ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه عاتقه صدیقی
برای شناخت حاکمیت کنونی
جلد 21 صفحه281 صحیفه امام را بخوانند

 
 
 
 
 

صدیقی تصریح کرد: «آنچه که امروز آقایان باید به آن توجه کنند این است که ممکن است همه‌ مردم تا پای فداکاری و جانفشانی پیش نیایند، اما در تشخیص گرفتار نیستند. کسانی در تشخیص گرفتارند که عالمند ولی به علم خود عمل نمی‌کنند و در حجاب فرو رفته‌اند. اینها از همین نکته سوء استفاده می‌کنند و با آمیختن پاره‌ای مسائل به هم، مردم را گمراه می‌کنند. روحیه‌ اقتدارگرایی همین است؛ برای اینکه مردم را زیر سلطه ببرند، تفکر آنها را به سمت خودشان تغییر می‌دهند. مردم خون دادند که جمهوری اسلامی حاکم شود. کسی به مردم شعار استقلال را یاد نداد. مردم خودشان شعار استقلال در انقلاب سردادند.

خیلی از مدعیان باید از مردمی که در انتخابات سال 76 شرکت کردند تشکر کنند. آقای خاتمی، همفکران ایشان و مردمی که رای دادند، کشور را به نوعی نجات دادند. ما منزوی شده بودیم و به این سمت پیش می‌رفتیم که سازمان‌های بین‌المللی بر انتخابات ما نظارت داشته باشند؛ اما امروز بعد از به دست آوردن این همه موفقیت، متحجرین با تکیه بر پایگاه مردمی برخی احزاب، قدرتمند شده‌اند و اهداف خود را پیش می‌برند. من این حرف‌ها را نه به عنوان همسر شهید رجایی، بلکه به عنوان یک زن که از جوانی نه یک فرد سیاسی، بلکه یک مبارز بوده است، می‌گویم. در زمان مبارزات، آقایان شاه را شیعه و مبارزه با او را مساله‌دار می‌دانستند و حالا خود را صاحب اصلی انقلاب می‌دانند.

من از مردم تقاضا دارم بروند جلد 21، صفحه 281 صحیفه‌ امام را بخوانند و ببینند که امام (ره) در مورد خطر انجمن حجتیه، متحجرین و مقدس‌نماها چه می‌گویند. من می‌خواهم بپرسم که مخاطب صحبت امام (ره) چه کسی بود؟ امام (ره) خطر هیچ گروهی را به اندازه آنها و انجمن حجتیه گوشزد نکردند؛ چون آنها ظاهر دینی دارند و تشخیص‌شان برای مردم عادی دشوار است. گرفتاری‌ها و توجه نشان ندادن به بعضی از فعالیت‌های متحجرین باعث شده است که آنها احساس قدرت کرده و اهداف خود را آشکارتر دنبال کنند. به همین دلیل در شرایط کنونی که انتخابات خبرگان نزدیک است، شمشیر را از رو بسته‌اند.

مجتهد باید با توجه به عنصر زمان و مکان تصمیم بگیرد و در این شرایط مجتهدین ما باید به این نکته توجه کنند که اگر به زمان و مکان آشنا نباشند و موضع سیاسی نداشته باشند، بازیچه دست بازیگران سیاسی خواهند شد، اگرچه از لحاظ عقیده پاک و طاهر باشند.

ما هر چه قتل و جنایت و بی‌بند و باری و فقر و فساد را در کشورهای دیگر به مسئولان آن کشورها نسبت می‌دهیم. بسیار خوب. مسئول این اتفاقات در کشور ما چه کسانی هستند؟

در انقلاب عده‌ای از سرمایه‌داران پشت سر برخی علمای متحجر که صاحب رای و تصمیم‌گیری بودند، سنگر گرفتند و شعار وا اسلاما سر دادند و مسیر انقلاب را عوض کردند.

گروه‌ها و تشکیلاتی که برای پیشبرد اهداف انقلاب در مقابل اقتدارگرایان به وجود آمدند، باید جلب اعتماد کنند. قرار نیست همه چیز یک شبه درست شود ولی نباید دو روزمان هم یکی باشد.

وقتی امام (ره) دو اسلام را از هم جدا کردند، توصیه نمودند که آنها به مردم معرفی شوند تا در راس امور قرار نگیرند. آن زمان که امام (ره) معیارهای اسلام آمریکایی را برمی‌شمرد این آقایان چه کرده بودند که امام (ره) را به این واکنش واداشتند؟ قبل از انقلاب چه می‌کردند؟ چرا تاریخچه زندگی بعضی از آنها برای مردم مشخص نیست؟ آنها چقدر امام را همراهی کردند؟ چه کسانی می‌توانستند با امام (ره) همصدا شوند و نشدند؟