ايران

پيك

                         

 

حلقه تنگ محاصره

بازداشت معاون مرتضوي

باتهام قتل زهرا كاظمي

معاون دادستانی تهران بنام "بخشی" كه بعنوان نماينده وی در زندان اوين مستقر بود باتهام شركت مستقيم در قتل زهرا كاظمی دستگير شد. گفته می شود وی در زندان اوين سر زهرا كاظمی را به جوی جنب بازداشتگاه كوبيده و باعث ضربه و شكستگی مغزی وی شده است و سپس او را به اتاق بازجوئی می برد. در اتاق بازجوئی كه سعيد مرتضوی نيز حضور داشته مشتركا تصميم می گيرند زهرا كاظمی را از پله های بازداشتگاه به پائين پرتاب كنند و سپس عنوان كنند كه او قصد فرار داشته و از پله ها پرت شده است. پيش از اين اقدام نيز چند بار سر او را به ميله های تختی كه دراتاق قرار داشته می كوبند تا گفته شود هنگام درگيری در اتاق برای گريز سر او به تخت داخل اتاق خورده است!

اين درحالی است كه گفته می شود پيش از كوبيده شدن سر زهرا كاظمی به جوی جنب بازداشتگاه قصد تجاوز به او را در سلول داشته اند كه اين مورد در برگ معاينه پزشكی زهرا كاظمی بعنوان سند محرمانه وجود دارد.

"بخشی" كه نماينده مرتضوی در زندان اوين است، مسئول تيم عملياتی اعتراف گيری در زندان اوين نيز هست. در قطعنامه اخير سازمان ملل در محكوم كردن جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر مستقيما اين خواست مقامات دولت كانادا گنجانده شده كه يك دادستان مستقل به پرونده زهرا كاظمی رسيدگی كند و اين آشكارا اعلام بی طرف نبودن قاضی مرتضوی در اين پرونده تا حد متهم اين پرونده است.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی