در یک دیدار باصطلاح دانشجوئی
دفاع خامنه ای از سرمایه داری
و مخالفت با ارتجاع و استبداد

 

مذاکره با ترکیه برای رهائی آنها
نفرات اعزامی سپاه قدس
درمیان ربوده شدگان سوریه

       پیک هفته 108  -------   18 مرداد 1391  برابر 8  آگوست 2012

تماس: infos@pyknet.net



"ربنا"

    ایرانی ها

  دهان روزه را

    با  ربنای

    شجریان

   باز می کنند

------------------

فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


گاردین:

استقرار زیردریایی های بدون سرنشین انگلیس

 در خلیج فارس


امیرارجمند:

تنها راه خروج از بحران را آزادی موسوی و کروبی  رهبران جنبش سبز ایران و سایر زندانیان سیاسی است


بهروز خلیق مسئول هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت):

دوره مشروطه خواهی برای محدود کردن قدرت شاه در ایران به سرآمده است


علیرضا علوی تبار:

انتخابات؛ یک فرصت برای کنش

سیاسی جمعی


عبدالله نوری در دیدار با بهاره هدایت :

رفع حصر رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی نقطه آغاز رفع بحران


یک عضو خانواده هاشمی با تایید خبر سفر فائزه هاشمی به خارج از کشور گفت: وی ممنوع الخروج نبوده و به طور قانونی از کشور خارج شده است


اخراج محمدرضاشاه به عنوان چهارمین پادشاه مشروطه از کشور، نشان‌گر این بود که ۷۲سال کوشش برای مشروط کردن قدرت، به جایی نرسید


تشکیل دو حزب فرمایشی از سوی شاه برای اجرای نقش اکثریت و اقلیت، پوششی شد برای حکومت خودکامه‌، تا سرانجام در سال ۱۳۵۳، منجر به تولد نظام‌ تک‌حزبی از دامان پادشاهی مشروطه گردد


چرا دولتي‌ها از حضور اصلاح‌طلبان در

 انتخابات نگرانند؟


«خودداری پلیس بین‌الملل از تحویل خاوری به ایران»


مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فشار‌ تحریم‌ها زیاد است٬ مردم به فکر چاره باشند


خبرگزاری فارس : «کمبود کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد و افزایش نظارت بر بازار مانع از برخی افزایش قیمت‌ها خواهد شد»


تفکیک جنسیتی در بیش از ٦٠ دانشگاه کشور؛ نزدیک به ٦٠٠ کدرشته دانشگاهی تک

جنسیتی شد


آغاز فعالیت های تبلیغاتی «علی اکبر ولایتی» با راه اندازی سایت انتخاباتی


مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فشار‌ تحریم‌ها زیاد است٬ مردم به فکر چاره باشند


رئيس انجمن صنفي كارگران ساختماني نيشابور:

سوءاستفاده از بيمه كارگران ساختماني بدليل ممانعت از نظارت انجمن صنفي


دبير خانه كارگر تهران:

واردات ۱۵۰ میلیون یورو دستگاه حرارتی/ شوفاژ‌ کار در آستانه تعطیلی است


43 درصد اهالي روستاي میانتنگان سفلی معلول هستند


رانت خوران امروز و شعار عدالتی که گوش فلک را کر می کند


رييس‌جمهوري روسيه : كرملين از خروج زودهنگام ائتلاف ناتو از افغانستان نگران است


روزنامه "السیاسه":

ایران با عراق پیمان نظامی امضا

 می کند/استقرار موشک های ایران در

خاک عراق


بحران اقتصادی محور گفت‌وگوی رفسنجانی

 و خامنه ای


احمدی نژاد:

خاوری را اصولگرا ها فراری داده اند


دبیر سیاسی دفتر

 تحکیم وحدت:

احمدی نژاد نتوانست دانشجویان را قانع کند


رسول جعفریان :

چه کسی باید عذرخواهی کند؟!


حسن بیادی:

 قانون احزاب فقط یک تئوری  روی کاغذ است، اجرا نمی شود


لقمه چربی که نصیب عده‌ای خاص شده است


گزارش تصویری

 جنگ داخلی سوریه


رئیس مدرسه مطالعات عالی بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز: اقلیت های علویان سوریه، مسیحیان و کردها و عرب های سنی اسد را بر آنچه آنها واهمه دارند در صورت سقوط اسد جایگزین شود، ترجیح می دهند



تلاش های تازه رهبر
برای نپذیرفتن شکست !

