از درون بیت رهبری
اخبار پراکنده ای که مردم
دهان به دهان نقل می کنند!

 

کنفرانس سران عرب
فشار اعراب برای تغییر
سیاست های مشکوک ج. اسلامی

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

8  فروردین

1389

28 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

نگاهی به مصاحبه هاشمی رفسنجانی به مناسبت 12 فروردین
مقایسه سال 88 با سال 58
یعنی 30 سال عقب ماندگی


ایشان
ایستاده سقوط کرده است!

هیچ رسانه داخلی اجازه انتشار – حتی اشاره- به پیام های  نوروزی موسوی و کروبی نیافت، اما در عوض، صدا و سیمای جمهوری اسلامی توپخانه "همت و کار مضاعف" را از فردای سخنرانی مقام معظم در مشهد در بوق کرده است. ایشان، سال 89 را چنین نامیده است. همان سالی که موسوی آن را سال استقامت برای رسیدن به اهداف جنبش سبز و آرمان های اولیه انقلاب 57 و اصول مندرج آن در قانون اساسی نامیده است. علی خامنه ای درحالی از همت و کار مضاعف سخن گفت که نه تنها برای مردم معلوم نیست کار وهمت برای رسیدن به کدام مقصود؟، بلکه برای حرف های او دیگر نه مردم ارزش و اعتباری قائل اند و نه بخش وسیعی از بدنه و شاکله نظام، مگر مشتی بادمجان دورقاب چین که برای رسیدن به اهدافشان زیر عبای او فوت می کنند. او سقوط کرده است، گرچه هنوز به سبک دیکتاتورهای نظامی می ایستد و خطاب به نظامی های زیردستش فرمان صادر می کند. حتی کلام او دیگر کلام حوزه های دینی و مذهبی نیست و بیشتر شبیه صدام حسین و یا ژنرال ضیاء الحق پاکستانی است. عکس یادگاری که در وبسایت وی نیز به قامت انتشار یافته، عکس یک روحانی نیست. عکس یک ژنرال است با عبا. این سقوط، از حوادث مهم سال 88 است.

هنوز از پایان فتنه سخن می گوید. بعد از 10 ماه خونین در ایران. از ختم غائله سخن می گوید، درحالیکه از تشییع جنازه همسر آیت الله منتظری در شهر مذهبی قم نیز وحشت دارد. از به راه آمدن مردم و هوشیاری آنها می گوید، اما از چهارشنبه سوری ترسید. از  راهپیمائی 22 بهمن 88 با افتخار یاد می کند، بی آنکه ماجرای اتوبوس هائی که مردم شهرستان ها را به تهران آوردند تا میدان آزادی را پر کنند به روی خود بیآورد. از کشتی استوار نظام سخن می گوید، درحالیکه بقول کروبی، نظام در یک قایق خلاصه شده، چنان خلاصه که در جریان سفر نوروزی به مشهد نه تنها جرات نکرد به میان مردم و زّوار برود، بلکه برای ایراد سخنرانی نوروزی چند ده نفر را برایش در گوشه سرپوشیده صحن امام رضا – یکی از رواق ها- جمع کردند تا یکبار دیگر از فریب خوردن مردم در  سال 88 و پایان فتنه خارجی بگوید. خدمه صحن امام رضا را پس از چندین و چند بار تفتیش بدنی و اطمینان از بلند نشدن و اعتراض نکردن به مجلس سخنرانی او بردند. نه تنها عکاس ها را تفتیش بدنی کامل در چند نوبت کردند، بلکه تمام دوربین های آنها را از چند ساعت پیش از سخنرانی ضبط و کنترل کرده و سپس به آنها باز گرداندند.

ایشان، چنین پا به گریز از روبرو شدن با مردم کوچه و بازار و در چنین انزوا و وحشتی برای سال 89 نام تعیین و برای مردم نیز تکلیف روشن کرده است!

سال 88، درحالی به پایان رسید که موسوی به سنت دیکتاتور زده "ابلاغ نام سال جدید" خاتمه داد و سال 89 را سال استقامت اعلام کرد. به این ترتیب، سال 89 با دو پیام و دو نام آغاز شد. نامی که از دل جنبش اعتراضی مردم ایران بر آمد و نامی که مقابله کنندگان با مردم و عاملین و آمرین سرکوب خونین مردم در سال 88 برای خود انتخاب کردند و علی خامنه ای آن را اعلام کرد.


