ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

فجر در فجر

 
 
 
 
 

در انگلیس گروهی مهاجم نقابدار که در لباس جعلی پلیس ظاهر شده بودند پس از گروگان گرفتن مدیر انبار یک شرکت امنیتی و خانواده اش، دست کم 25 میلیون پوند (44 میلیون دلار) وجه نقد را به سرقت برده اند. پلیس سرگرم تحقیق درباره این سرقت در شهر کنت است.

در آخرین ساعات روز سه شنبه 21 فوریه دو مرد در لباس‌ها و خودروی مشابه پلیس، اتومبیل مدیر انبار شرکت "سکیوریتاس" را متوقف کردند و او را با خود بردند. همزمان دو عضو دیگر گروه مهاجمان در لباس پلیس به خانه مدیر شرکت رفتند و همسر و پسر او را با این بهانه که مدیر انبار تصادف کرده است همراه خود بردند. صبح روز چهارشنبه مدیر انبار که تهدید شده بود در صورت عدم همکاری، اعضای خانواده اش کشته خواهند شد، در انبار را برای سارقان گشود. دستکم شش سارق مسلح در داخل انبار دست و پای کارمندان را بستند و پول نقد را در یک کامیون باری سفیدرنگ بار کردند و بردند. کارمندان انبار یک ساعت پس از آنکه سارقان محل را ترک کردند، موفق شدند زنگ خطر را به صدا درآورند. پلیس آنها، مدیر انبار و خانواده او را سالم پیدا کرد.

(اینها را مطبوعات انگلیس هم نوشتند.)

هرچند در این ماجرا رقم هنگفتی به سرقت رفته اما این بزرگترین سرقت در تاریخ نیست. سال گذشته در شمال شرقی برزیل، سارقانی که به بانک تونل زده بودند معادل 70 میلیون دلار پول نقد سرقت کردند و در سال 1987 در بریتانیا، دو دزد به داخل اتاقک صندوق امانات یک بانک راه پیدا کردند و بیش از 60 میلیون دلار به سرقت بردند که به پول امروز بیش از 100 میلیون دلار می‌ارزد. در ماه دسامبر 2004 نیز بیش از 26 میلیون پوند از شعبه بلفاست "نوردرن بنک" ربوده شد. ( اینها را هم مطبوعات نوشتند.)

اما در فرسنگها آن سوتر در کشور خودمان سرقتی رخ داده است که تا این لحظه هم هنوز صدای آن در نیامده است. گفته می‌شود در جشنواره فجر امسال از رقم هنگفتی که به این جشنواره اختصاص داده شده بود مبلغ 18 میلیارد تومان(حدودا 10 میلیون پوند) ناقابل گم شده است! اشتباه نشنیدید به سرقت نرفته بلکه گم شده است! مسئولان محترم وزارت ارشاد تلاش بسیاری برای درز نکردن این خبر به خرج دادند، اما علاوه بر اینکه خبربه بیرون درز کرده است گفته می‌شود دو اطاق در وزارت ارشاد تا روشن شدن ابعاد این قضیه پلمپ شده و دو تن از کارکنان وزارت ارشاد که ساکنان این اطاقها و از مظنونین هستند در بازداشت به سر می‌برند. این در حالی است که وزارت ارشاد تا روشن شدن قضیه و پیدا شدن افراد خاطی از دادن هر گونه اخباری در این زمینه به خبرنگاران خودداری می‌کند.