این روزها، کارگزاران و گردانندگان بیت رهبری، برای آقای خامنه ای دیدار و سخنرانی ترتیب میدهند. حتی جلسه پرسش و پاسخ دانشجوئی! و ایشان هم در این دیدارها حرف هائی می زند که ربط مستقیمی به انگیزه و بهانه آن عده دستچین شده ای که به دیدارش برده می شود ندارد، بلکه پاسخ غیر مستقیم به منتقدان سیاست ها و رهبری و مدیریت شخص اوست. مدیریتی که به گفته هاشمی رفسنجانی در آخرین اظهار نظرش که در پیک نت نیز با عنوان بزرگ منتشر شد، فکری باید برای آن کرد زیرا امیدی به آن نیست!

آقای خامنه ای پاسخ غیر مستقیم به آن مباحثی می دهد که درجلسات غیر علنی با حضور وی مطرح شده است. از جمله دیدار هاشمی و خامنه ای، پس از جلسه مهم مجمع مصلحت نظام با شرکت احمدی نژاد و وزرای نفت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و گفتگوی تندی که آن دو با هم داشته اند. به این ترتیب است که هدف اصلی دیدارهائی که برای رهبر این روزها ترتیب می دهند، طرح پاسخ ها خامنه ای به منتقدان درون حکومتی و نوعی دفاع از خویش است.

نه تنها آنها که در ایران زندگی می کنند، بلکه کافی است یکنفر که در خارج زندگی می کند برای یک هفته به ایران سفر کند تا به چشم خویش ببیند "امنیت"ی در جامعه باقی نمانده است. حتی مردان از بیم تهدید و خالی کردن جیب و به خطر افتادن جانشان می ترسند سوار اتومبیل های شخصی و مسافربری شوند. فساد و فحشاء به نقطه انفجاری رسیده است. در ادارات دولتی، از مراجعینی که از خارج برای امور ملکی و مالی و بانکی شان به ایران سفر کرده اند، کارمندان علاوه بر دلار و یورو، وسائل و قرص های جنسی طلب می کنند! فقر بیداد می کند. همچنان که غارت و ثروت اندوزی اقلیتی وابسته به حاکمیت و نزدیک به فرماندهان سپاه بیداد می کند. نفرت از سپاه پاسداران به اوج خود رسیده است. در جلسه مجمع مصلحت نظام رسما گفته می شود که رهبر گفته رقم واقعی تورم را برای مردم اعلام نکنید تا از این مرحله عبور کنیم. کدام عبور؟ چه وقت؟ با کدام سیاست و مدیریت؟ با کدام حمایت ملی؟ با کدام مشروعیت؟ هیچ امیدی به عبور از این مرحله وجود ندارد. رهبر دروغ می گوید، بر سیاست فریب مردم پافشاری می کند و از تغییر سیاست فاجعه بار نظامی اش وحشت دارد زیرا میداند پس از این عقب نشینی است که باید پاسخ بسیاری از عوارض و عواقب این سیاست را بدهد. حتی در زمینه علوم و فعالیت های اتمی که ایران می توانست اکنون بسیار فراتر از آنچه ادعا و تبلیغ می شود به این علم دست یافته باشد. و این نشد مگر بر اثر سیاست جنجالی، جنگی و تحریک و تهدید نظامی در منطقه که سکان آن در دست خامنه ای بوده و هست! مردم فرماندهان سپاه را مشتی ثروت اندوز می دانند نه نظامیانی در پی دفاع از میهن. یک کودتای خونین را ملت به حساب آنها و شخص علی خامنه ای نوشته اند.

همین وضع بحرانی، نارضائی گسترده و وحشت روحانیون از سقوط نظام و سقوط تشییع در ایران و نارضائی در بدنه سپاه است که موجب شده برای رهبر جلسات دیدار و پرسش و پاسخ ترتیب بدهند تا او از خود دفاع کند. خامنه ای هنوز دست و پا می زند که به سیاست های ویرانگر خود ادامه بدهد و کارگزارانی که دور خود جمع  و آنها را سیر کرده بر مسند قدرت حفظ کند. او نمی خواهد عقب نشینی کند زیرا میداند یک گام عقب نشینی یعنی آغاز طرح علنی ضرورت کنار گذاشتن او. کافی است اعتراضات و هشدارهای روحانیون بلند پایه را در هفته های اخیر با دقت دنبال کرده باشید تا بدانید چرا خامنه ای اینگونه دست و پا می زند!

از جمله در آخرین دیدار و یا باصطلاح پرسش و پاسخی که برایش با حضور عده ای که گویا دانشجویان نخبه و برجسته بوده اند ترتیب دادند. حتی در همین دیدار فرمایشی نیز سئوالاتی طرح شده که پایگاه اطلاع رسانی بیت رهبری آن سئوالات را حذف کرده و به تعبیر خود و مضمونی یکی دو خط اشاره به این سئوال کرده و سپس فرمایشان آقا را به آن چسبانده است. وقتی گل و لای این گزارش آبکی را فوت می کنید و لفاظی ها و قلنبه گوئی های خامنه ای را از آن کنار می زنید، آنچه می ماند اعتراض به وضع اقتصادی جامعه در همین جلسه دانشجوئی است و به همین دلیل خامنه ای یکبار دیگر از تغییر غیر قانونی اصل 44 قانون اساسی دفاع می کند و به اقتصاد سوسیالیستی حمله می کند! بخش هائی از این گزارش آبکی را در همین شماره پیک نت می خوانید.


