ايران

پيك

                         

 

در بيانيه شماره 17

رد ليست رقابت فرمايشی

 

بيانيه شماره 17 نمايندگان متحصن مجلس صادر شد. دراين بيانيه آمده است:

هر روز كه مي‌‏گذرد اميد به برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و قانونی كمتر مي‌‏شود و تلاش‌‏‌‏ها برای دست كشيدن نمايندگان شما در مجلس شورای اسلامی از بديهي‌‏ترين اصول دموكراسی افزايش مي‌‏يابد.

اينك كه وعده‌‏ها، نمايندگان ملت را تطميع نكرده بايد در انتظار شروع فشارها باشيم، غافل از آنكه آنچه سبب پايداری ما شده است اتكال به خداوند و فقط او و ايمان به راه خود است.
ما صريحاً اعلام كرده‌‏ايم در شرايط فعلی برگزاری انتخابات نه آزاد است و نه عادلانه، و در اين شرايط به هيچ وجه حاضر به شركت در انتخابات فرمايشی نيستيم و مطمئن هستيم هيچ اصلاح طلب قانونگرايی حاضر به تمكين در برابر اين روند نخواهد شد.

اخيراً شنيده مي‌‏شود كه برای رقابتی كردن حوزه‌‏ها و برگزاری انتخابات در اول اسفند قرار است، ليستی مورد تأييد قرار گيرد، ما اعلام مي‌‏كنيم كه:

1- در شرايط فعلی انتخابات در اول اسفند قابل برگزار شدن نيست و دولت اصلاحات نبايد زير بار چنين تحميلی برود.

2- تأييد ليستی محدود را فرمايشي‌‏تر شدن انتخابات مي‌‏دانيم و مايه بي‌‏اعتمادی كامل مردم به همه اركان حكومت تلقی مي‌‏كنيم و حاضر به تأييد چنين روندی نيستيم.

3- حتی اگر اسامی تعدادی از ما در اين ليست قرارگيرد، صراحتاً اعلام مي‌‏كنيم حاضر به قبول آن نبوده و همچون همه داوطلبان كه حق آنها پايمال شده است در انتخابات شركت نكرده و رسماً انصراف خواهيم داد.

4- ضمن تشكر از همه گروه‌‏های اصلاح طلب و قشرهای مختلف اجتماع، به ويژه از احزاب و گروه‌‏های جبهه دوم خرداد مي‌‏خواهيم با هوشياری تحولات جديد را مدنظر قرار دهند و به هيچ چيز جز انتخابات آزاد در بعد از اول اسفند رضايت ندهند.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی