی است. طبیعی ست که در پشت لایه های سیاسی ماجرا ما با منافع سنگینی روبرو هستیم که از نوع ویژه ای از تفسیر قانون اساسی(ولایت مطلقه) دفاع می کند. ما باید به این ریشه ها بپردازیم. امروز معلوم است که ریزش از کدام طرف است. از ابتدای انقلاب متاسفانه بودند نیروهایی در داخل کشور که احزاب را مخالف حاکمیت و اقتدار خودشان می دانستند و سعی کردند به هر نحوی شده آنها را تضعیف کنند و همین که دوتا از احزاب قوی و صاحب نام را سعی می کنند از رده خارج کنند. ما از اول انقلاب زمینه هایی برای این قضیه داشتیم که در سال های اخیر تشدید شده است.» فیلم مصاحبه را می توانید از اینجا ببینید!


آن که چفیه آقا را باز کرد
حسین جباری بود!

دوستان عزیز درپیک نت- برخی شباهت ها میان سردار قاسمی و فردی که چفیه از گردن علی خامنه ای در پایان مراسم پر جنجال 14 خرداد باز کرد، باعث شد که شما روی سردار قاسمی متمرکز شوید. سردار قاسمی همان نقشی را در سپاه دارد که خودتان به آن اشاره کرده اید. برای خودش فرهنگ و زبانی و اصطلاحاتی دارد که بی شباهت به فرهنگ شعبان بی مخی نیست و خجالت آورتر این که او را استاد دانشگاه هم کرده اند! ایشان هم از نورچشمی های "آقا" ست، اما آن که چفیه را از گردن "آقا" باز کرد ایشان نبود. آن فرد "حسین جباری" یکی از محافظان قدیمی خامنه ایست که درجریان انفجار ضبط صوت بمب گذاری شده هنگام سخنرانی علی خامنه ای در دوران ترورهای مجاهدین خلق، توانست خامنه ای را به بیمارستان برساند و باعث نجات او از مرگ شد. از آن زمان هرجا خامنه ای هست، او و همچنین سردار "وحید" سایه به سایه خامنه ای هستند. اما نکته مهم اینست که در آن روز، حسین جباری را پشت احمدی نژاد نشانده بودند و این یعنی کنترل حرکات پیش بینی نشده احمدی نژاد در آن روز. جباری در موقعیتی است که بموجب شم امنیتی و محافظتی اش برای مراقبت از خامنه ای خودش تشخیص می دهد کجا بنشیند و چه بکند. هنوز کسی نمی داند چرا پیش رفت و چفیه خامنه ای را باز کرد و اعتراض خامنه ای به قصور و یا کوتاهی او درماموریتی بود که داشت و یا گلایه و اعتراض عمومی خامنه ای بود که جباری برای آرام کردن او جلو رفته و چفیه اش را برداشت. در صورت بدست آوردن اطلاعات بیشتر، با خبرتان خواهم کرد.

عکسی که برایتان فرستادم، مربوط به دیدار خامنه ای با محافظان، تیم پزشکی و کسانی است که او را درجریان آن ترور نجات دادند و حسین جباری نیز در آن دید می شود. 


نگرانی عطاء الله مهاجرانی به حق است
ولایت نظامی ها و امنیتی ها
در جمهوری اسلام حاکم شده

مصاحبه با عباس پالیزدار
مقام معظم، 80 صفحه گزارش
مفاسد اقتصادی را گذاشته زیرتشکچه‌اش

همانگونه که پیش بینی کرده بودیم، سایت دکتر خزعلی را از پیش از ظهر امروز هک کردند تا مشروح مصاحبه عباس پالیزدار را کسی نتواند بخواند. ما این مصاحبه را ذخیره کرده ایم و همانطور که وعده کرده بودیم، با بسته شدن سایت خزعلی آن را خودمان مستقل در شماره فردا منتشر خواهیم کرد.


خلاصه مصاحبه با همسر- خانم مجردی- محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت:
نقشه برخورد قهرآمیز
با مشارکتی ها و انقلاب اسلامی ها

زهرا رهنورد:
حکومت کنونی در پی
براندازی جمهوری اسلامی است!

بیانیه مشترک 22 خردادی موسوی و کروبی خطاب به مردم ایران

نیاز به راهپیمائی نیست

 مخالفت حکومت با راهپیمائی

یعنی اعتراف به فتح دوباره خیابانها


از یک نامه وارده
کشف  تیم ترور در جمعیت ایثارگران

کودتای دوم خونین تر از کودتای اول


نامه دفتر هاشمی رفسنجانی
مشکل از اینجا آغاز شد:
حذف بسیجی های قدیمی
و پوشیدن لباس آنها توسط بی ریشه ها

تصویب قطعنامه جدید تحریم ها و اظهار نظر احمدی نژاد
دستمال یکبار مصرفی که حالا به چهار بار مصرف رسید!