اول قرار نبود، چنان شود که شده است

این عکس مربوط به سال 1358 است. چند ماه پس از سرنگونی رژیم شاه و برقراری جمهوری اسلامی در رفراندوم 12 فروردین همین سال. آقای خمینی مطابق وعده ای که داده بود، دولت را به مهندس بازرگان سپرد و خود راهی قم شد. یعنی همین خانه و کوچه ای که در عکس می بینید. او رفت تا روحانیت را از بلای حکومت کردن دور کند، اما روحانیت تشنه قدرت و حکومت بود. با ترفندهای بسیاری که همین روحانیت پیاده کرد – از جمله آیت الله مهدوی کنی که می گفت نگران تکرار انقلاب مشروطه است. یعنی کنار زدن روحانیت- و همچنین حوادثی که پیش آمد، آقای خمینی از قم به تهران بازگشت. اولین انتخابات ریاست جمهوری به جنگ زرگری بنی صدر و بهشتی تبدیل شده بود. بنی صدر انتخابات را برد و مراسم تحلیف او در بیمارستان قلب تهران انجام شد. آقای خمینی با اولین سکته قلبی در این بیمارستان بستری بود. هیچکس دیدار برای آقای خمینی ترتیب نمی داد. مردم از اقصی نقاط ایران به طرف قم حرکت کرده و به دیدار وی می رفتند. خمینی هم از خانه اش بیرون آمده و در کوچه به شور و اشتیاق مردم پاسخ می داد. این دیدارها، هیچ شباهتی به دیدارهای فرمایشی که برای علی خامنه ای ترتیب میدهند دارد؟ دیدارهائی فرمایشی که عملا سالهاست که ارتباط او را چنان با جامعه قطع کرده که نمی داند مردم مرغ می خواهند یا خروس! گوشت ندارند یا نان! بیکارند یا مشغول به کار!


شعله های جنگ
در کردستان ترکیه بالا گرفت
یونگه ولت ـ ترجمه رضا نافعی


راه حل دیگری نیست!

هیچ راه حل دیگری جز همین پیشنهاد که در آخرین شماره نشریه "کلمه" منتشر شده نیست. در غیر اینصورت بحران کنونی می رود به سمت یک انفجار کور. اینگونه نیست که آنها رئیس جمهور و رئیس مجلس شوند. یا لااقل در این مرحله چنین شود. بلکه با صلاحدید و مشورت با آنها و حضورشان در شورای "بحران" راه حلی برای کشور پیدا شود. مردم آنها را قبول دارند نه مشتی دروغگو را که در راس همه شان رهبر قرار دارد.


گزارش رسیده از اهواز
تورم همه جا سالانه است
در جمهوری اسلامی ثانیه ای!


نخست وزیر ترکیه
وقت حساب پس دادن ج. اسلامی رسیده


مصاحبه صالحی پیش از حرکت به طرف ترکیه
خواست ج. اسلامی از ترکیه
آزادی ایرانیان ربوده شده است


منتخب اخبار روزهای گذشته:


مرغ شد کیلوئی 7750 تومان
جیب بری و برق گرفتگی در صف های طویل مرغ

تاکنون سه نفر از آنها کشته شده اند
محاکمه دسته جمعی ایرانیان ربوده شده در سوریه

گفتگو با رهبر کردهای سوریه پس از بازگشت از کردستان عراق
کردهای سوریه، دومین دولت کرد را تشکیل میدهند


فیلم محاکمه
ایرانی های ربوده شده در سوریه


فرصتی تاریخی برای کردهای سوریه
گزارش از استانبول برای پیک نت


سخنان نخست وزیر ترکیه  در تلویزیون
ج. اسلامی در صف دشمنان ترکیه است


سرمقاله راه توده 373
ایران بر سر دو راهی
نابودی و یا برکناری حاکمیت

صراحت روز افزون رفسنجانی
مدیریت غلط مملکت را دچار بحران کرده

رفسنجانی پس از دیدار با خامنه ای:
چشم انداز روشنی
برای اداره کشور نمی بینم!

