ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

احمدشیرزاد و احتمالات
به ایران حمله می‌شود
قصد اشغال کشور را ندارند

دولت جدید عملا خدمت بزرگی به تشکیل جبهه تبلیغات جهانی علیه ایران کرد. ساده لوحان تصور کرده اند کار مخالفان و اصلاحات تمام شده است. شاه هم در اوج احساس قدرت همین تصور را کرده بود!

 
 
 
 

 

احمد شیرزاد" در نشست واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی‌‏تکنیک تهران: سلاح‌‏های هسته‌‏ای برای رژیم‌‏هایی که روابط آنها غیر دموکراتیک هستند بسیار دلچسب است. اما به نظر من برخلاف تصور برخی سران کشورهای جهانی سومی، این تسلیحات راه میان‌‏بری به سمت قدرت نیست.

امروزه مسأله هسته‌‏ای و تسلیحات آن دیگر مسأله ژاپن، اروپا و … نیست، بلکه مسأله تمام بشریت است.

بر اساس قواعد اقتصاد جهانی، خودکفایی در زمینه‌‏های مختلف صنعت عملاً غیرقابل تحقق است، بلکه اساساً باید هر کشوری تولیداتی داشته باشد و سایر نیازها را از کشورهای دیگری که آن را تولید می‌‏کنند تهیه کند. البته تولید بسیاری از نیازها امکان‌‏پذیر است، اما این کار زمان‌‏بری است و کار عاقلانه‌‏ای نیست که یک نظام بخواهد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را خودش تولید کند.

ما نیروی انسانی ماهری که قدرت تحقیقات جدی در زمینه هسته‌‏ای داشته باشد تربیت نکرده‌‏ایم.
امکان تولید در زمینه سوخت هسته‌‏ای "در مقیاس قابل‌‏توجه" برای کشور ما وجود ندارد.

بحث حمله به ایران از برخی محافل شنیده می‌‏شود، اما اشغال ایران به معنای عراقیزه‌‏شدن، بسیار بعید به نظر می‌‏رسد و اصلاً غرب و آمریکا هم در نهایت به دنبال تغییر رژیم ایران نیستند بلکه آن‌‏طور که می‌‏گویند در صدد اصلاح نظام ایران مانند الگوی لیبی هستند. من معتقدم آنها به دنبال حمله و هجمه به ایران نیستند چون این کار آنها توده مردم را بیش از پیش، پشت‌‏سر حکومت ایران قرار می‌‏دهد و این مورد پسند آنها نیست و برای آنها کم‌‏هزینه‌‏ترین کار به دست‌‏گرفتن فضای رسانه‌‏ای و اجماع تبلیغاتی است. همان‌‏طور که در طول چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده، این روش را دنبال کرده‌‏اند.

جبهه اصلاحات و حتی جبهه‌‏ای که شامل کسانی مثل آقای‌هاشمی‌‏رفسنجانی و روحانی می‌‏شود با تداوم روند دعوای ایران با دنیا مخالف هستند، اما این جریان منتقد که ما را هم در برمی‌‏گیرد هیچ رسانه و روزنامه‌‏ای برای انعکاس موضع انتقادی به مردم در اختیار ندارند.
در سال 85 تحولی در افکار عمومی مردم ایران رخ خواهد داد که اگر ما بتوانیم این روند تحولی را خوب جهت‌‏دهی کنیم راه جناح مقابل در اقدامی که منجر به در اختیار گرفتن شوراها شود بسته خواهد شد که حرکت مؤثری در زمینه‌‏های مختلف است.

حاکمیت و دولت جدید، مسأله مخالفان خود و اصلاح‌‏طلبان را تمام‌‏شده می‌‏داند؛ البته این طرز فکر، ساده لوحانه است و شبیه تئوری رژیم شاه است که دقیقاً از روزی که گفت ما دیگر مخالفی نداریم فعالیت‌‏های مخالفانش به اوج رسید. در ایران، مردم فصل‌‏الختام تمام مسائل هستند.