پشت پرده کودتا چه می گذرد؟
سفر ناگهانی اوباما به کابل
پس از بازگشت "کرزای" از ایران

 

اجلاس اتحادیه عرب
سران 14 کشور عرب منطقه
گفتگو با ایران را رد کردند!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

9  فروردین

1389

29 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

دیدار بی بازدید نوروزی!
بازی بی رونق رهبر
 با برگ های سوخته تبلیغاتی

سران 14 کشور عرب منطقه، باضافه نخست وزیر ترکیه در اجلاس کنفرانس اتحادیه عرب شرکت کردند. این درحالی است که جمهوری اسلامی بیش از هر کشور غیر عرب دیگر جهان، خود را به اعراب منطقه نزدیک میداند.حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین با سرانگشت نظامی و مالی

جمهوری اسلامی ادامه موجودیت می دهند و تلویزیون "العالم" که بانگ عربی صدا و سیمای جمهوری اسلامی است شبانه روز مشغول سخن پراکنی است!

در عراق نتیجه قطعی انتخابات پارلمانی اعلام شد. بموجب این نتیجه، دولت آینده عراق ترکیبی مذهبی اما ناسیونالیستی خواهد داشت و راه برای حضور کادرها و رهبران حزب بعث عراق در حاکمیت باز خواهد شد. معنای نتایج انتخابات و ترکیب دولت آینده عراق جز آن نیست که عراق بازهم بیشتر از جمهوری اسلامی دور شده و به اعراب نزدیک می شود. حتی در کنفرانس اتحادیه عرب که در لیبی تشکیل شد، از صدام حسین بعنوان یک قهرمان عرب تجلیل شد!

این دو آوار، آنقدر سنگین بود که علی خامنه ای راه حل را مقابله به مثل تشخیص داد و احمدی نژاد را مامور برپائی یک مراسم نوروزی کرد. آن هم هفت روز پس از آغاز سال جدید!

نه خامنه ای و نه احمدی نژاد و نه امام جمعه های موقت یا ثابت تهران و مراکز استان های ایران با نوروز میانه ای ندارند. نه تنها میانه ای ندارند، بلکه بارها علیه آن سخنرانی هم کرده و سنت های آن را خرافات اعلام کرده اند. اما، در تنگنای نتیجه انتخابات عراق و کنفرانس اتحادیه عرب، چه بهانه دیگری برای دعوت سران کشورهای همسایه وجود داشت؟ هیچ!

دیدار نوروز، سرانجام بر پا شد و از جمع کشورهای همسایه، حامد کرزای دلال ناتو بعنوان رئیس جمهور افغانستان، جلال طالبانی پیام آور و پیام ببر امریکا بعنوان رئیس جمهور عراق و دو رئیس دولت ترکمنستان و تاجیکستان به تهران آمدند. رئیس جمهور ترکیه نیآمد و وزیر خارجه اش را فرستاد و رئیس جمهور آذربایجان نیآمد. دیدار نوروز چنان بی فروغ از آب درآمد که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه و همچنین پایگاه اطلاع رسانی "جوان" وابسته به سازمان امنیت سپاه پاسداران خبر دیدار نوروزی سران کشورهای همسایه با مقام معظم را با عنوان "دیدار 5 رئیس جمهور با مقام رهبری" منتشر کرد. یعنی احمدی نژاد را هم میان آن چهار نفر جای داد که لااقل 5 رئیس جمهوری با رهبر دیدار کرده باشند! یعنی همین عکس یادگاری که در بالا می بینید!

(درباره نظر روحانیون تابع بیت رهبری و حامی کودتای 22 خرداد، پیرامون نوروز، بخشی از خطبه امام جمعه همیشگی مشهد "علم الهدا" را در همین شماره پیک نت می خوانید. همان امام جمعه ای که برای سخنرانی در تظاهرات میدان انقلاب علیه جنبش سبز در روز 9 دیماه گذشته از مشهد، با هواپیمای اختصاصی به تهران آورده شد تا در سخنرانی اش مخالفان نتیجه انتخابات را مشتی گاو و گوساله خطاب کند!)


