ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  خبرگزاری جمهوری اسلامی
به تقلید از کیهان شریعتمداری
گفتگو با الهام افروتن در زندان اوین!
 
 
 
 

 

یش از یکصد و شصت تن از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی ایران با امضای نامه ای از رئیس قوه قضائیه خواستند تا شرایط و وضعیت واقعی "الهام افروتن"، روزنامه نگار زندانی اعلام شده و به آن رسیدگی شود تا افکارعمومی و خانواده وی درجریان قرار گیرند.

این نامه در شرایطی انتشار یافت که خبرگزاری جمهوری اسلامی مدعی گفتگویی با الهام افروتن در زندان شده و بنا به ادعای این خبرگزاری الهام افروتن در این مصاحبه از شرایط زندان خود تعریف کرده است!

تا پیش از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، وظیقه این نوع مصاحبه‌ها و انتشار اخبار بر عهده روزنامه کیهان بود، اما اکنون این وظیفه به خبرگزاری جمهوری اسلامی که مدیریت آن همسو با کابینه احمدی نژاد شده نیز گذاشته شده و از اعتبار "ایرنا" خبرگزاری جمهوری اسلامی بشدت کاسته شده است!

 

الهام افروتن خبرنگار 21 ساله یک نشریه محلی در استان هرمزگان(بندرعباس سابق) بنام "تمدن" است که از سوم بهمن به اتهام انتشار مطلبی توهین آمیز درباره آیت الله خمینی، در بازداشت به سر می‌برد.

این مطلب که از یک وبلاگ شخصی گرفته شده و در نشریه تمدن منتشر شده طنزی است به قلم نویسنده ای با عنوان ف. م. سخن که پیش از آن در خبرنامه گویا منتشر شده بود.

دادگستری هرمزگان هفت نفر را در ارتباط با چاپ مطلب تحت تعقیب قرار داد و دو نفر از جمله الهام افروتن را متهمان اصلی شناخت.

الهام افروتن از هرمزگان به زندان اوین در تهران انتقال یافته است و اکنون شایعات زیادی در باره مرگ و زندگی او در این زندان بر سر زبان‌هاست، از جمله اینکه گویا او دچار مشکلات روانی بوده و خود را در زندان کشته است!

الهام افروتن در این گفتگو اذعان کرده که هنوز این نوشته را به طور کامل نخوانده و حتی یک هفته پس از چاپ این نوشته، فقط پانزده نسخه از نشریه به فروش رفته بوده و بقیه را وزارت اطلاعات جمع‌ آوری کرده ‌بوده است.