هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

ديلی تلگراف:

آغاز بهانه های جنگی عليه ايران

سپاه پاسداران بايد از بخش های اشغالی خاک عراق بيرون برود!

آرايش جنگی انگلستان درمرزهای آبی جنوب ايران

روزنامه ديلی تلگراف، چاپ لندن در مقاله مهمی، برای نخستين بار ادعای اشغال بخش هائی از خاک عراق توسط سپاه پاسداران را مطرح کرد. اين درحالی است که ملوانان آزاد شده انگليسی، به محض خروج از ايران گزارش دادند که آنها را با يک توطئه حساب شده ابتدا به داخل آب های ايران کشاندند و سپس بازداشت کردند و بازداشت کنندگان رفتار مناسبی با آنها نداشته اند. آنها از اينکه چشمهايشان را برای مدتی طولانی بسته و مانند اسرای جنگی به تهران منتقل شده اند شکايت کردند و درعين حال يکی از آنها برای درمان به بيمارستان منتقل شد. هنوز معلوم نيست فردی که به بيمارستان منتقل شده برای درمان ناشی از سوء رفتار با وی در ايران دچار عارضه ای شده يا خير.

همزمان با اين رويدادها و سرمقاله مهم ديلی تلگراف که خلاصه ای از آن را در ادامه می خوانيد، خبرگزاری ها گزارش دادند که ناوگان انگليس در خليج فارس در برابر واحدهای دريائی سپاه پاسداران حالت تهاجمی به خود گرفته اند و حتی دستور عمليات دريافت داشته اند. محتمل ترين عمليات، گشودن راه برای تصرف جزايره سه گانه مورد ادعای امارات متحده عربی و سپس باز شدن يک جبهه جنگی عليه جمهوری اسلامی در خليج فارس و جنوب ايران پيش بينی می شود.

ديلی تلگراف می نويسد:

«... سپاه پاسداران ايران با استفاده از جريان جنگ در عراق در تابستان گذشته در خاک عراق پيشروی کرده و در قلمروی که مدعی است صدام حسين آن را اشغال کرده  مستقر شده است. ژنرال ريکاردو سانچز، فرمانده نيروهای آمريکا در عراق به نيروهای بريتانيايی که عمدتا در جنوب عراق مستقرند دستور آماده باش داده است. چارلز هيمن، تحليلگر نظامی نشريه "جينز"می گويد که ضوابط نظامی امکان مذاکرات ديپلماتيک را رد نمی کند و آن را لازم می داند، اما نيروی نظامی بايد خود را آماده کند تا در صورتی که مذاکرات ديپلماتيک به نتيجه نرسيد، برای اقدام نظامی آماده بود. ( اين نشريه نمی نويسد که منظور کدام مذاکرات است و با کی؟)

 وی می افزايد که ژنرال سانچز حق داشت که به نيروهای بريتانيايی دستور دهد خود را برای حمله زمينی آماده کنند تا در صورتی که لازم شود، بتوانند دست به عمل بزنند.( بدين ترتيب و برای نخستين بار فاش می شود که نيروهای انگليسی در خليج فارس، با بهانه ای که فرماندهان سپاه پاسداران ضمن بازداشت 8 سرنشين قايق های گشتی انگلستان در اروند رود فراهم ساختند، آماده حمله زمينی به ايران بوده و يا هنوز هستند.)
 

 

 

  
 
                      بازگشت به صفحه او
Internet
Explorer 5

 

ی