ببینید و بشنوید
سال 89 با فریاد
الله اکبر مردم بر بام ها شروع شد

سال 89 با بانگ الله اکبر تهرانی ها آغاز شد. پیش از آن که پیام های علی خامنه ای و احمدی نژاد از صدا و سیما پخش شود. احمدی نژاد کنار حوض کوثر و فواره چند متری آن با وقاحتی بی نظیر از رای قاطع مردم به رئیس جمهور منتخب (منظور خودش بود) سخن گفت و فتوحات جهانی در سال جدید! این پیام را برای احمدی نژاد نوشته و بدستش داده بودند تا از روی آن بخواند و دست گل تازه ای به آب ندهد! سخنان او خنجر دیگری بود بر قلب مردم ایران و مادرانی که فرزندان خود را در 10 ماه مقاومت در برابر کودتای 22 خرداد از کف دادند. احمدی نژاد نیز از پیروزی 22 بهمن سخن گفت و آن را فصل الخطاب اعلام کرد. هم او و هم علی خامنه ای و هم فرماندهان سپاه، در همان شب سال تحویل صدای الله اکبر مردم را که در سخت ترین دوران امنیتی 31 سال اخیر سر داده شد شنیدند و کافی است کمی عقل داشته باشند تا بدانند: جنبش ادامه دارد!

در شیراز و بر تربت حافظ نیز سال 89 با همان بانگی آغاز شد که در تهران آغاز شد. فیلم این آغاز را هم از اینجا ببینید!


اتحادیه اروپا روی تلویزیون های عربی و انگلیسی ج. اسلامی- بویژه "العالم"- انگشت گذاشته است!
پاسخ "کلوخ"اندازیهای

 ج. اسلامی "سنگ"است


رویدادهای جهان را از پشت عینک چپ هم باید دید!

وبلاگ "آینده ما" در نیمسال دوم سالی که گذشت، فعال ترین وبلاگ در انعکاس مسائل جهانی به نقل از مطبوعات چپ آلمان بود. در همین دوران پیک نت شماری از مطالب این وبلاگ را منتشر کرد، که امیدواریم با ادامه تنوع ترجمه هائی که در این وبلاگ منتشر می شود، بتوانیم این نقل مطالب را ادامه بدهیم. در نخستین هفته سال جدید، این مطالب در "آینده ما" منتشر شد:

1- دوران مبارک، اگر حسنی هم برای مصر داشت، سپری شد!

2- صلح دوستان جهان، نگران فاجعه آفرینی اسرائیل و امریکا درایران

3- مصاحبه با رئیس جمهور روآندا: منافع ملی کشورم،اولویت اول را دارد


2 دستآورد بزرگ 88
حوادث 89 را رقم خواهد زد!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


چنین وقاحتی
بی نظیر است!

با سلام -  سخنرانی‌ خامنه ای را در تلویزیون دیدم. باور کنید عرق شرم روی پیشانیم نشست. ایشان اظهار داشت که اوباما یک مشت آدم شرور  را که در خیابان ها اتوبوس ها را آتش می زنند  جنبش مدنی می نامند. واقعا رهبران سایر کشور‌ها روی ما چه قضاوتی می‌ کنند؟ این همه وقاحت را پای حساب چه کسی‌ می گذارند؟ مسلما یک انسان با شرف به این راحتی‌ دروغ نمی‌گوید. ایشان  مثل کبک، سر را در زیر برف قایم کرده و چنان غرق در غرور کاذب خود شده است که میلیون‌ها مردم ایران را یک مشت اتوبوس آتش بزن می بیند! به نظر من نخوت ایشان به جایی‌ رسیده که حتی اطرافیانش هم از او متنفر شده اند.

