ايران

پيك

                         

 

تداعی فرامين، اعليحضرت شاهنشاه آريامهر

18 سگ

به فرمان معظم رهبری تربيت شدند

اين مقام معظم كه در هر امری تا اين حد دخالت می كند، چرا درباره غارت و چپاول كمك به زلزله زدگان پاسخ نمی دهد؟ وقتی چنين تمركز و دخالتی بر جمهوری اسلامی حاكم است، چگونه می توان تصور كرد ليست انتخاباتی مجلس هفتم را با قلع و قمع طرفداران اصلاحات دركشور، رهبر تعيين نكرده و به شورای نگهبان ابلاغ نشده؟

 

پيرامون فاجعه زلزله بم و فاجعه پس از آن، يعنی يافتن زيرآوار ماندگان، كمك به مجروحان ومصدمان، امداد رسانی و اخراج امدادرسان خارجی، امنيتی و سپاهی كردن كار امداد رسانی و از همه مهم تر، سرقت و چپاول كمك های خارجی و داخلی در تهران و كرمان و بم بسيار تاكنون نوشته شده و قطعا ابعاد اين فاجعه دوم بيشتر نيز مشخص خواهد شد.

در حاشيه زلزله بم و مسائلی كه دربالا اشاره شد، سايت بازتاب با هدف خراب كردن دولت موقت بازرگان و حتی دولت كنونی، مصاحبه ای با رئيس جمعيت هلال احمر جمهوری اسلامی، يعنی همان صليب سرخ قبل از انقلاب( كه نامش را از فارسی به عربی تغيير دادند) كرده است.  دكتر احمدعلی نوربالا رئيس هلال احمر ايران در بخشی از اين گفتگو به فاجعه ديگری هم اشاره كرده است كه سايت "بازتاب" آن را بعنوان بخش مثبت و فراز برجسته اين مصاحبه منتشر كرده است. درحاليكه اتفاقا فاجعه در همينجاست. در اينجا كه برای ورود و تربيت 18 سگ ردياب هم در جمهوری اسلامی بايد از "رهبر" كسب اجازه كرد. برای اسكان زلزله زدگان نيز رهبر دستور می دهد. از دل چنين تمركز قدرت و مديريتی است كه چنين چپاول و دزدی از كمك مردم به زلزله زدگان بيرون آمده و در يك قلم 400 ميليون دلار پول شيخ نشين های عرب گم شده است!

از دل همين تمركز است كه فرماندهان سپاه امدادگران خارجی را بيرون می كنند تا دستشان در چپاول و سانسور اخبار باز باشد و بجای جستجوی زيرآوار ماندگان دنبال جاسوس می گردند!

آن همه ترياك در زير آوارهای زلزله خود ثروت ديگری نيست كه رئيس جمعيت هلال احمر به آن اشاره می كند و فرماندهان سپاه و لشكرهای ويژه اعزامی از كرمان و مشهد به محل حراست از آن را برعهده گرفته اند؟ از شكم همين تمركز قدرت و فلج بودن تمام سيستم اداری و خدماتی كشور و چندگانگی دستگاه های انتصابی وانتخابی و دولتی است كه 65 هزار چادر با تريلی های حامل آن درجاده زاهدان گم می شود و سپس از تهران سر در می آورد و چادرهای آن به قيمت يك ميليون تومان بفروش می رسد!

اين بخش های مورد نظر از مصاحبه رئيس جمعيت هلال احمر را با سايت بازتاب (وابسته به محسن رضائی و مورد حمايت رفسنجاني) بخوانيد:

با اجازه رهبر 18 سگ تربيت كرديم!

دربخشی ازاين گفت‌وگو آمده است: ما حدودا 26 دستگاه زنده‌ياب داشتيم كه در جريان بم مورد استفاده قرار گرفت، اما همچنان كم داريم. در مورد سگ‌های تجسسی كه ديگر هيچ. وقتی سه سال پيش مي‌خواستيم، سگ‌های تجسسی تربيت بكنيم، سخت با ما مخالفت شد و گفتند اينها يك عده را مي‌آورند كه با سگ كار كنند و بازی كنند در حالی كه اين سگ‌ها فقط با مربی خودشان كار مي‌كنند و مربی بايد با آنها مأنوس بوده و در كنار آنها زندگی بكند .بنده هم مقاومت كردم و با تأييد رهبر انقلاب مبنی بر گسترش اين كار، فعلا ما 18 قلاده سگ داريم كه 10 تای آنها كارايی خوبی دارند كه عمدتا از خارج آورده‌ايم و برای آموزش آنها از صليب سرخ آلمان كمك گرفته‌ايم كه اكثر مجروحان كه از زير آوار نجات يافتند هم به وسيله همين زنده‌ياب‌ها و سگ‌های آموزش ديده بود

بازتاب: آيا اين تعداد سگ و امكانات زنده‌ياب برای كشور 70 ميليونی و حادثه‌خيزی چون ايران كافی است؟

دكتر نوربالا: البته كه نه، ولی معدود كسی است كه حرف‌های كارشناسی ما را بپذيرد، حتی در مورد اسكان زلزله‌زدگان هيچ‌كس حرف‌های ما را قبول نكرد و تنها كسی كه حرف‌های ما را پذيرفت، مقام رهبری بود. الان كه وارد شهر بم مي‌شويد، ارايه خدمات بهداشتی و امدادی بعدی بسيار سخت است. حتی در بعضی موارد با تعدادی از مردم مواجه شديم كه با چوب و چماق به جان سگ‌های تجسسی مي‌افتادند و پس از پيگيری متوجه شديم در جاهايی كه سگ‌ها آلارم مي‌دادند، مقاديری ترياك مخفی شده، آنان حاضر بودند كه آدم از بين برود يا جسد بيرون نيايد اما آنها لو نروند.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی