جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

گزارش فرانس پرس: مسئول سابق سازمان
منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی
ایران دراندیشه تفاهم نیست
بدنبال تولید سلاح اتمی است

 
 
 
 

 

یک هفته به اجلاس جدید شورای حکام اتمی و درحالیکه البرادعی و برخی مقامات اتمی کشور چین در تهران سرگرم مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی هستند، فرانس پرس گزارش داد:

ایران ترکیب اورانیوم هگزافلوراید در سانتویفوژ غنی سازی اورانیوم تولید کرده است. غلامرضا اقازاده سرپرست سازمان انرژی اتمی ایران نیز گفت که این غنی سازی با درصد خلوص 3ر5 درصد تولید کرده ایم و احتیاج به 164 سانتریفوژداریم که هنوز در چنین مرحله ای قرارنداریم. چند ماه طول میکشد که به این نقطه برسیم.

یک دیپلمات غربی گفت که درنهایت غرب ممکن است غنی سازی محدود در ایران  را بپذیرد، اما یک تحلیلگر امریکایی گفت که امریکا با این طرح نیز موافق نیست.

گری سامور، مسئول سابق منع گسترش سلاح‌های کشتارجمعی امریکا گفت: ایران به توافق درمورد مسئله هسته ای علاقه ای ندارد، این دولت در پی تولید سلاح اتمی است. وزیرخارجه امریکا نیز یکبار دیگر تاکید کرد " ما به اهداف اتمی ایران کاملا مشکوک هستیم"

فرانس پرس همچنین نوشت:

یک نماینده جمهوریخواه مجلس امریکا و سخنگوی این مجلس درپی نیتحه آراء 404 به 4 درمحکوم کردن ایران در برنامه غنی سازی اورانیوم گفت: برای حفظ امنیت مردم امریکا ازتروریست باید بسیاردقیق و ازنزدیک مواطب کشورهایی مثل ایران بود. ما با قطعنامه اخیر خود به دولت ایران نشان دادیم که جاه طلبی ایران درمورد مسئله هسته ای قابل قبول نیست.