گزارش مراسم تشییع همسر آیت الله منتظری
عکس های پاره خامنه ای
کف حیاط حرم معصومه در قم

فیلم های تشییع جنازه - بی جنازه - همسر آیت الله منتظری را  به ترتیب در شماره های زیر ببینید. برای جلوگیری از تبدیل شدن مراسم تشییع به فرصتی برای به خیابان ریختن مردم معترض به کودتای 22 خرداد، جنازه را ماموران امنیتی ربوده بودند. 10 ماه پس از کودتای 22 خرداد و علیرغم همه ادعاهای نظامی ها و علی خامنه ای و بقیه کودتاچی ها، مردم منتظر فرصتی برای ریختن به خیابان اند.

1- 2- 3- 4 -5 - 6- 7- 8


یکسال پس از انتشار مقاله مورنینگ استار- ترجمه کیوان قمشه ای
خدمات فراموش نشدنی
احمدی نژاد به اسرائیل

"مورنینگ استار" که ناشر نظرات حزب کمونیست انگلستان شناخته می شود، در تاریخ 29 آوریل سال 2009 تفسیر مشروحی را به قلم "یوری آونری"، در باره خدمات احمدی نژاد به اسرائیل منتشر کرد. همان زمان، ترجمه خلاصه ای از این مقاله در پیک نت بازانتشار یافت.

اکنون یکسال از تاریخ انتشار این مقاله می گذرد. اسرائیل شهرک سازی را در بیت المقدس گسترش داده است. نخست وزیر اسرائیل بی وقفه خطر ایران اتمی را تبلیغ می کند تا اعراب هرچه بیشتر از ایران ترسیده و درباره تجاوزهای اسرائیل دم فرو بندند. دراین یکسال، هرگاه که این آتش کمی از حرارت افتاده، احمدی نژاد بار دیگر هیزمی زیر آن گذاشته و تنور اسرائیل تبلیغاتی اسرائیل را گرم می کند. اعراب از بیم جمهوری اسلامی و گسترش تشییع در برابر تسنن، قدرت نظامی اسرائیل برای مقابله با ایران را تائید می کنند و حتی پشت او جمع شده اند. اینها پیروزی های بزرگی است که اسرائیل با ادامه سیاست های به ظاهر ضد اسرائیلی احمدی نژاد بدست آورده است. هم ادامه تجاوز ارضی، هم سرپیچی از مذاکرات صلح و هم جلب حمایت اعراب از اسرائیل!

اسرائیل در طول حضور و حیات خود، چنین موقعیتی در منطقه خاورمیانه نداشته که امروز دارد. حتی کنفرانس سران عرب در لیبی که روز شنبه کار خود را آغاز کرد نیز متاثر از سیاست های نظامی جمهوری اسلامی، پیش از آن که به مسئله فلسطین و ادامه تجاوزهای ارضی اسرائیل بپردازد، به خطر نظامی ایران پرداخت. از ادعای مبارزه با اسرائیل و امریکا، تا واقعیتی که در برابر دیدگان قرار دارد، فاصله زیاد نیست؟

یکبار دیگر مقاله مورنینگ استار را بخوانیم و حوادث یکسال گذشته را که تائید است بر این تفسیر مرور کنیم.

ترجمه مقاله را از اینجا بخوانید!


امام جمعه مشهد:
یکی از مصیبت های نوروز
دید و بازدیدهای نوروزی است!


افسرده و غمگین
از تایوان به وطن باز می گردیم
ج. جیران


نگاهی به مصاحبه هاشمی رفسنجانی به مناسبت 12 فروردین
مقایسه سال 88 با سال 58
یعنی 30 سال عقب ماندگی


نه در این باغ مصفای کاخ رهبری، بلکه در کف خیابان های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز و ...

ایشان به خیال
خویش، مانند همه دیکتاتور ها، استوار ایستاده

اما در حقیقت

سقوط کرده است!


از درون بیت رهبری
اخبار پراکنده ای که مردم دهان به دهان نقل می کنند!

اتحادیه اروپا روی تلویزیون های عربی و انگلیسی ج. اسلامی- بویژه "العالم"- انگشت گذاشته است!
پاسخ "کلوخ"اندازیهای

 ج. اسلامی "سنگ"است


رویدادهای جهان را از پشت عینک چپ هم باید دید!

