ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

فردا
8 مارس
زنان جهان
علیه تبعیض

 


جمعي از زنان ايراني براي اعلام همبستگي با زنانِ جهان و محو هرگونه نابرابري، تبعيض، خشونت؛ و برقراري صلح، عدالت، برابري، و آزادي در روز جهاني زن (چهارشنبه ۱۷ اسفند – ۸ مارس) از ساعت ۱۶ الي ۱۷ در پارک دانشجو گردهم مي آيند.
گروه " هم انديشي زنان(WMW)" كه پايه ريز اين برنامه بوده است،‌تركيبي است از چندين گروه و انجمن فعال در حوزه زنان كه از عموم علاقمندان براي شركت در اين مراسم دعوت كرده است.


هشت تا هشت"، عنوان کلی برنامه ای است که با شعار " نه "، روز چهارشنبه، 17 اسفند برابر با 8 مارس با همکاری کانون زنان ایران، مرکز کارورزی سازمانهای جامعه مدنی، سایت زنان ایران و موسسه راهی برگزار می شود.
این برنامه که به طور هم زمان در دو سالن مجزا اجرا می شود شامل دو میزگرد با موضوعات "بررسی و تحلیل جنبش زنان؛ از 8 مارس گذشته تا 8 مارس امسال" با حضور شهلا لاهیجی، فاطمه صادقی، بابک احمدی، حمیدرضا جلایی پور و شادی صدر و میزگرد وبلاگ نویسان درباره "سانسور زنان در اینترنت" با حضور لیلا نظری، فرناز سیفی، مریم میرزا و پرستو دوکوهکی است.
همچنین نمایش فیلم ماده 61، ساخته مهوش شیخ الاسلامی و نمایش خیابانی "همچنان ایستاده و زنده ایم" به کارگردانی آینا قطبی یعقوبی و هنرمندی گروهی از دانشجویان دختر دانشگاه هنر دانشگاه آزاد اسلامی، فلش "8تا8" و سه اسلاید شو با موضوع عکسها و نقاشیهایی درباره زنان و وقایعی که از سال گذشته تا امسال در حوزه زنان رخ داده است بخشهای دیگری از این برنامه را تشکیل می دهد. مرور مطبوعات در یک سال گذشته نیز جزیی از برنامه است.
برنامه که از ساعت 9.30 صبح شروع می شود و تا ساعت 5 عصر ادامه دارد در مجموعه فرهنگی شقایق واقع در خیابان ولی عصر، پایین تر از پل پارک وی، پلاک 1541 برگزار خواهد شد.


سخنرانی دکتر نیره توکلی در
 دانشگاه بوعلی همدان

به مناسبت روز جهانی زن، روز سه شنبه 16 اسفند مراسمي در دانشگاه بوعلي همدان برگزار خواهد شد. در اين مراسم دكتر نيره توكلي دربارة ساختار خشونت در خانواده سخن خواهد گفت.


سخنرانی فريبا داوودی مهاجر
 در دانشگاه علم و صنعت

 مراسم روز زن در دانشگاه علم و صنعت از ساعت 12:30 تا 15 روز سه شنبه 16 اسفند با سخنرانی فریبا داوودی مهاجر و پخش فیلم و گالری عکس برگزار می شود. مکان برگزاری نارمک، خیابان فرجام، دانشگاه علم وصنعت ایران، آمفی‌تیاتر بهرامی