فیلم را ببینید!
2+2 = اوین

بعد از فیلم بلند و سینمائی "فارنهایت..." که داستان آن کتاب سوزان در یک کشور فرضی بود و جرم بودن داشتن هر نوع کتابی در خانه، شایدرعین حال گویا، در باره شکنجه و اعتراف گیری در زندان باشد. بویژه که مردم ایران با این د این فیلم کوتاه نزدیک ترین داستان کوتاه و ماجرا آشنائی کامل دارند!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


بازداشت های تازه

در شهر اهواز


بازداشت
بی سر و صدا
در اصفهان

با سلام - من یکی از افراد مرتبط با دستگاه امنیتی – اطلاعاتی و نیز سیستم قضائی کشور هستم. طبق اطلاع دقیق و مطمئنی که دارم در تاریخ اول تیرماه امسال، فردی بنام "عباس خسروی فارسانی" توسط پلیس "فتا" در اصفهان دستگیر شده و به مدت بیست روز در بازداشتگاه "الف طا" (اطلاعات) زندان مرکزی اصفهان زندانی بوده است. او نویسنده کتاب و وبلاگ "نجواهای نجیبانه: نقد نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبران آن" می باشد که با نام مستعار "آزاد آزاده" در فضای اینترنت فعالیت می کرده است.

عباس خسروی فارسانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه امام صادق – به ریاست مهدوی کنی – و نیز دانشجوی دوره دکتری رشته فلسفه غرب دانشگاه اصفهان می باشد. او در حال حاضر با تودیع وثیقه ای سنگین آزاد شده است و خود او و خانواده اش توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تحت فشارهای بسیار شدید از جهات گوناگون قرار دارند.

لازم به توضیح است که در انتهای کتاب نجواهای نجیبانه و نیز در وبلاگ، نامه ای توسط عباس خسروی فارسانی با عنوان "شرط بلاغ" خطاب به آقای خامنه ای، و نیز مجموعه ای دیگر از تحلیل ها منتشر شده است.  

شاید دیگر نتوانم با شما ارتباط برقرار کنم، اما در صحت این خبر تردید نکنید.


سر فراز
می فرمائید
اما چرا گاهی
؟

بیشتر مطالب شما خوب و خوندنیه و من هم بعضی وقت ها بشما سر میزنم، اما تا زمانیکه مثل خیلی از رسانه های دیگه  بخش کامنت گذاری در مطالب چاپ شده نداشته باشه که خوانندگان تون بتون مرتب به رسانه مراجعه کنند و کامنت بدارند و کامنتهای دیگران رو بخونن، توقع تیراژ بالائی نداشته باشید. تقی

 

با سلامی که متاسفانه شما فراموشش کرده بودید.

دوست عزیز پیک نت یک فیسبوک دارد که در سمت چپ صفحه اول روزنت پیک نت نیز با حروف درشت و حتی با تصویر اعلام شده. بفرمائید آنجا و هر کامنتی که دوست دارید بنویسید، اما با این شرط که به کسی توهین نکنید، اتهام نزنید، مذهب ستیزی نکنید و بحث حزبی هم راه نیاندازید. یعنی متین و مستدل نظرتان را بنویسید و اگر اطلاعاتی دارید که بصورت مستند میتواند اخبار را کامل کند آن را بنویسید.

برای مزید اطلاع شما عرض می کنیم که نیازی به تلاش برای تیراژ نیست. ما در صفحه اول پیک نت، در پایان صفحه، آرم شرکت بین المللی آمار سایت ها را داریم که می توانید خود مستقیم به آنجا مراجعه کرده و از تیراژ ما مطلع شوید. اگر دیگرانی هم چنین آمار و تیراژی داشتند لابد مثل ما اعلام می کردند و آدرس هم میدادند تا در دسترس همگان باشد.

امیدواریم بیشتر سر بزنید و سرفراز بفرمائید و گاهی نیز مانند برخی یاران وفادار پیک نت، از جیب مبارک آبونمان و حق الزحمه ای هم پرداخت بفرمائید تا به زحم هزینه انتشار پیک نت بزنیم. در غیر اینصورت به جمع آن ها پیوسته اید که می خوانند و به روی خود نمی آورند که دست همتی برای برداخت آبونمانشان باید در جیب بکنند!

ضمنا یک سایت بین المللی وجود دارد که سایت های اینترنتی را ارزش گذاری می کند. لینک این سایت را هم خدمت شما میدهیم تا مراجعه بفرمائید. برای تکمیل اطلاعات شما درباره تیراژ و مراجعه کنندگان به پیک نت مفید است:

http://www.statshow.com/

aayande.wordpress.com?update=1


نور چشمی ها
در راه لندن

با سلام- من امروز مسافر پرواز ایران ایر به لندن بودم. گروه ورزشکاران ایرانی راهی المپیک با همراهی "علی آبادی" اکثریت مسافرین را تشکیل میدادند. توجهم به حضور یک دختر و پسر جوان در میان آنها جلب شد زیرا علی آبادی احترام زیادی به آنها می گذاشت. این دوجوان فرزندان احمدی نژاد بودند.

این نورچشمی ها که هیچ ربطی به ورزش ایران ندارند، با پول ملت چرا باید به المپیک برده شوند؟


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)