وبلاگ "آینده ما" در نیمسال دوم سالی که گذشت، فعال ترین وبلاگ در انعکاس مسائل جهانی به نقل از مطبوعات چپ آلمان بود. در همین دوران پیک نت شماری از مطالب این وبلاگ را منتشر کرد، که امیدواریم با ادامه تنوع ترجمه هائی که در این وبلاگ منتشر می شود، بتوانیم این نقل مطالب را ادامه بدهیم. در نخستین هفته سال جدید، این مطالب در "آینده ما" منتشر شد:

1- دوران مبارک، اگر حسنی هم برای مصر داشت، سپری شد!

2- صلح دوستان جهان، نگران فاجعه آفرینی اسرائیل و امریکا درایران

3- مصاحبه با رئیس جمهور روآندا: منافع ملی کشورم،اولویت اول را دارد


2 دستآورد بزرگ 88 حوادث 89 را رقم خواهد زد!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


نگذارید حجتیه
فراموش شود!

با عرض سلام، خواهش میکنم این مطلب را منتشر کنید:

انجمن حجتیه با هدایت محافل انگلیسی تاسیس شد تا در جامعه شیعه و ایرانیان نفوذ کند. دکتر شریعتی این مسئله را خیلی زود کشف و شناسائی کرد و علت مشکل پیدا کردن گروهی از روحانبیت با مرحوم شریعتی  همین نکته بود. مرگ مشکوک شریعتی زیر سر همین فرقه بود. در زندان یکی از همین قرص ها و داروهائی که بعدها در جمهوری اسلامی باعث بیماری فوری و مرگ فوری تر عده ای شد به او هم خورانده شد و سپس آزادش کردند تا بیرون از زندان بمیرد.

گروه فرقان که مطهری و مفتح و قرنی را در جمهوری اسلامی ترور کرد هم وابسته به همین انجمن بودند.

بعد از انقلاب امام  قصد متلاشی کردن این فرقه را داشت و حتی نوشت و گفت که نگذارید انقلاب به دست این نااهلان بیفتد، اما موفق نشد و این فرقه با هدف حفظ خویش برای آینده خود را به حاشیه کشید و به همین دلیل دعای ندبه مدتی در جمهوری اسلامی رونق نداشت. الان 10 و 12 سالی میشود که این فرقه با رونق دادن دوباره دعای ندبه در ایران همه جا نفوذ کرده و تمامی ابزارهای قدرت را در دست گرفته است. جنگ لفظی آنها با انگلیس و امریکا و حتی اسرائیل را جدی نگیرید. به قول معروف این جنگ زرگری است تا افکار عمومی را منحرف کند. از خودتان پرسیده اید که بعد از 11 سبتامر چرا "جک استرو" وزیر خارجه وقت انگلیس بلافاصله به ایران سفر کرد؟

وظیفه همه شیعه های 12 امامی اکنون اینست که  شیعیان ایران را از این مانورها و وابستگی ها آگاه کنند. از شما هم خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید.

این یادداشت را برای شما نوشتم زیرا دو هفته پیش خواندم که نوشته بودید الان فرقه حجتیه با نام های موسسه غدیر و اندیشه های مصباح یزدی – تنویز افکار امام- فعالیت می کند.

فرهاد


چنین وقاحتی
بی نظیر است!

با سلام -  سخنرانی‌ خامنه ای را در تلویزیون دیدم. باور کنید عرق شرم روی پیشانیم نشست. ایشان اظهار داشت که اوباما یک مشت آدم شرور  را که در خیابان ها اتوبوس ها را آتش می زنند  جنبش مدنی می نامند. واقعا رهبران سایر کشور‌ها روی ما چه قضاوتی می‌ کنند؟ این همه وقاحت را پای حساب چه کسی‌ می گذارند؟ مسلما یک انسان با شرف به این راحتی‌ دروغ نمی‌گوید. ایشان  مثل کبک، سر را در زیر برف قایم کرده و چنان غرق در غرور کاذب خود شده است که میلیون‌ها مردم ایران را یک مشت اتوبوس آتش بزن می بیند! به نظر من نخوت ایشان به جایی‌ رسیده که حتی اطرافیانش هم از او متنفر شده اند.

با تشکر مجید


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)