ايران

پيك

                         

 

دراندوه و افسوس بسيار

مهدی فتحی از تالاروحدت

تا گورستان بهشت زهرا

 

مهدی فتحی، بازيگر برجسته تاتر و سينمای ايران كه در چند سريال پر بيننده تلويزيونی نيز بازی كرده بود، پس از وداع جمع زيادی از هنرمندان و هنردوستان كشور به خاك سپرده شد. مراسم وداع با فتحی در فضای باز مقاب تالار وحدت برگزار شد. فتحی پس از طی يك دوران سخت بيماری و "كوما" در بيمارستان در سن 64 سالگی بدرود حيات گفت.

بهروز غريب پور، اسماعيل داورفر، مرتضی احمدی، ولی شيراندامی، ايرج راد، بهزاد فراهانی، اكبر زنجانپور، فردوس كاويانی و رسول نجفيان از هنرمندان و بازيگران بنام كشور در اين مراسم شركت داشتند. بهزاد فراهانی يار و همگام مهدی فحی دراين مراسم نه از هنر فتحی بلكه از انديشه های او گفت و گوشه هائی از انديشه ها، دوستی ها و همبستگی های مهدی فتحی را بازگفت. اينكه فتحی شاعرهم بود و همنشين هوشنگ ابتهاج و سياوش كسرايي؛ اينكه در ادبيات و داستان نويسی هم كلام محمود دولت آبادی بود(فتحی و دولت آبادی تجربه مشترك چند اجرای تئاتر دارند و فتحی نام "مرگان" را كه يكی از شخصيت های داستانی دولت آبادی است را بر روی تنها دخترش گذاشت) اينكه او موسيقی را می شناخت و ظرايف و گوشه های آواز ايرانی را به خوبی اجرا می كرد؛ و آخر آنكه او در تشك كشتی با جهان پهلوان تختی نيز دست و پنجه نرم كرده بود. فراهانی از آروزهای برباد رفته فتحی گفت و دست نوشته هايی كه چاپ آنها می تواند كمك به جويندگان راه بازيگری باشد. پس از آن پيكر فتحی تا بهشت زهرا تشييع شد. در بهشت زهرا جمع زيادی به مراسم تشييع و خاكسپاری مهدی فتحی پيوستند. از چهره های بنام حاضر در جمع حاضر در مراسم وداع با مهدی فتحی محمد علی عموئی پرسابقه ترين زندانی سياسی ايران (37 سال در دو نظام شاهنشاهی و جمهوری اسلامي) بود كه با تكريم و احترام بسيار در صف نخست اين مراسم قرار گرفت.

بازی فتحی در نقش ساتين در نمايش در اعماق نوشته ماكسيم گوركی، و بازی او در نقش عمروعاص در سريال امام علي(ع)، اولی برای هنرمندان ايران و دومی برای ميليون ها مردمی كه اين سريال را از تلويزيون جمهوری اسلامی ديدند فراموش نشدنی است.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی