ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  پس از سخنان محسن رضائی- زمزمه درمجلس آغاز شد
روس‌ها را بزنید کنار
با خود امریکا مذاکره کنیم
 
 
 
 

 

مذاکرات پشت صحنه برای مذاکره مستقیم با امریکا، پس از آنکه از دهان محسن رضائی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت و تحت عنوان " امریکا برای ما پیغام داده است" مطرح شد، روز گذشته در مجلس نیز علنی شد و علی زادسر عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت:

"ما از همان روز اول گفته‌‏ایم هر چه به تایید رهبری انقلاب برسد اعم از مذاکره با روس یا هر کشور دیگری تمکین می‌‏کنیم."

با روس که لابد منظور زادسر "روسیه" است، از بعد از فروپاشی اتحاد شوروی مشکلی وجود نداشت و الان هم ندارد و مرتب می‌روند مسکو و از مسکو می‌آیند تهران، زادسر می‌خواهد به زبان‌بی‌زبانی بگوید: "حالا که با اشاره رهبر باب مذاکره با امریکا باز شده و یا می‌خواهد بشود، ما حرفی نداریم." این حرفی نداریم هم که شوخی است. ایشان می‌خواهد بگوید از تو به یک اشاره، از مجلس امام زمان به سر دویدن!

زادسر در بخش دیگری از این گفتگو خیلی اتفاقی در راهروهای مجلس با خبرنگاران داخلی (!) اضافه کرد:

"ما فکر می‌کنیم و تجربه خودمان هم در گذشته نشان داده است که مذاکره با "شیطان بزرگ" بهتر از مذاکره با "شیطانک‌‏های کوچک" است."

بقیه استدلال‌های زادسر هم بسیار خواندنی است. از آن جهت که تلویحا می‌گوید دنبال طرح غنی سازی اورانیوم در روسیه نروید، بلکه مسئله را با مذاکرات مستقیم با امریکا حل کنید و اورانیوم را درایران غنی کنید. آخر خط هم، یعنی این که اگر می‌خواهیم بمب اتم تولید کنیم باید مثل پاکستان برویم زیر چتر امریکا!

بخوانید:

طرح روس‌‏ها خواسته آمریکایی‌‏هاست. روس‌‏ها توقف کامل غنی سازی را می‌‏گویند و آمریکا دنبال همین است. روس‌ها به عنوان پادوی آمریکا عمل می‌‏کنند و حرف‌‏های آنها را طوری که خودشان می‌‏خواهند به ما منعکس می‌‏کنند و حرف ما را نیز همانگونه که منافع خودشان است انعکاس می‌‏دهند.
تاریخ ثابت کرده در خیانت و ظلم و جنایت روس‌‏ها بدتر از آمریکایی‌‏ها عمل می‌‏کنند. مذاکره با آمریکا با رابطه با آمریکا فرق دارد. اگر قرار است ما حرف‌های آمریکا را توسط روس‌‏ها بشنویم و حرفهای ما توسط روس‌ها به آمریکا منتقل شود، عملا مذاکره با آمریکا صورت می‌‏گیرد ولی عقل سلیم حکم می‌‏کند واسطه را کنار بزنیم و مستقیم مذاکره کنیم.

اگر نظر رهبری غیر از این باشد ما تابع نظر رهبری و تیم مذاکره کننده هستیم و پشتیبانی می‌‏کنیم.