با تشکر مجید


داغداران
یک معامله چینی

من همان خانمی هستم که فدای مطامع خریداران کامیون چینی شده‌ام. نامه توضیحی آن آقا را خواندم. از متن نامه مشخص است که نویسنده از اعضأ خود این شرکت می‌ باشد و اطلاعات زیادی در این مورد دارد. عیوب فنی را نفی می‌کند ولی‌ با سکوت خود درباره رشوه و حمایت آقا مجتبی، به آن مهر تائید می زند. امیدوارم روزی برسد که ما زنان داغدار، امثال سردار نوری و دیگر اعضأ این شرکت را در دادگاه ببینیم. اگر مجرم شناخته شد و محکوم شدند، پیشنهاد می کنم به درختان جلوی شرکت آویزانشان کنند. من عین این نامه‌ها را به دفتر رهبری و مجلس و دفتراحمدی نژاد ارسال داشته ام.


ترمز کامیون
و وجدان حکومت
هر دو بریده!

سلام- امروز خبر خرید کامیون‌های چینی‌ را خواندم. هم خبر اول را هم توضیح دوم را که یک آدم بی انصافی نوشته بود. شوهر من رانندهٔ یکی‌ از این کامیون‌ها بود که  به علت بریدن ترمز در جاده شمال کشته شد. نمی دانستم از دست چه کسی‌ و به کجا شکایت کنم. می‌خواهم به رهبر برای داشتن پسری مثل "مجتبی" تبریک بگویم. از خدا می خواهم پاسخ خون شوهر من و بچه های یتیم او را و صد‌ها راننده دیگر را این دنیا و یا آن دنیا به آقا مجتبی بدهد.

عالمه


داستان  ادامه دار
کامیون های چینی

با سلام و احترام- من سال هاست که در چین زندگی و کار میکنم .این خبر مربوط به کامیون و شرکت تجارت آسیا صحیح نیست. شرکت کامیون سازی ساینو تراک  125000 دستگاه کامیون سنگین در سال تولید می کند. البته علاوه بر کامیون سبک و دیگر محصولات . بنابراین تعدادی که آن خواننده شما نوشته غلط است . اینکه کامیون ها ایراد دارد هم سیاسی است . از زمان "منطقی"  سایپائی ها  چو انداختند که ایراد دارد  که "ایران خودرو" نتواند بازار کامیون سنگین رو قبضه کند. دست بر قضا سایپائی ها مدیران ایران خودرو شدند و حالا دراین ماجرا به تله افتاده اند.  در زمان خرید هنوز ترمز "ای بی اس" اجباری نبود و کامیون ها بدون "ای بی اس" خریداری شد . ولی بعدا که اجباری شد سری های جدید قرار است مجهز به "ای بی اس" باشند. مسئله حوادث رانندگی هم مربوط به فرهنگ استفاده و همچنین جاده ها ی ایران است. شرایط فروش به قدری سهل بود که یک نفر با فروش وانت نیسان خود می توانست صاحب کامیون سنگین  به قدرت  360 اسب بخارشود که در جاده ها از سواری ها تند تر می روند. همچنین کامیونداران قدیمی تر که کامیون آنها حداکثر 120 اسب بخار قدرت داشت حالا سوار کامیونی شدند که از سواری تند تر میرود و قدرت مانور و به اصطلاح لائی کشیدن دارد. هم رانندگی نادرست و هم جاده های غیر استاندارد طبیعتا حوادثی را منجر میشوند که تقصیر کامیون نیست ."ساینو تراک" جزء 5 شرکت برتر کامیون سازی در جهان شده اس. من نمیخواهم از این شرکت خوب بگو یم یا بد بگویم بلکه منظورم تصحیح نامه آن خواننده شما بود.


از دوبی
به پیک نت

من مدت 20 سال است که در دوبی زندگی می کنم و اکثر آقایان که واسطه های حکومت هستند و ثروت کشور را به جیب هایشان می ریزند را می بینم. میخواهم با همکاری شما یک ستون باز کنیم و شروع به افشاگری این افراد بکنم. از  نفتی ها بگیرید تا به لوازم پالایشگاهی و ... منتظر جواب شما هستم.

اراتمند...

 

پیک نت: دوست عزیز شما بنویسید و بفرستید تا ما هم ببینیم مطالب شما چیست و جنبه خبری دارد؟ البته به این شرط که به خط فارسی بنویسید و نه لاتین فارسی.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)