مصاحبه کروبی با العربیه
احمدی نژاد برخلاف ادعایش برخاسته از رای مردم نیست

گزارش حجت الاسلام انصاری از 14 خرداد
پشت صحنه، سگ هم صاحبش را نمی شناسد

انگیزه احتمالی دیدار فوق العاده موسوی و کروبی
طرح راه اندازی حمام خون پیش از 14 خرداد "لُو" رفت!


ترکیه با تدبیر، بازی را بُرد
برگ سوخته ای بنام"نفوذ احمدی نژاد میان عرب ها"


بازی کهنه و بی مزه امنیتی با نام "پیام تصویری شهرام امیری"

نگاهی به سخنرانی جدید رئیس ستادکل نیروهای مسلح
همه نمکدان را شکسته اند جز سرلشگر فیروزآبادی و خامنه ای؟

نامه مهدی کروبی به حسن خمینی
از حوادثی که بر"احمدآقا" رفت سخن خواهم گفت


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


پويش جنبش سبز
در شهر "اسن" آلمان


راهپیمائی سالگرد 22 خرداد در شهر "کلن" آلمان

در سالگرد کودتای ۲۲ خرداد در شهر "کلن" آلمان نیز مانند پایتخت آلمان "برلین" قرار است یک راهپیمائی اعتراضی برگزار شود.

زمان این راهپیمائی که نام آن "مارش سکوت" انتخاب شده و تاکنون 17 انجمن و سازمان منطقه مرکزی آلمان "نوردراین وستفالن" آن را تائید کرده اند، شنبه (۲۲ خرداد ۱۳۸۹) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در نظر گرفته شده است و از Neumarkt به طرف Heumarkt و سپس گردهمايی در Heumarkt خواهد بود.

راهپیمایی دربرلین


فیلم را ببینید!

منوچهر متکی

درمیان شعار "قاتل" برو بیرون وارد پارلمان

اتحادیه اروپا شد!


به یاد آورید
کوشش ما را!

آبونمانی که شما پرداخت می کند، ضامن ادامه انتشار پیک نت است. حساب آنها که پیک نت را می خوانند و هر بار آرزو می کنند که این صدا خاموش شود، حسابی است جداگانه. حساب آنها که عادت به مفت خوانی روی شبکه اینترنت دارند و تلاش و صرف وقت شبانه روزی گروه منتشر کننده پیک نت را صبح به صبح مصادره می کنند، از حساب گروه اول جداست، اما نه آنچنان جدا که بتوان آنها را از شمار کسانی دانست که دغدغه ادامه انتشار منظم پیک نت را دارند. بنابراین، روی سخن ما با گروه سوم است. یعنی آنها که دغدغه ادامه انتشار پیک نت را دارند. در واقع نیز، از اسفند ماه 1380 (اینجا)

 که پیک نت بعنوان اولین "روزنت" ایرانی آغاز به انتشار کرد، مخاطب ما همین گروه سوم بوده است. گروهی که در ابتدا از چند ده نفر در روز تجاوز نمی کرد و طی 9 سال تداوم انتشار پیک نت به رقم نجومی 190 تا 200 هزار در روز – روزهای آستانه انتخابات 22 خرداد و هفته های پس از آن- رسید. و این یعنی ضرورت ماندن و بودن، گام به گام ایران و تحولات آن را منعکس کردن و آماده سازی افکار عمومی برای حضور در لحظات مهم رویدادها!

در طول این سالها، به شهادت آرشیو پیک نت، (اینجا) ما در متن رویدادهای ایران گام برداشتیم و همینگونه نیز می خواهیم گام برداریم.

تصور می کنیم، با صرف اندک زمانی وقت و مراجعه به آرشیو پیک نت، استواری گروه منتشر کننده پیک نت در این مسیر را تائید می کنید. از اینجا شروع کنید! و پس از این مرور، وعده خود برای پرداخت آبونمان پیک نت را به یاد آورید!


فنر اوباش
سرانجام
"در" می رود!

سلام- در مورد استفاده هردمبیل حاکمیت از اوباش و اراذل که در واقع ارتش غیر رسمی و میلیشیای ولایت است باید منتظر در رفتن سررشته کار از دست خود آقایان هم بود.

در گذشته، آدمی که در نیروی انتظامی یا سپاه و یا یک ارگان رسمی استخدام بود تحت قواعد و نظمی به امر سرکوب مشغول بود، اما اراذل و اوباش کارشان نه به سامان است و نه قابل کتنرل.

مسلم است که اگر نیروها سرکوب کارشان را خوب انجام و به آنها اطمینان داشتند که به یکباره وسط یک درگیری خیابانی پا سست نمی کنند، احتیاج به استخدام اراذل و اوباش نداشتند.

این اراذل دیر نیست که باند های بزرگ دزدی های مسلحانه درست کنند و با استفاده از سلاح هائی که در اختیار دارند چه ها که بکنند. دهه 20 و30 آمریکا را بیاد بیاوریم که گانگستریزم در چه بستری شکل گرفت و سر انجام از کنترل تراست ها وانحصاراتی که اراذل واوباش را برای سکوب سرمایه داران کوچک بکار گرفته بودند خارج شد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)