جهان

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه آسوشیتدپرس با نخست وزیرجدید فلسطین
 حماس
صلح با اسرائیل خوب است
اگر حق فلسطینی‌ها داده شود

 
 
 
 
 

آسوشیتدپرس گزارش داد: «اسماعیل هنیه» نخست‌‏وزیر جدید فلسطین از جنبش "حماس"  اعلام کرد: در صورتی که اسرائیل به مرزهای 1967 عقب‌‏نشینی کند، با تل‌‏آویو به طور مرحله‌‏ای صلح می‌‏کند. این نخستین‌‏باری است که حماس متعهد به نابودی اسرائیل درباره روند صلح با اسرائیل صحبت می‌‏کند. همچنین هنیه به اینکه حماس اسرائیل را به رسمیت بشناسد هیچ اشاره‌‏ای نکرد و درباره مرزهای آینده فلسطین چیزی نگفت.

هنیه تاکید کرد: «ما با یهودیان هیچ دشمنی نداریم، ما نمی‌‏خواهیم آنها را به دریا بریزیم. همه آنچه که ما در پی آن هستیم، آن است که آنها سرزمین ما را به ما پس بدهند و به هیچ‌‏کس صدمه‌‏ای نزنند. ما هیچ تمایلی به ورود به دایره خشونت نداریم، اگر صلح حقوق ما را به ما پس دهد، صلح گزینه خوبی است.

ز سوی دیگر خبرگزاری رویتر گزارش داد: مقامات اسرائیل از صحبت‌‏های «اسماعیل هنیه» نامزد نخست‌‏وزیری فلسطین درمورد به رسمیت شناختن اسرائیل استقبال کرده اند. اسماعیل هنیه گفته است که اگر تمامی حقوق و سرزمین‌‏های اشغالی به فلسطینی‌‏ها بازگردانده شود، حماس این اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت.

هنیه در مصاحبه با اسوشیتدپرس گفته است: «اجازه بدهید اسرائیل به مرزهای سال 1967 بازگردد، زندانیان را آزاد کند و به مهاجران اجازه بازگشت دهد، آن زمان حماس قدم‌‏هایی خواهد برداشت و اتفاقات جدیدی روی خواهد داد. اگر اسرائیل عقب‌‏نشینی کند، مرحله جدیدی از صلح برقرار خواهد شد و آرامش و امنیت به فلسطین بازخواهد گشت.»

«میر شتریت» یکی از وزیران کابینه اسرائیل در مصاحبه با رادیو «ارتش اسرائیل» در پاسخ به صحبت‌‏های اسماعیل هنیه گفت: «اگر حماس اسرائیل را به رسمیت بشناسد و خشونت را کنار بگذارد، اسرائیل هیچ مشکلی برای مذاکره با آنان نخواهد داشت.»