جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  امام جمعه اهل سنت "سامره"
حرم امام‌هادی در سامره
 را ایرانی‌ها منفجر کردند
سنی‌های شهر سامره: ایران برو بیرون
 
 
 
 

 

شیخ "احمد حسن طه" امام جمعه اهل سنت سامره، در خطبه‌های نماز جمعه خود، درباره انفجار مقبره امامان سامره گفت که جمهوری اسلامی ایران در این انفجارها نقش داشته و بمب گذاری‌های اخیر سامره توسط ایرانی‌ها صورت گرفته است.

این سخنان با هدف دامن زدن به اختلافات شیعیان و اهل سنت عنوان می‌شوند. جمهوری اسلامی نیز مانند اسرائیل می‌خواهد به اختلاف‌های فرقه ای در عراق دامن بزند.

پس از پایان نماز جمعه سامره، نمازگزاران اهل سنت  این شهر که بشدت علیه ایران تحریک شده بودند با شعار« ایران برو بیرون» درخیابان‌های راه افتادند. انفجار بمب در حرم امام‌هادی(ع) منجر به تخریب بخش وسیعی از این محل شد و جمهوری اسلامی به همین مناسبت یک هفته عزاداری اعلام کرد!

درعین حال عبد الکریم العنزی وزیر مشاور در امور امنیت ملی عراق در این رابطه گفت: این سئوال همچنان وجود دارد که چرا با وجود آنکه مهاجمان ساعات متمادی در حال تعبیه مواد منفجره در زیر گنبد بوده اند به هیچ یک از 8 نگهبان این مرقد تعرضی نکرده و ماموران امنیتی آنها را دست وپا بسته یافته اند. روش وسبک کار تروریستی و کسانی که چنین عملیاتی را انجام می‌دهند این است که هیچ کس را زنده نگه نمی دارند، از این رو این سئوال مطرح می‌شود که چرا آنها را نکشته اند واین خود یک مسئله غیر عادی محسوب می‌شود.