وبلاگ‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

یک کسی از قم
هوس باغ انگلیسی کرده!
سیاست باغ در باغ در جمهوری اسلامی
و. جمهور

 
 
 
 
 

ظاهرا مرکز پژوهشهای مجلس طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در ایران را تهیه کرده است.بر اساس این طرح تعداد تعطیلات رسمی کشور از ۲۵ روز به ۱۶ روز کاملا تعطیل و ۴ روز نیمه تعطیل تغییر خواهد کرد.جالب است بدانید بجز ۴ روز تعطیلات نوروزی ۱۲ روز دیگر به تعطیلات مذهبی و حکومتی اختصاص دارد.

نکته ی تاسف بر انگیز آنکه روز ۲۹ اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت به رهبری دکتر محمد مصدق از جمع تعطیلات رسمی کشور خارج شده است.باید این مطلب از سوی مجلسیان توضیح داده شود در شرایطی که در طول تاریخ بیشترین زیانها از جانب کشور انگلستان به ما وارد شده است به چه دلیل نماد استکبار ستیزی مردم ایران و شکست استعمارگر پیر اینگونه مورد هجمه قرار گرفته است.

جالبتر آنکه امروز برخی از طلاب و دانشجویان که بنظر می‌رسد تغییر شغل داده اند و به فعالیت در دایره اجرائیات دادگستری مشغول شده اند، پس از رفع "تصرف عدوانی" حسینیه ی درویشان گنابادی در قم اینبار به سراغ باغ قلهک در تهران رفته اند.آنها در تجمعی در برابر این باغ از انگلیس خواسته اند به اشغال غیر قانونی! این باغ پایان دهد.بنظر من اگر واقعا این افراد به فکر دفاع از منافع مردم ایران هستند باید به مقابل مجلس بروند و نسبت به حذف تعطیلی ۲۹ اسفند اعتراض نمایند.که حذف تعطیلی این روز ملی جز خوش خدمتی به انگلیس تعبیر دیگری ندارد.

پاورقی:

چند روز پیش که در یکی از روزنامه‌های هوادار دولت مطالب تحریک کننده ای در مورد باغ قلهک خواندم وقوع چنین رخدادی محتمل می‌نمود. باغ قلهک در زمان ناصرالدین شاه به انگلستان بخشیده شده بود.